بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار : عبور فروش جهانی فیلم وانکا (Wonka) از مرز 600 میلیون دلار

عبور فروش جهانی فیلم وانکا (Wonka) از مرز 600 میلیون دلار

عبور فروش جهانی فیلم وانکا (Wonka) از مرز 600 میلیون دلار

فیلم وانکا (Wonka) فیلمی فانتزی موزیکال است که بودجه تولید آن 125 میلیون دلار بوده که برای سوددهی به فروشی حدود 380 میلیون دلار در گیشه نیاز داشت اما، فروش این فیلم در گیشه جهانی از مرز 600 میلیون دلار گذشت. فیلم وانکا با بازی تیموتی شالامی در دسامبر 2023 (آذر 1402) در سینماها به نمایش گذاشته شد و از زمان پخش آن تاکنون، به‌عنوان پنج فیلم اول جدول باکس آفیس داخلی قرار گرفته و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است.

فروش جهانی فیلم Wonka در گیشه به بیش از 604 میلیون دلار رسیده است که شامل فروش 209.8 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 395.1 میلیون دلار در گیشه بین‌المللی است. با این اوصاف انتظار می‌رود که فروش این فیلم تا پایان اکرانش به بیش از 620 میلیون دلار برسد و این می‌تواند چراغ سبزی برای ساخت دنباله فیلم وانکا توسط برادران وارنر باشد.

فیلم وانکا پایدار ماندن خود را در باکس آفیس مدیون بازی فوق‌العاده تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا، اقتباسی عالی از رمان کلاسیک چارلی و کارخانه شکلات‌سازی اثر رولد دال و همچنین بهره‌گیری از نسخه سینمایی این اثر در سال 1971 با نقش‌آفرینی جین وایلدر و نسخه بازسازی شده آن در سال 2005 با هنرمندی جانی دپ است.

پل کینگ کارگردان فیلم وانکا است که می‌توان آن را پرفروش‌ترین ساخته او بعد از فیلم پدینگتون (Paddington) در سال 2014 و دنباله آن پدینگتون 2 که در سال 2017 اکران شد، دانست. نگارش نسخه اصلی فیلمنامه این فیلم را توسط سیمون ریچ بر عهده داشته که نسخه نهایی آن توسط سایمن فارنابی به همراه پل کینگ به رشته تحریر درآمده است.

از هنرمندانی که در کنار تیموتی شالامی در فیلم Wonka حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به الیویا کلمن، روآن اتکینسون، سایمن فارنابی، سالی هاوکینز، تام دیویس، جیم کارتر و همچنین متیو بینتون اشاره کرد.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

انتشار دو پوستر جدید از انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دو پوستر جدید از انیمیشن…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران فیلم تلفن سیاه ۲ (The Black Phone 2) به تعویق افتاد

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ اکران فیلم پنج شب با فردی ۲ (Five Nights at Freddy’s 2) اعلام شد

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید