بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی و مقاله و ویژه : معرفی 7 انیمیشن جذاب 2023 │ از مهاجرت تا المنتال

معرفی 7 انیمیشن جذاب 2023 │ از مهاجرت تا المنتال

معرفی 7 انیمیشن جذاب 2023 │ از مهاجرت تا المنتال

سال 2023 شاهد ساخت و اکران انیمیشن‌های شگفت‌انگیز بسیاری بودیم که هر کدام به فراخور موضوع و سبک داستان‌سرایی‌شان، توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. اگرچه انیمیشن سه‌بعدی در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است و در سال 2023 چندین فیلم انیمیشنی سه‌بعدی معرفی شد با این حال، انیمیشن‌های‌ دوبعدی همچنان با قدرت به بقای خود ادامه دادند و توانستند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند. انیمیشن‌هایی که در سال 2023 روی پرده رفتند، داستان‌‌های جذاب دوستی‌ها و روابط عاشقانه را در کنار ماجراجویی‌های خطرناک و لحظات خنده‌دار برای مخاطبان به تصویر کشیدند. در ادامه به معرفی 7 انیمیشن جذاب 2023 می‌پردازیم، پس تا پایان این نوشتار با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

انیمیشن برادران سوپر ماریو

برادران سوپر ماریو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی محصول ایالات متحده است که براساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو ساخته شده ‌است و تصویری رنگارنگ از این بازی جذاب و محبوب را به مخاطبان عرضه کرده است. انیمیشن The Super Mario Bros. Movie سومین فیلم سینمایی اقتباس‌ شده از فرنچایز ماریو است که نخستین فیلم اقتباسی آن در قالب یک انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن تولید و دومین فیلم در قالب یک لایو اکشن در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. انیمیشن برادران سوپر ماریو یکی از بهترین انیمیشن های سال 2023 است که توسط آرون هورواث و مایکل ژلنیک کارگردانی شده و فیلمنامه آن به قلم متیو فوگل به رشته تحریر درآمده است.

این فیلم انیمیشنی یکی از بزرگ‌ترین و خنده‌دارترین محصولات دنیای انیمیشن در سال 2023 به‌شمار می‌رود که به موفقیت بزرگ گیشه تبدیل شد و این ادای احترامی در خورتوجه به طرفداران نینتندو است. درخشش خیره‌کننده جهانی این فیلم که ضمن معرفی شخصیت‌های جذاب، به‌شکلی هوشمندانه عناصر بازی را در سکانس‌هایی هنری و مهیج گنجانده‌ است با حضور صداپیشگان برجسته از جمله کریس پرت، تقریبا ۴۰ برابر لایو اکشن این اثر که حدود سی سال پیش اکران شد، درآمد داشته است. هرچقدر که فیلم برادران سوپر ماریو از نظر محتوایی تهی است اما، تلفیق پایه‌های اصلی بازی ماریو و چرخش شخصیت‌ها میان بخش‌های مختلف آن از جمله پادشاهی جنگل، جاده رنگین‌کمان و پادشاهی قارچ‌ها توانسته لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطب خود رقم بزند.

در واقع این فیلم با ارجاعات بسیار زیبا به بازی‌های کارتینگ ماریو و برادران ماریو یک روایت منسجم با سکانس‌های هنری مهیجی که گاهی به طرز شگفت‌انگیزی خنده‌دار هستند را به تصویر کشیده است که بیننده را مجذوب خود می‌کنند. در داستان این فیلم که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 است، ماریو وارد دنیای عجیبی از قارچ‌های سخن‌گو و لاک‌پشت‌های شرور می‌شود و در نهایت خود را در مأموریت نجات برادرش و شاهزاده پیچ می‌بیند که با دریافت سوپر استار شکست‌ناپذیر می‌شود و توسط مردم بروکلین، از جمله پدر و مادرش و اسپایک، مورد ستایش قرار می‌گیرد و به‌عنوان قهرمان شناخته می‌شود.

انیمیشن برادران سوپر ماریو

انیمیشن المنتال (Elemental)

بیست‌وهفتمین فیلم استودیو پیکسار که داستان آن در شهری به نام المنت می‌گذرد و از بهترین انیمیشن های 2023 به‌شمار می‌رود، انیمیشن المنتال است که کارگردانی آن را پیتر سون بر عهده داشته است. شهر المنت جایی است که ساکنان آن از عناصر اصلی همچون خاک، آب، هوا و آتش در کنار هم زندگی می‌کنند. در این شهر پراحساس و زیبا زنی جوان به نام امبر زندگی می‌کند که سرسخت، تندخو و البته آتشین است و سخت کار می‌کند تا مغازه پدرش را اداره کند. وید ریپل مردی خوش‌ذوق و سربهوا از عنصر آب است که آشنایی و دوستی او با امبر، تغییرات شگفت‌انگیزی در باورهای این زن جوان پدید می‌آورد و باعث می‌شود دنیایی که در آن زندگی می‌کند را به چالش بکشد.

انیمیشن عنصری که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 است، مخاطب را به تماشای جهانی دعوت می‌کند که در آن عناصر مختلفی چون آب، آتش، انواع سنگ و گیاهان همگی دارای احساسات هستند. در این میان قلب اصلی داستان در میانه عاشقانه‌ای غیرمحتمل، جایی که دو عنصر آب و آتش در دام عشق هم گرفتار شده‌اند، می‌تپد. با این حال، قدرت پیکسار در نشان دادن خانواده‌هاست نه به تصویر کشیدن عاشقانه‌ها. این انیمیشن با داستان دل‌انگیزش، محیط و شخصیت‌هایش را به زیبایی طراحی و به نمایش گذاشته است که می‌توان آن را یکی دیگر از جواهرات صندوقچه پیکسار دانست که از جسورانه‌ترین فیلم‌های آن به‌شمار می‌رود.

تمایز این اثر با تمرکز منحصربه‌فرد روی نابرابری‌های اجتماعی در کنار ارائه عاشقانه‌ای کمدی نسبت به سایر آثار پیکسار می‌توان به بلندپروازی سازندگان آن و تبحرشان در ارائه جلوه‌های واقعی آب و آتش نسبت داد که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است. جلوه‌های ویژه و بصری جالب توجه در کنار صداپیشگی عالی هنرمندان این اثر تماشایی با داستان قابل تأمل و زیبا توانسته نقدهای مثبتی را از منتقدان و مخاطبان به خود اختصاص دهد.

انیمیشن المنتال (Elemental)

انیمیشن نیمونا (Nimona)

انیمیشن نیمونا که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 است در ابتدا قرار بود توسط استودیو بلو اسکای ساخته شود اما، تعطیلی این شرکت به‌وسیله دیزنی کار را متوقف کرد و سفری طولانی را طی کرد تا راهی نتفلیکس شود. انیمیشن Nimona با اقتباس از رمان گرافیکی و محبوب ان‌دی استیونسون ساخته شده که کارگردانی آن را نیک برونو و تروی کوان بر عهده داشته‌اند. داستان این انیمیشن پرمخاطب به روایت شوالیه‌ای پرداخته است که به خاطر جنایتی که مرتکب نشده در مظان اتهام قرار می‌گیرد. دوستی شوالیه با نیمونا سبب می‌شود او تنها کسی باشد که می‌تواند به شوالیه کمک کرده و بی‌گناهیش را اثبات کند. نیمونا دختر نوجوانی با قابلیت تغییر شکل دادن است که درعین‌حال ممکن است همان هیولایی باشد که شوالیه قسم خورده آن را نابود کند.

اجرای زیبای صداپیشگان به‌ویژه دو شخصیت اصلی داستان با هنرنمایی کلویی گریس مورتس و ریز احمد، کارگردانی فوق‌العاده نیک برونو و تروی کوان در کنار داستانی که در دنیایی تکنو قرون وسطایی می‌گذرد از نقاط قوت این انیمیشن جذاب هستند. داستان نیمونا که از بهترین انیمیشن های 2023 است در مورد برچسب‌هایی است که ما اغلب به افراد مختلف نسبت می‌دهیم که توانسته به زیبایی این پیام و پیامدهای آن را به تصویر بکشد.

انیمیشن نیمونا (Nimona)

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب‌وشتم جهش یافته

فیلم انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان: ضرب‌وشتم جهش ‌یافته با وجود اینکه داستانی تقریبا قابل پیش‌بینی را روایت می‌کند و دنبال‌کننده داستان لئو، راف، دانی و مایکی این برادران سرگرم‌کننده است اما، به همان اندازه هم یک رابطه عالی بین آنها را به تصویر می‌کشد. داستان این فیلم به‌ گفته آدریانا کوهن مدیر بخش تولید انیمیشن شرکت میکروس، به نوستالژی دهه ۱۹۹۰ این مجموعه وفادار است که این برادران برای جلب توجه و عشق ساکنان شهر نیویورک تلاش می‌کنند، در حالیکه همزمان نیز باید با ارتشی از موجودات جهش یافته رو‌برو شده و به جنگ با آنها بروند.

این فیلم انیمیشنی از بهترین انیمیشن های 2023 به‌شمار می‌رود از برجسته‌ترین نکات آن می‌توان به سبک هنری قابل‌توجه و فراموش نشدنی که مملو از رنگ و بافت‌ است، اشاره کرد. در کنار این، داستان لذت‌بخش و خنده‌دار این انیمیشن قرار دارد که توانسته مخاطبان را با خود همراه کند. موسیقی متن این انیمیشن جذاب یکی از بخش‌های جالب توجه Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem است که از موسیقی هیپ هاپی که توسط ترنت رزنر و آتیکوس راس اجرا شده، مملو است. از جمله هنرمندانی که در این انیمیشن که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 قرار دارد، می‌توان به نیکلاس کانتو، شامون براون جونیور، میکا ابی، بردی نون و جکی چان اشاره کرد.

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب‌وشتم جهش یافته

انیمیشن روبی گیلمن: کراکن نوجوان

انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken جدیدترین فیلم کمپانی دریم‌ورکس داستان دختر نوجوان خجالتی را روایت می‌کند که از رازی شگفت‌انگیز مطلع می‌شود. روبی گیلمن به‌زودی متوجه می‌شود که از نوادگان خاندان سلطنتی کراکن است که مسئولیت حفاظت از دریاها را بر عهده دارند. در ادامه روبی یاد می‌گیرد چگونه از قدرت‌های کراکنی خود استفاده کند و در این میان با مسائل و اضطراب‌های دبیرستان و همچنین روابط تیره خود با مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند. روبی گیلمن به مرور درمی‌یابد که سرنوشت او در اعماق اقیانوس‌ها رقم خواهد خورد، سرنوشتی که بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که در تصور او می‌گنجد.

داستان این فیلم که از بهترین انیمیشن های 2023 محسوب می‌شود بر یک خط داستانی تکراری درباره اختلاف و آشتی‌های خانوادگی تکیه دارد که طراحی و شخصیت‌پردازی آن دارای کیفیتی جذاب و منعطف است. این فیلم انیمیشنی اگرچه محصولی بی‌عیب و نقص نیست و در باکس آفیس خوش ندرخشید اما، به‌لطف نمایش صحنه‌هایی گیرا از دنیای زیر آب و داستان شیرین با نمایشی خیره‌کننده از موجودات دریایی اثری جذاب و تماشایی است که ارزش تماشا کردن را دارد. انیمیشن روبی گیلمن: کراکن نوجوان که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 قرار دارد توسط کرک دمیکو و فرین پرل کارگردانی شده است.

انیمیشن روبی گیلمن: کراکن نوجوان

انیمیشن خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین

انیمیشن خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های خاطرات یک بچه چلمن (Diary of a Wimpy Kid) و سومین انیمیشن بلند این مجموعه است که کارگردانی آن را لوک کورمیکان بر عهده داشته است. داستان این فیلم که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 است در مورد تعطیلات ایام کریسمس است که سبب استرس و اضطراب شخصیت گرگ هفلی شده است. گرگ هفلی نگران است مبادا هدیه مورد نظرش برای کریسمس را دریافت نکند و در این میان چیزی که اوضاع را برای او بدتر کرده مواجه شدن او با برادر کوچک آزار دهنده‌اش است و در طرف دیگر او مجبور است با برادر بزرگ‌تر و بدخلقش سروکله بزند.

وسلی کیمل در نقش گرگ هفلی شخصیت اصلی فیلم انیمیشنی، اسپنسر هاول در نقش رولی جفرسون بهترین دوست مهربان و محترم گرگ، اریکا سرورا در نقش سوزان هفلی، کریس دیامانتوپولوس در نقش فرانک هفلی، گراسن نیوتن در نقش مانی هفلی برادر کوچکتر گرگ و لیزا آن والتر در نقش گبی از صداپیشگان انیمیشن Diary of a Wimpy Kid Christmas: Cabin Fever هستند که یکی از نقاط قوت این فیلم انیمیشنی محسوب می‌شود. اگرچه وجه کمدی این اثر چندان ملموس نیست اما، پیام فیلم به ‌شکلی بلند و واضح برای مخاطب قابل دریافت است که یکی دیگر از نقاط قوت این انیمیشن محسوب می‌شود.

انیمیشن خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین

انیمیشن مهاجرت (Migration)

انیمیشن مهاجرت یک فیلم کمدی است که خانواده‌ای از اردک‌ها را به تصویر کشیده که قرار است برخلاف سنت معمول خود، سری هم به دنیای بیرون بزنند. شخصیت اصلی داستان اردکی مضطرب و محافظه‌کار به نام مک، پدر خانواده است که با وجود اینکه قصد ندارد محل آرام زندگی خود را ترک کند، در نهایت به‌دنبال ماجرایی متقاعد می‌شود برکه‌ی کوچک خود در نیوانگلند را ترک کند. در کنار مک، همسر ماجراجویش قرار دارد که مشتاق کوچ است و خانواده را برای مهاجرت و گذراندن فصل زمستان به سمت جنوب آماده می‌کند. اگرچه این خانواده قصد دارند طبق نقشه از پیش تعیین شده مهاجرت کنند اما، همه‌ چیز طبق نقشه آنان پیش نمی‌رود و به‌دنبال تغییر مسیر در پرواز، آنها درگیر یک سری اتفاقات متفاوت و غیرمنتظره می‌شوند.

فیلمنامه این فیلم که جزو 7 انیمیشن جذاب 2023 قرار دارد توسط مایک وایت به رشته تحریر درآمده است و کارگردانی این اثر زیبا را بنجامین رنر بر عهده داشته که خلق داستان آن با مایک وایت همکاری داشته است. انیمیشن مهاجرت یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمیشن‌های سال 2023 است که با داستانی مهیج به‌همراه چاشنی طنز توانسته نظر مخاطبان را به خود جذب کند.

انیمیشن مهاجرت (Migration)

سخن آخر

انیمیشن‌های شگفت‌انگیز بسیاری در سال 2023 ساخته و اکران شدند که هر کدام دارای موضوع خاصی بودند که توانستند نظر مثبت منتقدان و بینندگان را به خود جذب کنند. در این نوشتار سعی بر آن شد تا تنها به معرفی تعدادی از این انیمیشن‌ها بپردازیم که توانسته‌اند مخاطبان را با داستان خود همراه کنند و از نقاط قوت مختلفی برخوردار بودند. 7 انیمیشن جذاب 2023 که در این نوشتار لیست شده‌اند را می‌توانید از ملوفیلم تماشاگر باشید.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ │ رسیدن به رویاها به چه قیمتی؟

انیمیشن تلما اسب تک شاخ (Thelma the Unicorn) یک انیمیشن آمریکایی در…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان یک قتل

سریال شاردلیک (Shardlake) یک مجموعه تلویزیونی چهار قسمتی در دیزنی پلاس (Disney+)…

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

فیلم غریبه ‌ها: فصل ۱ یک فیلم ترسناک آمریکایی است که کارگردانی…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید