بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار : تاریخ‌سازی مارتین اسکورسیزی برای دهمین نامزدی خود در اسکار

تاریخ‌سازی مارتین اسکورسیزی برای دهمین نامزدی خود در اسکار

تاریخ‌سازی مارتین اسکورسیزی برای دهمین نامزدی خود در اسکار

مارتین اسکورسیزی نامزد جایزه بهترین کارگردان اسکار 2024 برای کارگردانی فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) شد. این دهمین نامزدی مارتین اسکورسیزی از سوی آکادمی محسوب می‌شود که این فیلمساز پرکار و حرفه‌ای را به برترین کارگردان زنده دنیا در تاریخ مراسم اسکار تبدیل کرده است.

اکنون مارتین اسکورسیزی رکورد بیشترین نامزدی در این زمینه را به خود اختصاص داده است که تا پیش از این نامزدی، به طور مشترک این رکورد برای استیون اسپیلبرگ و اسکورسیزی بوده است. در رابطه با دهمین نامزدی برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی، مارتین اسکورسیزی بیان کرد: “برای دریافت این نامزدی، بسیار هیجان‌انگیز و خوشحال هستم و از طرفی هرگز فیلمی برای برنده شدن و دریافت جایزه نساخته‌ام اما، سعی کرده‌ام فیلم‌ها را به بهترین شکل ممکن بسازم.”

مارتین اسکورسیزی که آثارش دهه‌های مختلفی از سینما را شامل می‌شود، بیان کرد که با نگاه به گذشته باز هم نمی‌داند چگونه ده بار از سوی آکادمی برای بخش بهترین کارگردانی نامزد شده، با این حال خوشحال است و برای سایر اعضای تیم نیز همچون تیم بازیگری (لیلی گلادستون و رابرت دنیرو) و همچنین آهنگساز فیلم (رابی رابرتسون) برای نامزدی در بخش‌های دیگر تبریک گفت و از نامزد نشدن لئوناردو دی‌کاپریو برای بخش بهترین بازیگر مرد، ابراز ناراحتی و تأسف کرد.

فیلم قاتلان ماه کامل

درباره فیلم قاتلان ماه کامل

داستان فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) که اسکورسیزی به بهترین شکل ممکن آن را کارگردانی کرده است و این یکی دیگر از آثار پرمخاطب این کارگردان نامی محسوب می‌شود، به روایت زندگی در دهه 20 میلادی در اوکلاهاما که سلسله قتل‌های وحشیانه و رازآلود، آمریکایی‌های محلی پولدار را گریبان‌گیر کرده، پرداخته است. داستان این فیلم جذاب و دیدنی براساس کتابی به نام Killers of the Flower Moon نوشته دیوید گرن، توسط مارتین اسکورسیزی و اریک ارث نگاشته شده است که حوادث واقعی دوره‌ای که با عنوان حکمرانی وحشت (Reign of Terror) از آن یاد می‌شود را به تصویر کشیده است.

از هنرمندانی که در فیلم قاتلان ماه کامل حضور داشته‌اند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به برندن فریزر در نقش همیلتون، جان لیسگو در نقش پیتر لیوارد، لئوناردو دی‌کاپریو در نقش ارنست بروکهارت، لیلی گلادستون در نقش مولی کایل، جسی پلمونس در نقش توماس بروس وایت، رابرت دنیرو در نقش ویلیام کینگ هیل و تانتو کاردینال در نقش لیزی کیو اشاره کرد. این فیلم که دهمین همکاری دنیرو و اسکورسیزی و ششمین همکاری میان لئوناردو دی‌کاپریو با اسکورسیزی را رقم زده است، نخستین بار در جشنواره فیلم کن در تاریخ 20 مه 2023 به نمایش گذاشته شد.

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

انتشار دو پوستر جدید از انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دو پوستر جدید از انیمیشن…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران فیلم تلفن سیاه ۲ (The Black Phone 2) به تعویق افتاد

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ اکران فیلم پنج شب با فردی ۲ (Five Nights at Freddy’s 2) اعلام شد

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید