بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان یک قتل

معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان یک قتل

معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان قتل یک کمیسر

سریال شاردلیک (Shardlake) یک مجموعه تلویزیونی چهار قسمتی در دیزنی پلاس (Disney+) است که براساس مجموعه رمان‌های معمایی تاریخی شاردلیک اثر سی جی. سانسوم که در زمان سلطنت هنری هشتم در قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد، ساخته شده است. این سریال توسط استیون بوچارد اقتباس شده و جاستین چادویک کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

نویسنده سی جی سانسوم که حقوق اولین رمان متیو شاردلیک خود را در سال ۲۰۰۳ به تهیه‌کننده استیوی لی اعطا کرد در 27 آوریل 2024، تنها چهار روز قبل از پخش سریال شاردلیک درگذشت. در این نوشتار قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با داستان و عوامل سازنده سریال شاردلیک به معرفی آن بپردازیم، پس تا پایان با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

خلاصه داستان سریال شاردلیک

داستان سریال Shardlake به روایت ماجراجویی وهم‌آوری که در قرن شانزدهم در انگلستان و در جریان انحلال صومعه‌ها اتفاق می‌افتد، پرداخته است. شاردلیک به‌عنوان یک وکیل به دستور کرامول به صومعه‌ای در شهر دورافتاده اسکارنسی فرستاده می‌شود تا در مورد قتل یکی از کمیسرانش در آنجا تحقیق کند و این موضوع زندگی او را زیر و رو می‌کند.

کمیسر به قتل رسیده در شهر دورافتاده اسکارنسی در حال جمع‌آوری شواهدی برای بستن صومعه بود و اکنون شاردلیک به دستور کرامول که به فکر بقای سیاسی خود است به این شهر فرستاده شده تا علاوه بر حل کردن ماجرای قتل کمیسر، شواهد لازم را برای بستن صومعه به‌دست آورد و صومعه را ببندد. شاردلیک برای رفتن به شهر اسکارنسی تردید دارد و همین سبب می‌شود تا با اصرارهای کرامول برای رفتنش روبرو ‌شود. کرامول برای متقاعد کردن شاردلیک فرد دیگری را به نام جک باراک با او همراه می‌کند اما، شاردلیک مطمئن نیست که باراک قرار است در این راه دستیار او باشد یا جاسوس کرامول.

در شهر اسکارنسی، در صومعه راهبانی که از آینده خود واهمه دارند و ظاهرا برای حفظ نظم و بقای خود دست از کار نمی‌کشند، با خصومت، سوء‌ظن و پارانویا مواجه می‌شوند. با این حال آیا شاردلیک می‌تواند به راز قتل کمیسر پی ببرد؟ جک باراک جاسوس کرامول است یا تنها برای کمک به شاردلیک با او در این راه همسفر شده است؟ داستان دلهره‌آور راز قتل کمیسر و زندگی پرماجرای شاردلیک را با سریال شاردلیک از ملوفیلم تماشاگر باشید.

سریال شاردلیک

هنرمندان و سایر عوامل سریال شاردلیک

نقش اصلی فیلم شاردلیک را آرتور هیوز بر عهده داشته است که به زیبایی این نقش را ایفا کرده و توانسته است مخاطبان بسیاری را با داستان این سریال همراه کند. این بازیگر بریتانیایی برای نقش‌های رایان مک‌دانیل در سریال بی‌گناهان (The Innocents) نتفلیکس و روایری دونوان در سریال کمانداران (The Archers) رادیو بی‌بی‌سی 4 شناخته شده است. این هنرمند فعال و توانا در زمینه تئاتر نیز توانسته است عالی عمل کند و توجه مخاطبان را به خود جلب نماید که می‌توان به حضور روی صحنه او در نقش لوران در La Cage aux Folles در تئاتر پارک لندن اشاره کرد.

از جمله فیلم‌هایی که آرتور هیوز در آنها حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به فیلم سنت جوآن (Saint Joan) در سال 2017 در نقش لادونیو و بازی در نقش اصلی فیلم ریچارد سوم که بسیار مورد توجه قرار گرفت، اشاره کرد. پزشکان (Doctors)، کمک (Help)، شکسپیر و هاتاوی: محققین خصوصی (Shakespeare & Hathaway: Private Investigators) و سپس باربارا با آلن ملاقات کرد (Then Barbara Met Alan) از جمله سریال‌هایی هستند که این هنرمند بریتانیایی در آنها به ایفای نقش پرداخته است. سریال شاردلیک جدیدترین کار این هنرمند محسوب می‌شود که با بازی عالی خود در آن خوش درخشیده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

در کنار این هنرمند بریتانیایی، شان مارک بین قرار دارد که در نقش کرامول در سریال Shardlake به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند انگلیسی که فعالیتش را در سال ۱۹۸۳ با نمایش‌هایی مانند رومئو و ژولیت آغاز کرد، با بازی در مجموعه تلویزیونی شارپ در میان عموم شناخته شد. شان بین با فیلم‌های اکشن بازی پاتریوت (۱۹۹۲)، گولدن‌آی (۱۹۹۵) و رونین (۱۹۹۸) به شهرت بیشتری دست یافت. از فعالیت‌های هنری او می‌توان به نقش‌آفرینی در نخستین قسمت از سه‌گانه فانتزی حماسی ارباب حلقه‌ها با نام ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (۲۰۰۱) در نقش برومیر اشاره کرد.

این هنرمند سابقه نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون گنجینه ملی، تروآ، رودخانه تاریک، نقشه پرواز، سرزمین شمالی، ولف واکرز، جزیره، سایلنت هیل، مرگ سیاه، صعود ژوپیتر و مریخی و در تلویزیون نقش ند استارک در فصل اول مجموعه بازی تاج‌وتخت (۲۰۱۱–۲۰۱۹) را در کارنامه خود دارد.

آنتونی بویل در نقش جک باراک، بابو سیزی در نقش ابوت فابیان، پل کایه در نقش برادر جروم، روبی اشبورن سرکیس در نقش آلیس، برایان ورنل در نقش برادر مورتیموس، پیتر فرث در نقش توماس هاوارد سومین دوک نورفولک، عرفان شمجی در نقش برادر گای، دیوید پیرس در نقش برادر ادویگ، مایلز بارو در نقش برادر گابریل، مایک نوبل در نقش باگ و کیمبرلی نیکسون در نقش جوآن از دیگر هنرمندانی هستند که در سریال شاردلیک حضور داشته‌ و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مینی سریال شاردلیک

سکان هدایت سریال شاردلیک را جاستین چادویک بر عهده داشته است. این هنرپیشه و کارگردان انگلستانی سابقه کارگردانی آثاری دیگری چون فیلم دختر دیگر بولین (2008)، کلاس اولی (The First Grader)در سال 2010، ماندلا: راه طولانی به آزادی (۲۰۱۳) و تب گل لاله (۲۰۱۷) را در کارنامه خود دارد. جاستین چادویک با کارگردانی خوب جدیدترین اثر خود سریال شاردلیک، توانسته است رضایت منتقدان و مخاطبان را به‌دست آورد. لی میسون، جورج اورموند، مارک پیباس و استیوی لی از تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال هستند.

سریال شاردلیک در چهار قسمت ساخته شده است که از دیزنی پلاس منتشر شد. داستان سریال Shardlake براساس مجموعه رمان‌های معمایی تاریخی شاردلیک اثر سی جی. سانسوم که در زمان سلطنت هنری هشتم در قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد، به قلم استیون بوچارد به رشته تحریر درآمده است. این سریال توانسته است با کارگردانی عالی جاستین چادویک و بازی فوق‌العاده هنرمندانش به‌خصوص آرتور هیوز و داستان بی‌نظیرش مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد.

سخن آخر

سریال Shardlake بر پایه سریال شاردلیک از رمان‌های معمای تاریخی توسط سی جی سانسوم در زمان سلطنت هنری هشتم که در قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد، ساخته شده است. کارگردانی این سریال درام جنایی و معمایی را جاستین چادویک بر عهده داشته است. آرتور هیوز در نقش متیو شاردلیک نقش اصلی این سریال را بر عهده دارد که با بازی عالی خود توانسته است مخاطبان بسیاری را پای تماشای این سریال بکشاند. برای تماشای سریال شاردلیک با ملوفیلم همراه باشید.

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید