بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم بلاگردان (The Fall Guy) │ گیر افتادن بدلکاری در دام جنایتکاران

معرفی فیلم بلاگردان (The Fall Guy) │ گیر افتادن بدلکاری در دام جنایتکاران

معرفی فیلم بلاگردان (The Fall Guy) │ گیر افتادن بدلکاری در دام جنایتکاران

فیلم بلاگردان (The Fall Guy) یک اثر کمدی اکشن آمریکایی است که کارگردانی آن را دیوید لیچ بر عهده داشته است. داستان این فیلم براساس مجموعه تلویزیونی دهه 1980 درباره بدلکاران ساخته شده است که فیلمنامه آن به قلم درو پی‌یرس نگاشته شده است.

فیلم The Fall Guy برای اولین بار در تاریخ 12 مارس 2024 (22 اسفند 1402) در SXSW اکران شد و قرار است در تاریخ 3 می 2024 (14 اردیبهشت 1403) توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده و کانادا اکران شود. این فیلم اکشن با چاشنی کمدی عموما نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و رکورد جهانی گینس را بیشترین شلیک توپ انجام شده در ماشین شکست. انتظار می‌رود فیلم بلاگردان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2024 باشد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. با ما در ملوفیلم تا پایان این نوشتار همراه باشید تا بیشتر با داستان و هنرمندان نقش‌آفرین در فیلم بلاگردان آشنا شوید.

خلاصه داستان فیلم مرد ساده لوح

داستان فیلم فال گای زندگی یک بدلکار را دنبال می‌کند که روی اولین فیلم اکشن به کارگردانی دوست دختر سابقش کار می‌کند اما، خود را درگیر توطئه‌ای پیرامون بازیگر اصلی فیلم می‌بیند که زندگی او را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. کلت سیورز، بازیگر بدلکاری هالیوود، که در درجه اول به‌عنوان بدلکار برای تام رایدر ستاره مشهور اکشن کار می‌کند، در طی یک بدلکاری که اشتباه انجام شده است، به شدت مجروح می‌شود. به‌دنبال این ماجرا و مجروح شدن کُلت، او خود را به‌شدت سرزنش کرده و در ادامه حرفه و دوست دخترش رها می‌کند.

گیل مایر، تهیه کننده فیلم تام، 18 ماه بعد با کُلت که اکنون پیش‌خدمت یک رستوران کوچک مکزیکی است، تماس می‌گیرد. مایر ادعا می‌کند که جودی (دوست دختر سابق کُلت) اولین فیلمش را که یک حماسه علمی تخیلی است، کارگردانی می‌کند و در ادامه از او می‌خواهد تا به تولید فیلم برای انجام بدلکاری در سیدنی استرالیا بپیوندد.

کُلت بعد از تماس مایر تصمیم می‌گیرد برای انجام کار بدلکاری سر صحنه فیلم حاضر شود که در نهایت متوجه می‌شود که جودی هرگز او را نخواسته است و هنوز هم از جدایی آنها عصبانی است. به‌دنبال این شوک و دروغ، گیل مایر برای کُلت فاش می‌کند که تام پس از درگیری با اعضای یک باند جنایتکار محلی ناپدید شده است و دلیل خواهشش برای حضور کُلت در این فیلم را به جهت لغو نشدن فیلم قبل از اینکه همه متوجه غیبت تام شوند، عنوان می‌کند.

تام کسی است که مدتها پیش کُلت برای او بدلکاری می‌کرد و در نهایت جایگزین خود او شده است. در این راستا کُلت که نمی‌خواهد اولین کارگردانی جودی را خراب کند، به‌همین خاطر به خانه تام می‌رود و سعی دارد تا حرکات اخیر او را مورد بررسی قرار ‌دهد و به‌جای او در فیلم به‌عنوان بدلکار حاضر شود و همچنین سعی دارد تا تام را بیابد. اما همه چیز آنطور که کُلت پیش‌بینی می‌کند پیش نمی‌رود و ناگهان خود را درگیر ماجراهایی می‌بیند که زندگی و حرفه‌اش را به خطر می‌اندازد. اگرچه پس از دیدار دوباره کُلت با جودی، این دو نفر شروع به احیای دوباره روابط خود می‌کنند اما، ماجراهایی که کُلت را درگیر می‌کند آیا اجازه یک شروع دوباره را به آنها می‌دهد؟ سرانجام کُلت و حرفه و روابط عاشقانه‌اش را با فیلم مرد ساده لوح تماشاگر باشید.

فیلم بلاگردان

هنرمندان و سایر عوامل فیلم بلاگردان

فیلم بلاگردان براساس سریال بلاگردان در دهه 1980 ساخته گلن ای. لانس و بازی عالی لی میجرز ساخته شده است که سکان هدایت آن را دیوید لیچ در دست داشته است. این کارگردان، بازیگر و بدل‌کار آمریکایی اولین کارگردانی خود را در فیلم اکشن جان ویک در سال ۲۰۱۴ با چاد استاهلسکی انجام داده است. فیلم بلوند اتمی، فیلم ددپول ۲، فیلم هابز و شاو برگرفته از فرانچایز سریع و خشن و همچنین فیلم قطار سریع‌السیر از دیگر آثاری هستند که او به‌عنوان کارگردان در کارنامه خود دارد.

فیلمنامه فیلم بلاگردان به قلم درو پی‌یرس به رشته تحریر درآمده است. نویسنده فیلمنامه فیلم فال گای سابقه نگارش فیلمنامه آثاری چون مرد آهنی 3، درود بر تو پادشاه، مأموریت غیرممکن: ملت یاغی، سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو و همچنین هتل آرتمیس را در کارنامه خود دارد. سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو یک فیلم اکشن و ماجراجویی است که دومین همکاری دیوید لیچ و درو پی‌یرس به‌ترتیب به‌عنوان کارگردان و نویسنده محسوب می‌شود.

رایان گاسلینگ بازیگر کانادایی که حرفه بازیگری را از سن 13 سالگی آغاز کرده است در فیلم فال گای حضور دارد و به ایفای نقش پرداخته است. رایان در فیلم The Fall Guy در نقش کُلت سیورز، نقش اصلی فیلم که یک بدلکار اکشن باتجربه است به ایفای نقش پرداخته است که بازی فوق‌العاده او در این نقش پس از اولین اکران در SXSW مورد توجه منتقدان قرار گرفت. نخستین نقش اصلی که رایان در آن به ایفای نقش پرداخته است به سال 2001 در فیلم مؤمن که به‌عنوان یک نئونازی یهود بازی کرد، برمی‌گردد. بعدها این هنرمند کانادایی با ایفای نقش در فیلم عاشقانه دفترچه خاطرات شهرت بیشتری به دست آورد.

از فیلم‌هایی که رایان گاسلینگ در آنها حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به آثاری چون نیمه نیلوفر، لارس و دختر واقعی، همه چیزهای خوب، نیمه ماه مارس، مکانی آن سوی کاج‌ها، فقط خدا می‌بخشد، مرد خاکستری و همچنین فیلم فانتزی باربی اشاره کرد. گاسلینگ برای بازی در نقش یک معلم معتاد در فیلم نیمه نیلوفر در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد و برای بازی در فیلم لا لا لند در سال 2017 توانست جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب را از آن خود کند.

در کنار رایان گاسلینگ در فیلم بلاگردان، امیلی اولیویا لورا بلانت بازیگر بریتانیایی قرار دارد که در نقش دوست دختر کُلت، جودی مورِنو به ایفای نقش پرداخته است. امیلی بلانت هنرمندی توانا است که بازی‌های خوبی از او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی شاهد بودیم و کارنامه هنری او با دریافت جوایز مختلف گویای هنرنمایی عالی او در نقش‌های گوناگون است. از جمله جوایزی که این هنرمند بریتانیایی در طول فعالیت هنری خود توانسته است کسب کند، می‌توان به یک جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال 2007 برای بازی در مجموعه تلویزیونی دختر گیدئون در نقش ناتاشا، کسب جایزه حلقه منتقدان فیلم ونکوور به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم کانادایی در سال 2010 برای بازی در فیلم ویکتوریای جوان در نقش ملکه ویکتوریا و دریافت جایزه ساترن به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال 2012 برای بازی در فیلم اداره تعدیل اشاره کرد.

این هنرمند سرشناس و بااستعداد در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های سوداگران درد، اوپنهایمر، پنج سال نامزدی، بازگشت مری پاپینز، گشت‌وگذار در جنگل، آویشن کوهستان وحشی و سریال‌هایی چون امپراتوری، سیمپسون‌ها و بازرس فویل اشاره کرد. آرون تیلور جانسون، هانا وادینگهام، ترزا پالمر، استفانی هسو و وینستون دوک از دیگر هنرمندانی هستند که در کنار رایان گاسلینگ و امیلی بلانت در فیلم بلاگردان حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. صحنه‌های فیلم که دربرگیرنده بدلکاری‌های عملی با سکانس‌های اکشن زیاد است توسط جاناتان سلا فیلمبرداری شده است. موسیقی متن فیلم The Fall Guy کاری از دومینیک لوئیس است.

سخن آخر

فیلم The Fall Guy براساس سریالی به نام بلاگردان در دهه 1980 میلادی اثری از گلن ای. لانس ساخته شده است که دیوید لیچ کارگردانی آن را بر عهده داشته است. رایان گاسلینگ، امیلی بلانت، هانا وادینگهام، ترزا پالمر، استفانی هسو و وینستون دوک از جمله هنرمندانی هستند که در فیلم فال گای حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم مرد ساده لوح اثری اکشن با چاشنی کمدی است که توانسته در اولین اکران خود نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. انتظار می‌رود این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید