بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

معرفی سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

معرفی سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند (The Walking Dead: The Ones Who Live) یک مجموعه آمریکایی پسا-آخرالزمانی است که برای ای‌ام‌سی ساخته شده است. این سریال هفتمین مجموعه از فرنچایز مردگان متحرک به‌شمار می‌رود که اسکات ام.گیمپل کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

این سریال که پس از پایان سریال اصلی مردگان متحرک اتفاق می‌افتد و به روایت داستانی عاشقانه و حماسی می‌پردازد، فیلمنامه آن را دانای گوریرا با همکاری اسکات ام.گیمپل براساس مجموعه کتابی به نام مردگان متحرک اثر چارلی ادلرد، تونی مور و رابرت کرکمن به رشته تحریر در آورده‌اند. با ما در ملوفیلم همراه بمانید تا به معرفی سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند، بپردازیم و شما را بیشتر با عوامل و داستان این سریال جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

خلاصه داستان سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

داستان سری‌های قبلی فیلم مردگان متحرک به روایت ماجراها و اتفاقات پس از شروع یک آخرالزمانی زامبی‌ها در سراسر جهان پرداخته است که زامبی‌ها به‌عنوان واکر شناخته می‌شوند. واکرها برای خوردن انسان‌ها و سایر موجودات زنده به آنها حمله می‌کنند و گازگرفتگی انسان‌ها توسط این واکرها سبب تبدیل شدن آنها به زامبی (واکر) می‌شود. در ادامه سریال مردگان متحرک معلوم می‌شود که همه انسان‌ها زنده عامل این بیماری هستند و تبدیل شدن به واکر تنها به گازگرفتگی توسط واکرها مربوط نمی‌شود.

در این میان فردی به نام ریک گرایمز برمی‌خیزد تا از خود و سایر افراد بازمانده محافظت کند. ریک گرایمز معاون کلانتری است که پس از مدتی در کما ماندن، در نهایت بیدار می‌شود و با دنیایی مواجه می‌شود که در هنگام کما بودن او توسط واکرها تسخیر شده است. ریک گرایمز پس از بیرون آمدن از کما و روبه‌رو شدن با دنیای تسخیری توسط واکرها، گروهی از بازماندگان از منطقه آتلانتا، جورجیا را جمع می‌کند و خود او رهبری گروه را بر عهده می‌گیرد و این آغازی برای زنده ماندن است.

داستان سریال The Walking Dead: The Ones Who Live به روایت داستان عاشقانه و حماسی دو کاراکتر به نام‌های ریک و میشون پرداخته است که به وسیله دنیایی تغییریافته، تحول پیدا می‌کنند. در این میان قدرتی شکست‌ناپذیر و بُعد مسافتی موجود، سبب دور نگه داشتن آنها از هم می‌شود. در نهایت ریک و میشون در دنیایی قرار می‌گیرند که بر پایه جنگ علیه مردگان و جنگ عیله زنده‌ها بنا شده است. سرانجام این دو شخصیت (ریک و میشون) در این دنیای عجیب و غریب به کجا خواهد رسید؟ آیا آنها خواهند توانست در مکان و موقعیت متفاوتی قرار بگیرند و یکدیگر را پیدا کنند؟

سریال The Walking Dead: The Ones Who Live

کارگردان و سایر عوامل سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

سکان هدایت سریال مردگان متحرک: کسانی که زندگی می کنند را اسکات ام.گیمپل بر عهده داشته است. اسکات ام.گیمپل فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایالات متحده آمریکا است که فعالیت خود را از سال 1997 آغاز کرده است و از کارهای او می‌توان فلش فوروارد، گوست رایدر: روح انتقام و شیاطین داوینچی را نام برد. گیمپل پس از جدایی اندرو لینکلن در طول فصل نهم این سریال، اظهار کرد که قصد دارد در مورد اتفاقات زمانی که ریک گرایمز (با نقش‌آفرینی اندرو لینکلن) در داستان سریال ناپدید شده بود، سه فیلم سینمایی بسازد که دوباره لینکلن در آن به ایفای نقش بپردازد اما، در نهایت این تصمیم او منجر به تولید یک مینی‌سریال 6 قسمتی با بازی دانای گوریرا و اندرو لینکلن شد. داستان این مینی‌سریال که قسمت اول آن در 25 فوریه 2024 (6 اسفند 1402) از ای‌ام‌سی پلاس پخش شد به روایت اتفاقات و ماجراهای پس از وقایع قسمت پنجم از فصل نهم و همچنین قسمت سیزدهم از فصل دهم پرداخته است که داستانی عاشقانه و حماسی از دو شخصیت متحول شده توسط دنیایی تغییر یافته را به تصویر کشیده است.

داستان این سریال 6 قسمتی که در پخش اپیزود نخست خود از لحاظ شمار بیننده رکوردشکنی کرد را دانای گوریرا با همکاری اسکات ام.گیمپل به رشته تحریر در آورده‌اند که اقتباسی بر پایه یک مجموعه کتاب به نام The Walking Dead اثری از رابرت کرکمن، چارلی ادلارد و تونی مور است. اسکات ام. گیمپل علاوه بر نگارش فیلمنامه و کارگردانی آن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر ترسناک و هیجان‌انگیز است. در امر تهیه‌کننده اجرایی افرادی چون اندرو لینکلن، برایان باکرات، دنیس هوث و دانای گوریرا در کنار سیمپل قرار دارند و با او همکاری می‌کنند.

هنرمندان نقش‌آفرین در سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند

اندرو جیمز کلاترباک که با نام حرفه‌ای اندرو لینکلن شناخته شده است در سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند در نقش ریک گرایمز، معاون سابق کلانتری از کینگ کانتی به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند انگلیسی که عمده شهرتش را مدیون بازی در مجموعه مردگان متحرک است از سال 2010 به این فرنچایز پیوسته و توانسته است بازی خوبی از خود ارائه دهد. اندرو لینکلن برای بازی در نقش ریک گرایمز در مجموعه سریال مردگان متحرک در سال‌های 2015 و 2017 جایزه ساترن برای بهترین بازیگر مرد تلویزیونی را به خود اختصاص داده است.

اندرو لینکلن در سال 2018 از این سریال جدا شد و در نهایت برای یک حضور کوتاه در قسمت پایانی سریال در سال 2022 دوباره به این مجموعه پیوست و اکنون در جدیدترین سری از آن، سریال The Walking Dead: The Ones Who Live در نقش ریک حضور دارد و نقش‌آفرینی کرده است. فیلم درک جین در نقش پارتی استونهد، ترافیک انسانی در نقش فِلیکس، فرشتگان توهین‌آمیز در نقش ستم، در واقع عشق در نقش مارک، این چیزهای احمقانه در نقش کریستوفر لاول، ساخت داگنهام در نقش آقای کلارک و شکوفایی پنگوئن در نقش کامرون بلوم از جمله فیلم‌هایی هستند که اندرو لینکلن در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

از افتخارات این هنرمند انگلیسی می‌توان به کسب جایزه پوره طلایی به‌عنوان بازیگر برجسته سریال درام برای بازی در مجموعه تلویزیونی پس از مرگ، دریافت جایزه ستلایت در سال 2012 و برنده شدن جوایز برگزیده مردم در سال 2014 برای مجموعه مردگان متحرک اشاره کرد. دانای گوریرا در نقش میشون، یک جنگجوی کاتانا و شریک عاشقانه ریک است که گروه را برای گشتن به دنبال معشوقش ترک کرد، همبازی اندرو لینکلن در سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند، است. دانای گوریرا با بازی عالی خود در نقش میشون در این سریال پرمخاطب، توانسته است نظرات مثبتی را از منتقدان و تماشاگران به‌دست آورد.

از هنرمندان دیگری که در سریال The Walking Dead: The Ones Who Live حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به لزلی ان-برنت در نقش پرل تورن، تری اوکوئین در نقش بیل، متیو آگست در نقش نت، کینگ بچ در نقش بیلی، پولیانا مکینتاش در نقش جیدیس استوکس، بریدا وول در نقش ایدن و کریگ تیت در نقش دانلد اوکافر اشاره کرد.

پولیانا مکینتاش هنرپیشه اهل اسکاتلند است که علاوه بر بازی در سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است که از میان آنها می‌توان به فضای مرکزی، رؤیای آبی، برک و هیر، بریم شکار، خانه کاغذی و آزمون اشاره کرد.

تری اوکوئین بازیگر آمریکایی برنده جایزه امی که به‌خاطر بازی در سریال گمشدگان شناخته شده است در این سریال در نقش بیل به ایفای نقش پرداخته است و با ارائه بازی خوبی از خود توانسته است نظر مخاطبان را به خود جذب کند. مدرسه قدیمی، گردن‌بند، قانون‌شکنان آمریکایی، رده ایکس و پرونده‌های مجهول از دیگر فیلم‌هایی هستند که این هنرمند آمریکایی در آنها حضور داشته است.

سخن آخر

سریال The Walking Dead: The Ones Who Live هفتمین فرنچایز از مجموعه مردگان متحرک است که شروع ماجراجویی ریک گرایمز را به تصویر کشیده است. این سریال زیبا و پسا-آخرالزمانی که بر ریک و میشون متمرکز است در پخش اولین قسمت خود توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. اگر از علاقه‌مندان به تماشای داستان سریال مردگان متحرک هستید، جدیدترین سری از این مجموعه را با عنوان سریال مردگان متحرک: کسانی که زنده مانده اند از ملوفیلم بیننده باشید.

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید