بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

فیلم غریبه ‌ها: فصل ۱ یک فیلم ترسناک آمریکایی است که کارگردانی آن را رنی هارلین بر عهده داشته است. فیلم The Strangers: Chapter 1 اولین قسمت از یک سه‌گانه جدید از فیلم‌های دنباله‌ای مستقل است که فیلمنامه آن به قلم آلن آر. کوهن و آلن فریدلند به رشته تحریر درآمده است.

داستان این فیلم اسلشر حول محور زوجی که در یک سفر جاده‌ای با چند غریبه نقابدار روانی روبرو می‌شوند، می‌چرخد. آیا فیلم غریبه‌ها: فصل ۱ به کارگردانی رنی هارلین که تجربه ساخت فیلم‌های دلهره‌آور را در کارنامه خود دارد، می‌تواند اثری موفق باشد که مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کند؟

انتظار می‌رود این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های پرمخاطب سال 2024 تبدیل شود و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند. فیلم غریبه‌ها: فصل ۱ برای اکران در ۱۷ مه ۲۰۲۴ (28 اردیبهشت 1403) برنامه‌ریزی شده ‌است. قسمت‌های دوم و سوم این فیلم نیز قرار است در اواخر ۲۰۲۴ منتشر ‌شوند. با ما در ملوفیلم تا پایان این نوشتار همراه بمانید تا شما را با جدیدترین اثر رنی هارلین، فیلم The Strangers: Chapter 1 آشنا کنیم.

خلاصه داستان فیلم غریبه ها: فصل 1

مایا با دوست پسر دیرینه خود که رایان نام دارد سعی دارند با رانندگی در سراسر کشور، زندگی جدیدی را با هم در شمال غربی اقیانوس آرام آغاز کنند. در طول راه، ماشین آنها در یک شهر کوچک وهم‌آور وینس، اورگان خراب می‌شود و آنها مجبور می‌شوند تا شب را در خانه‌ای جدا شده از ایربی‌ان‌بی (Airbnb) سپری کنند.

در طول شب وحشت بزرگی گریبان‌گیر مایا و رایان می‌شود و این اتفاق توسط سه غریبه قاتل نقابدار برای آنها رخ می‌دهد که بدون هیچ رحم و انگیزه‌ای ترس را به جان این دو نفر می‌اندازند. سرانجام این دو نفر در چنگال قاتلین وحشتناک چه خواهد شد؟

فیلم غریبه ها: فصل 1

هنرمندان و سایر عوامل فیلم غریبه ها: فصل 1

سکان هدایت فیلم The Strangers: Chapter 1 را رنی هارلین در دست داشته است که تجربه کارگردانی فیلم‌های ترسناک دیگری را در کارنامه خود دارد. انتظار می‌رود با توجه به سابقه درخشان این کارگردان فنلاندی در ساخت فیلم‌های دلهره‌آو، جدیدترین اثر او فیلم غریبه ها: فصل 1 نیز بتواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و نقدهای مثبتی را از منتقدان به‌دست آورد.

فروش بالای فیلم‌های این کارگردان نامی در باکس آفیس کل جهان و همچنین ایالات متحده آمریکا، او را به صد و پنجاه ‌و یکمین کارگردان پردرآمد در بازار جهانی فیلم تبدیل کرده است. این فیلمساز موفق فنلاندی که با آثار بی‌نظیرش توانسته است نفوذ و شهرت زیادی را برای خود رقم بزند، با ساخت فیلم صخره‌نورد در سال ۱۹۹۳ در ژانر اکشن و دلهره‌آور توانست از نظر درآمد، در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرهزینه‌ترین شیرین‌کاری هوایی که تاکنون انجام شده است، به ثبت برسد.

از دیگر فیلم‌های ترسناک این کارگردان شناخته شده که با استقبال مخاطبان مواجه شده است، می‌توان به فیلم بوسه طولانی شب بخیر (1996)، فیلم جان سخت 2 (1990)، فیلم کابوس در خیابان الم ۴: استاد رؤیایی (1988)، فیلم دریای آبی عمیق (1999)، فیلم بدن در استراحت (2021) و فیلم جن‌گیر: آغاز (2004) اشاره کرد. از جدیدترین آثار این کارگردان در سال 2024 علاوه بر فیلم The Strangers: Chapter 1 می‌توان فیلم‌های آجرچین (The Bricklayer) و آب عمیق (Deep Water) را نام برد. رنی هارلین علاوه بر کارگردانی فیلم غریبه ها: فصل 1 قرار است کارگردانی قسمت دوم و سوم این فیلم را نیز بر عهده داشته باشد.

فیلم ترسناک غریبه ها: فصل 1

با توجه به سابقه درخشان این کارگردان در ساخت فیلم‌های ترسناک، انتظار می‌رود جدیدترین آثار او که همگی در ژانر دلهره‌آور قرار دارند، به بهترین فیلم‌های این ژانر در سال 2024 تبدیل شوند به‌خصوص فیلم غریبه ها: فصل 1. این فیلم می‌تواند با داستان خود و کارگردانی عالی رنی هارلین به فیلمی تبدیل شود که مخاطبان بسیاری را پای تماشای آن بنشاند و آنها را برای دیدن دنباله‌های آن ترغیب کند. باید منتظر ماند و دید که این اثر کارگردان فنلاندی چگونه از آب در‌می‌آید!

تصویربرداری اصلی فیلم غریبه ها: فصل 1 در سپتامبر ۲۰۲۲ در براتیسلاوا، اسلواکی آغاز شد و در نهایت در نوامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید که توسط خوزه دیوید مونترو فیلمبرداری شد. دو دنباله این فیلم همزمان با فصل ۱ آن فیلمبرداری شدند که هنوز تاریخ مشخصی برای اکران آنها در سال ۲۰۲۴ تعیین نشده است. فیلم غریبه‌ها: فصل ۱ برای اکران در ۱۷ مه ۲۰۲۴ (28 اردیبهشت 1403) برنامه‌ریزی شده ‌است. قسمت‌های دوم و سوم این فیلم نیز قرار است در اواخر ۲۰۲۴ منتشر ‌شوند.

فیلمنامه فیلم غریبه ها: فصل 1 به قلم آلن آر. کوهن و آلن فریدلند به رشته تحریر درآمده است که شخصیت‌ها و داستان آن براساس اثری از برایان برتینو خلق شده‌اند. این اثر سومین فیلم از مجموعه فیلم غریبه ‌ها به‌شمار می‌رود که اولین قسمت از یک سه‌گانه جدید از فیلم‌های دنباله‌ای مستقل است. فیلم The Strangers: Chapter 1 پیش‌فرض مشابه نسخه فیلم اصلی را دنبال می‌کند که گسترش و ادامه شخصیت‌های اصلی داستان در آن شکل می‌گیرد.

مادلین پچ در فیلم غریبه ها: فصل 1 حضور دارد و در نقش مایا به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند و یوتیوبر اهل ایالات متحده آمریکا است که سابقه بازی در ریوردیل را در کارنامه خود دراد، انتظار می‌رود در نقش مایا که جزو نقش‌های اصلی این فیلم محسوب می‌شود بازی خوبی از خود نشان دهد و مخاطبان بسیاری را با داستان این فیلم اسلشر همراه کند. در کنار مادلین پچ، فروی گوتیرز در نقش رایان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است که سابقه بازی در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون هوکس پوکس ۲، تابستان بی ‌رحم، وایرلس، تین ولف و داستان دختر گاوچران را در کارنامه هنری خود دارد.

در کنار این هنرمند آمریکایی، ریچل شنتون هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا قرار دارد که در فیلم غریبه ها: فصل 1 در نقش دبی به ایفای نقش پرداخته است. ریچل شنتون علاوه بر بازی در فیلم کودک خاموش در سال ۲۰۱۷ که کارگردانی آن را کریس اورتون بر عهده داشته است و توانست در نودمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه شود، وظیفه نگارش فیلمنامه آن را نیز بر عهده داشته است.

از دیگر هنرمندانی که در فیلم غریبه ها: فصل 1 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به گابریل باسو، اما هوروات، فلوریان کلر در نقش کریس سمپسون، ربکا جانستون در نقش لوسی، مایلز یکینی در نقش مارکوس، بن کارترایت در نقش رودی، جانیس آهرن در نقش کارول، رایان باون، بروک لنا جانسون و الا بروکلری اشاره کرد.

سخن آخر

فیلم غریبه ها: فصل 1 اولین قسمت از یک سه‌گانه جدید از فیلم‌های دنباله‌ای مستقل است که فیلمنامه آن به قلم آلن آر. کوهن و آلن فریدلند به رشته تحریر درآمده است. با توجه به اینکه کارگردانی این اثر را رنی هارلین با سابقه درخشان در زمینه تولید فیلم‌های ترسناک بر عهده داشته است، انتظار می‌رود فیلم The Strangers: Chapter 1 به یکی از بهترین فیلم‌های دلهره‌آور 2024 تبدیل شود.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید