بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ │ رسیدن به رویاها به چه قیمتی؟

معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ │ رسیدن به رویاها به چه قیمتی؟

معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ

انیمیشن تلما اسب تک شاخ (Thelma the Unicorn) یک انیمیشن آمریکایی در ژانر کمدی، ماجراجویی و موزیکال است که قرار است در تاریخ 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403) در نتفلیکس منتشر ‌شود. این فیلم انیمیشنی براساس مجموعه کتاب‌های کودکان به نام Thelma the Unicorn نوشته آرون بلبی ساخته شده است. کارگردانی این انیمیشن را جرد هس و لین وانگ بر عهده داشته‌اند.

از هنرمندانی که در انیمیشن تلما اسب شاخدار به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به بریتانی هاوارد، ویل فورته، جمین کلمنت، ادی پترسون، فرد آرمیسن، زک گالیفیاناکیس، جان هدر و شاندرلا اوری اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این فیلم انیمیشنی با ما در ملوفیلم تا پایان این نوشتار همراه بمانید تا به معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ و داستان و عوامل سازنده آن بپردازیم.

خلاصه داستان انیمیشن تلما اسب تک شاخ

داستان انیمیشن Thelma the Unicorn به روایت زندگی یک اسب پونی به نام تلما و ماجراهای پیش روی او تا رسیدن به آرزویش پرداخته است. تلما که آرزو دارد تا یک خواننده معروف شود، برای رسیدن به رؤیای خود وانمود می‌کند که یک اسب تک شاخ پر زرق و برق است. در نهایت در لحظه‌ای نادر از سرنوشت، آرزوی این اسب صورتی با شاخ پر زرق و برقش محقق می‌شود.

در نتیجه او به یک ستاره بین‌المللی تبدیل می‌شود و شهرت و توجه زیادی کسب می‌کند اما، با هزینه‌ای غیرمنتظره. پس از مدتی، تلما متوجه می‌شود که او همانند دوران قبل از درخشش و معروفیتش به‌عنوان یک خواننده، شاد نیست. بنابراین او شاخ خود را پایین می‌آورد، زرق و برق‌هایش را پاک می‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد تا به خانه بازگردد. تلما به خانه جایی که بهترین دوستش برای در آغوش گرفتن او منتظرش است، برمی‌گردد. رویای خواننده شدن تلما به چه قیمتی برایش تمام شد؟

انیمیشن تلما اسب شاخدار

هنرمندان و سایر عوامل انیمیشن تلما اسب تک شاخ

در ژوئن 2019 اعلام شد که شرکت نتفلیکس حقوق فیلم کتاب کودکان آرون بلبی، تلما اسب شاخدار را به‌دست آورده است و در حال توسعه یک اقتباس موزیکال انیمیشن براساس آن است. سکان هدایت انیمیشن تلما اسب شاخدار را جرد هس و لین وانگ در دست داشته‌اند که انتظار می‌رود به یکی از بهترین انیمیشن‌های موزیکال 2024 تبدیل شود. جرد هس تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده آمریکایی است که بیشتر برای نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم ناپلئون دینامیت (2004) شناخته شده است. جرد هس در کنار همسرش جروشا الیزابت هس، با کارگردانی فیلم کوتاه انیمیشنی نود و پنج حس (Ninety-Five Senses) نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد.

این کارگردان آمریکایی علاوه بر فیلم ناپلئون دینامیت سابقه کارگردانی فیلم‌هایی چون ناچوی قهرمان (Nacho Libre)، جنتلمن‌های برنکوس (Gentlemen Broncos) و دان وردین (Don Verdean) را در کارنامه خود دارد که نگارش فیلمنامه این فیلم‌ها را نیز انجام داده است. از جمله سریال‌هایی که جرد هس کارگردانی آنها را بر عهده داشته است، می‌توان به آثاری چون دو قسمت از سریال آخرین مرد روی زمین (The Last Man on Earth)، سریال Murder Among the Mormons و سریال Son of Zorn اشاره کرد.

فیلمنامه انیمیشن تلما اسب تک شاخ به قلم جرد هس و همسرش جروشا الیزابت هس به رشته تحریر درآمده است. فیلمنامه این انیمیشن اولین همکاری آنها محسوب نمی‌شود و در نگارش فیلمنامه آثار دیگری چون فیلم ناپلئون دینامیت و فیلم جنتلمن‌های برونکوس همکاری داشته‌اند. آلبوم موسیقی متن انیمیشن تلما اسب تک شاخ به نام Thelma the Unicorn: Soundtrack From The Netflix Film توسط مایک الیزوندو (Mike Elizondo) تهیه شده است که قرار است همزمان با اکران فیلم در 17 می 2024، منتشر شود.

انیمیشن Thelma the Unicorn

بریتنی هاوارد در نقش تلما، یک پونی کوچک که شبیه اسب شاخدار نقاشی شده است در انیمیشن Thelma the Unicorn حضور داشته به صداپیشگی پرداخته است که این فیلم اولین صداپیشگی هاوارد محسوب می‌شود. بریتنی امبر هاوارد یک موسیقی‌دان آمریکایی اهل آتن، آلاباما است که اولین آلبوم استودیویی خود را به عنوان یک هنرمند انفرادی با نام Jaime، در سال 2019 منتشر کرد. این آلبوم او مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و هفت نامزدی جایزه گرمی را برای او به ارمغان آورد و برای آهنگ Stay High برنده جایزه بهترین آهنگ راک شد.

ویل فورته هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است که از سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را در زمینه هنری آغاز کرده است و در انیمیشن تلما اسب تک شاخ حضور دارد و در نقش اوتیس، یک الاغ و بهترین دوست تلما به صداپیشگی پرداخته است. این هنرمند آمریکایی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی حضور داشته است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های ولگردها (Strays)، ویرد: داستان ال یانکوویک (Weird: The Al Yankovic Story)، پسران خوب (Good Boys) و کیانو (Keanu) و سریال‌های لیگ (The League) و دندان شیرین (Sweet Tooth) اشاره کرد.

روبی گلمن کراکن نوجوان (Ruby Gillman, Teenage Kraken) در نقش کاپیتان گوردون فانوس دریایی، آمریکا: تصویر متحرک (America: The Motion Picture) در نقش آبراهام (آبه) لینکلن، اسکوب (!Scoob) در نقش نورویل راجرز بهترین دوست اسکوبی، ویلابی‌ها (The Willoughbys) و لوئیس و دوستان فضایی (Luis & the Aliens) از جمله انیمیشن‌هایی هستند که ویل فورته در آنها به صداپیشگی پرداخته است.

از هنرمندانی که در انیمیشن تلما اسب تک شاخ حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به جمین کلمنت در نقش ویک دایموند، ادی پترسون در نقش مگان، فرد آرمیسن در نقش دنی استالیون، زک گالیفیاناکیس در نقش کراستی کامیون‌دار، جان هدر در نقش رجی، شاندرلا اوری در نقش زیرکونیا، مالیکا میچل در نقش پگی و الی دیکسون در نقش نیکی ناروال اشاره کرد.

انیمیشن Thelma the Unicorn دومین همکاری جان هدر و جرد هس محسوب می‌شود و پیشتر در فیلم ناپلئون دینامیت (2004) با هم همکاری داشته‌اند. با توجه به سابقه کارگردانی جرد هس و حضور هنرمندان توانا در عرصه صداپیشگی و داستان جذاب و پرمعنای انیمیشن تلما اسب تک شاخ، انتظار می‌رود این انیمیشن نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند و به یکی از بهترین انیمیشن‌های 2024 تبدیل شود.

سخن آخر

انیمیشن تلما اسب تک شاخ براساس مجموعه کتاب‌های کودکان به هین نام نوشته آرون بلبی ساخته شده است. این انیمیشن توسط جرد هس و لین وانگ کارگردانی شده است و انتظار می‌رود مخاطبان بسیاری را با داستان خود همراه کند و نقدهای مثبتی از منتقدان را به‌دست آورد.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید