بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌ زده │ گریز از عصر یخبندان

معرفی فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌ زده │ گریز از عصر یخبندان

معرفی فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌ زده │ گریز از عصر یخبندان

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌ زده (Ghostbusters: Frozen Empire) یک فیلم کمدی ماوراء‌طبیعی آمریکایی است که کارگردانی آن را گیل کنان بر عهده داشته است. فیلم Ghostbusters: Frozen Empire دنباله‌ای برای فیلم شکارچیان روح: افترلایف محصول سال ۲۰۲۱ است که پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شکارچیان روح به‌شمار می‌رود.

نخستین نمایش جهانی فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ در تئاتر AMC 13 در میدان لینکلن شهر نیویورک بود و در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ توسط گروه سینمایی سونی پیکچرز تحت برچسب کلمبیا پیکچرز در ایالات متحده به نمایش درآمد. با ما در ملوفیلم تا پایان این نوشتار همراه بمانید تا بیشتر با فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده و عوامل آن آشنا شوید.

خلاصه داستان فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده

داستان فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده سه سال پس از وقایع افترلایف جریان دارد که خانواده اسپنگلر، کالی و دوست پسرش گری گروبرسون به‌همراه فرزندانش تروور و فیبی و دوستان نزدیکش لاکی دومینگو و پادکست، به شهر نیویورک نقل مکان کردند تا به وینستون زدمور و ری استانتز کمک کنند. این خانواده برای همکاری با شکارچیان روح که یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی را تهیه کرده‌اند راهی نیویورک شده‌اند که آغازی برای ماجراجویی‌های بیشتر است.

آغاز کار آنها به‌دلیل مواجه شدن با والتر پک که از مخالفان قدیمی شکارچیان روح است به مشکل می‌خورد. در این میان کشف یک مصنوعات باستانی که سبب رهایی یک نیروی شیطانی می‌شود، اوضاع را بسیار پیچیده‌تر می‌کند. حال شکارچیان جدید و قدیمی باید برای محافظت از خانه خود و نجات جهان از دوران یخبندان دوم با هم یکی شوند تا جهان را از شر دشمن قدرتمندی که به دنبال ایجاد ارتش شبح‌وار است، نجات دهند. فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده را از ملوفیلم بیننده باشید.

فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده

هنرمندان و سایر عوامل فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده

پس از موفقیت فیلم افترلایف (Afterlife)، سونی پیکچرز در آوریل 2022 اعلام کرد که دنباله‌ای برای این فیلم خواهد داشت. دنباله این فیلم با عنوان Ghostbusters: Frozen Empire در سال 2024 منتشر شد که گیل کنان وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته است. این فیلم پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شکارچیان روح به‌شمار می‌رود که پس از مرگ ایوان ریتمن، خالق این فرنچایز و پدر جیسون رایتمن، اکران شد. این فیلم به یاد رایتمن اختصاص دارد و چهلمین سالگرد اولین فیلم این مجموعه را جشن می‌گیرد.

فیلمنامه فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده به قلم گیل کنان به‌همراه جیسون رایتمن به‌صورت مشترک براساس شکارچیان روح نوشته دن آیکروید و هارولد رامیس به رشته تحریر درآمده است.

پل استیون راد در نقش گری گروبرسون در فیلم Ghostbusters: Frozen Empire به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند آمریکایی حرفه هنری خود را در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد. در سال ۲۰۱۵ پل استیون راد ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود کسب کرد و نامش در سال ۲۰۱۹ در فهرست ۱۰۰ ستاره ثروتمند فوربز قرار گرفت. این بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. از سریال‌هایی که پل راد در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به هارد ناکس، خواهران، بدون سرنخ، دوباره جایگذاری شده و همچنین سریال زندگی با خود اشاره کرد. قصر ییلاقی در نقش گراهام، چیز مورد علاقه من در نقش جرج هنسون، تابستان داغ و مرطوب آمریکایی در نقش اندی، فراموش کردن سارا مارشال در نقش چوکو، از کجا می‌دانی در نقش جرج و فیلم اصول مراقبت از دیگر کارهای این بازیگر آمریکایی به‌شمار می‌رود.

در کنار پل راد، کری الکساندرا کون هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا قرار دارد که از سال ۲۰۰۶ میلادی مشغول فعالیت در این زمینه ‌است. کری کون برای ایفای نقش شخصیت نورا دِرست در مجموعه تلویزیونی فراطبیعی بازماندگان (۲۰۱۴-۲۰۱۷) از شبکه اچ‌بی‌او در تلویزیون شناخته شد. علاوه‌براین با بازی در نقش گلوریا بورگل در فصل سوم از سریال آنتولوژی فارگو (۲۰۱۷) بر شهرت خود افزود. این هنرمند آمریکایی سابقه نقش‌آفرینی در آثاری از جمله فیلم‌های بیوه‌ها، نگه داشتن ساعت‌ها، دختر گمشده، میراث یک شکارچی گوزن سفید و جانی بوستنون و مجموعه‌های تلویزیونی چون آیرونساید، نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه و همچنین گناهکار را در کارنامه خود دارد. کری کون در فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده در نقش کالی اسپنگلر به ایفای نقش پرداخته است. بازی زیبای او در فیلم شکارچیان روح: افترلایف مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و اکنون در دنباله این فیلم در نقش قبلی خود حضور دارد.

از جمله هنرمندانی که در نقش‌های قبلی خود در فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به پل راد، کری کون، فین ولفهارد، مک‌کنا گریس، سلست اوکانر، بیل موری، دن آیکروید، ارنی هادسون، آنی پاتس و ویلیام آترتون اشاره کرد. کمیل نانجیانی، پاتون اسوالت، امیلی آلین لیند و جیمز آکاستر از جمله هنرمندانی جدیدی هستند که در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

کمیل نانجیانی در نقش نادیم رازماادی در فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده نقش‌آفرینی کرده است. این کمدین، بازیگر و نویسنده پاکستانی-آمریکایی برای نویسندگی فیلم بیمار بزرگ (۲۰۱۷) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. کمیل نانجیانی سابقه بازی در فیلم‌هایی چون زندگی آنطور که می‌شناسیمش، پادشاهان تابستان، هوش مرکزی، اتفاقی از نسبت‌های یادبود، استوبر و همچنین سلام، اسم من دوریس است را در کارنامه خود دارد.

فیلمبرداری اصلی فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده از مارس 2023 آغاز شد و در ژوئن به پایان رسید که توسط اریک استیلبرگ انجام شده است. داریو ماریانلی برای آهنگسازی موسیقی فیلم Ghostbusters: Frozen Empire به‌جای راب سیمونسن، آهنگساز فیلم افترلایف استخدام شد. این فیلم پس از اکران نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد اما، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

سخن آخر

فیلم Ghostbusters: Frozen Empire یک فیلم ماوراء‌طبیعی با چاشنی کمدی است که پس از اکران بیش از 138 میلیون دلار در سراسر جهان فروش رفت و به دهمین فیلم پرفروش سال 2024 تبدیل شد. فیلم شکارچیان روح: امپراتوری یخ ‌زده که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد اولین بار در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ در تئاتر AMC 13 در میدان لینکلن شهر نیویورک به نمایش درآمد.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ │ رسیدن به رویاها به چه قیمتی؟

انیمیشن تلما اسب تک شاخ (Thelma the Unicorn) یک انیمیشن آمریکایی در…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان یک قتل

سریال شاردلیک (Shardlake) یک مجموعه تلویزیونی چهار قسمتی در دیزنی پلاس (Disney+)…

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

فیلم غریبه ‌ها: فصل ۱ یک فیلم ترسناک آمریکایی است که کارگردانی…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید