بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه │ شاهکاری دیگر از جرج میلر

معرفی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه │ شاهکاری دیگر از جرج میلر

معرفی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه │ شاهکاری دیگر از جرج میلر

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga) یک اسپین‌آف و یک پیش‌درآمد برای فیلم تحسین‌شده مکس دیوانه: جاده خشم (۲۰۱۵) محسوب می‌شود. فیلم Mad Max: Fury Road موفق به فروشی بیش از 375 میلیون دلار در سراسر جهان شد و توانست 6 جایزه اسکار را از آن خود کند و اکنون فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه که پیش‌درآمدی بر آن است، آیا فیلم موفقی خواهد بود و می‌تواند از فیلم جاده خشم پیشی بگیرد؟

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga یک فیلم اکشن پسا آخرالزمانی به کارگردانی جرج میلر است که پنجمین قسمت از فرنچایز مکس دیوانه به‌شمار می‌رود. فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن در ۱۵ می ۲۰۲۴ داشت و در ۲۳ می در سینماهای استرالیا توسط برادران وارنر پیکچرز و ویلیج رودشو پیکچرز اکران شد. در این نوشتار قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با داستان و عوامل سازنده فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه به معرفی آن بپردازیم، پس تا پایان با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

خلاصه داستان فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

داستان فیلم Furiosa: A Mad Max Saga به روایت اتفاقات و زندگی کودکی و جوانی فیوریوسا پرداخته است که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش از وقایع مکس دیوانه: جاده خشم را به تصویر می‌کشد. در پی سقوط جهان و فروپاشی اجتماعی، فیوریوسا از سرزمین Green Place of Many Mothers ربوده می‌شود و به دست یک هورد بزرگ موتورسواران به رهبری وارلرد دمنتوس می‌افتد.

با راهی شدن در سرزمین بیابانی و در عبور آنها از سرزمین‌های بایر، در نهایت آنها با قلعه‌ای روبرو می‌شوند که توسط ایمورتان جو اداره می‌شود. در حالی که دو ستمگر برای سلطه با یکدیگر مبارزه می‌کنند، فیوریوسا باید با استفاده از تمام مهارت‌های خودش بتواند بر چالش‌های متعدد غلبه کند و با پشت سر گذاشتن مصیبت‌های زیاد راهی برای بازگشت به خانه خود بیابد.

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

هنرمندان و سایر عوامل فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

جرج میلر فیلمساز استرالیایی است که کارگردانی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga را بر عهده داشته است. جرج میلر بیشتر به‌خاطر فرنچایز مکس دیوانه شناخته می‌شود که علاوه بر کارگردانی این فیلم، کارگردانی قسمت دوم فرنچایز مکس دیوانه و چهارم آن با عنوان جاده خشم که به‌عنوان دو تا از بهترین فیلم‌های اکشن تمام دوران معرفی شده‌اند را در کارنامه خود دارد. آثار ارائه شده توسط میلر از نظر ژانر و سبک بسیار متنوع هستند که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی چون بیب: خوک در شهر، سه هزار سال حسرت، روغن لورنزو و منطقه گرگ و میش اشاره کرد.

جرج میلر در سال 2006 برای کارگردانی فیلم انیمیشنی خوش قدم توانست جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی بلند را از آن خود کند. با توجه به سابقه درخشان این کارگردان استرالیایی در خلق فرنچایز مکس دیوانه، انتظار می‌رود جدیدترین فیلم او که یک اسپین‌آف و یک پیش‌درآمد برای فیلم مکس دیوانه: جاده خشم محسوب می‌شود به یکی از آثار پرمخاطب او تبدیل شود.

فیلمنامه فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه به قلم مشترک جرج میلر و نیکو لاتوریس براساس شخصیت‌های خلق شده توسط میلر و بایرون کندی به رشته تحریر درآمده است. سایمون دوگان فیلمبرداری صحنه‌های این فیلم را بر عهده داشته است و موسیقی آن کاری از جانکی ایکس‌ال است.

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

نقش اصلی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga را آنیا تیلور جوی بر عهده داشته است که به زیبایی این نقش را ایفا کرده و توانسته است مخاطبان را با داستان این فیلم اکشن پسا آخرالزمانی همراه کند. این بازیگر آمریکایی افتخارات گوناگونی شامل یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران فیلم را به دست آورده است و علاوه بر این نامزد یک جایزه از بفتا و امی پرایم‌تایم نیز بوده‌ است.

تیلور جوی پس از ایفای چند نقش کوتاه در تلویزیون همچون بازی در سریال اِندِور و سریال مأموریت وایکینگ، نخستین نقش سینمایی خود را با بازی در فیلم ترسناک جادوگر (۲۰۱۵) به دست آورد. سپس او در فیلم ترسناک شکافته (۲۰۱۶) و دنباله آن فیلم شیشه (۲۰۱۹)، کمدی سیاه تروبردز (2017)، رادیواکتیو (2019)، درام کمدی اِما (2020)، فیلم ابرقهرمانی ترسناک جهش یافته‌های جدید (2020)، فیلم روانشناختی موزیکال دیشب در سوهو (2021) و همچنین کمدی معمایی آمستردام (2022) ایفای نقش داشته است.

آنیا تیلور جوی در فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه در نقش امپراتور فیوریوسا نقش‌آفرینی کرده است که با بازی زیبای خود توانسته نظر منتقدان را به خود جذب کند. منتقدان علاوه بر بازی فوق‌العاده آنیا تیلور در این فیلم اکشن، بازی سایر هنرمندان نقش‌آفرین در آن را تحسین کردند که از نقاط قوت فیلم به‌شمار می‌رود.

در کنار این هنرمند آمریکایی، کریس هِمسوُرث در نقش وارلرد دمنتوس، رهبر جنگ‌سالار هورد موتورسواران که فیوریوسا را ربوده است، در فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه نقش‌آفرینی کرده است. این بازیگر استرالیایی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور داشته است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های استخراج، ثور: عشق و آذرخش، انتقام‌جویان: پایان بازی، مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی، کمدی شکارچیان روح و سریال‌هایی چون خانه و دوری، همسایگان و گوئینویر جونز اشاره کرد.

فیلم اکشن فیوریوسا

تام برک بازیگر انگلیسی که فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرده است در فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه در نقش پراتورین جک، فرمانده اصلی نیروهای نظامی ارگ به ایفای نقش پرداخته است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که او در آنها حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به من کندی می‌خوام، تفنگدارها، آرزوهای بزرگ، ساعت و ناپلئون اشاره کرد.

از هنرمندان دیگری که در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به لچی هولم در نقش ایمورتان جو رهبر ارگ و دشمن هورد موتورسواران، ناتان جونز در نقش ریکتوس ارکتوس پسر عضلانی اما کم‌هوش جو، جاش هلمن در نقش اسکابروس اسکروتوس کوچک‌ترین پسر جو با ناتوانایی ذهنی، جان هوارد در نقش آدم‌خوار متحد جو، آنگوس سمپسون در نقش اورگانیک مکانیک پزشک شخصی جو، چارلی فریزر در نقش مری جو باسا مادر فیوریوسا، کوادن بیلز، دنیل وبر و جیکوب تموری اشاره کرد.

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۳ (۲۴ می ۲۰۲۴) اکران شد. منتقدانی که این فیلم را دیده‌اند بر این باورند که فیلم Furiosa: A Mad Max Saga با وزن عاطفی بیشتر توانسته است فیلم جاده خشم را غنی‌تر کند، حتی با وجود اینکه از نظر جذابیت و انفجاری بودن در حد و اندازه فیلم جاده خشم نیست. با این حال، این فیلم اکشن پساآخرالزمانی اثر باشکوه دیگری از جورج میلر به‌شمار می‌رود.

فیلم سینمایی Furiosa

منتقد جان نوجنت از Empire که امتیاز 100 از 100 را به فیلم Furiosa: A Mad Max Saga داده است بیان کرد: “ساختار و شاسی این فیلم سینمایی اگرچه آشنا به نظر می‌رسد اما، موتور محرکه متفاوتی نسبت به فیلم جاده خشم دارد که فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه را به حرکت در می‌آورد. این فیلم یک حماسه غنی و گسترده است که فقط فرنچایز مکس را تقویت و غنی می‌کند.”

اگرچه منتقدان نظرهای متفاوتی نسبت به این فیلم داشته‌اند اما، بیشتر آنها بر این باورند که جدیدترین اثر جرج میلر یک شاهکار حماسی است که می‌تواند مخاطبان بسیاری را با داستان خود همراه کند و نقش‌آفرینی هنرمندان فیلم فوق‌العاده است.

در وب‌سایت راتن تومیتوز این فیلم میانگین امتیاز 8 از 10 را به خود اختصاص داد و اجماع منتقدان این وب‌سایت معتقدند که فیلم فیوریوسا با غنای عطف به جاده خشم و با قدرت عاطفی بیشتر، یکی دیگر از انحرافات باشکوه در مسابقه نفسگیر مغز متفکر جرج میلر است. فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه در متاکریتیک، براساس نظر ۴۵ منتقد توانست امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را کسب کند که نشان‌گر نقدهای عموما مثبت است.

منتقد: اوون گیلبرمن از Variety به این فیلم امتیاز 60 از 100 را اختصاص داد و بیان کرد:”همانند فیلم Beyond Thunderdome، این فیلم نیز می‌خواهد اثری فراتر از اکشن باشد اما، به طرز آزاردهنده‌ای اپیزودیک است و با وجود بهره‌مندی از دو شخصیت شرور برجسته متاسفانه هیچ کدام از آنها به آن شخصیت شرور دلخواه تبدیل نمی‌شوند.”

این فیلم اکشن پسا آخرالزمانی که با هزینه‌ 168 میلیون دلار ساخته شده است، انتظار می‌رود در آخر هفته افتتاحیه خود بتواند حدود ۴۰ میلیون دلار در 3750 سینما به دست آورد. آیا این فیلم خواهد توانست به فراتر از موفقیت فیلم جاده خشم دست یابد؟!

سخن آخر

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پیش‌درآمدی برای فیلم مکس دیوانه: جاده خشم محسوب می‌شود که کارگردانی آن را جرج میلر بر عهده داشته است. این فیلم اکشن ماجراهای فیوریوسای جوان را دنبال می‌کند که از مکان سبز ربوده می‌شود و در نهایت به‌دست یک گروه بزرگ از موتورسواران یاغی می‌افتد. فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبرو شده است و انتظار می‌رود همچون فیلم جاده خشم با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود.

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا…

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) یک فیلم پویانمایی آمریکایی…

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید