بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > ویژه و مقاله : معرفی بهترین انیمه های بدون فیلر │ از هیولا تا هایکیو

معرفی بهترین انیمه های بدون فیلر │ از هیولا تا هایکیو

معرفی بهترین انیمه های بدون فیلر │ از هیولا تا هایکیو

انیمه‌های سریالی اغلب دارای قسمت‌های فیلر هستند که ربطی به داستان اصلی انیمه ندارند اما، از خط داستانی آن انشعاب می‌گیرند و تماشای آن می‌تواند برای مخاطب تجربه‌ای ناخوشایند را رقم بزند. قسمت‌های فیلر در انیمه‌های سریالی که صرفا برای طولانی کردن پخش انیمه و پر کردن فضای داستانی آن به کار می‌روند، گاهی می‌تواند سبب پرداخت بیشتر به یک موضوع از داستان اصلی شود. در این میان انیمه‌های سریالی با قسمت‌های بدون فیلر نیز هستند که به همین دلیل شهرت یافته‌اند و بر روی هسته اصلی داستان انیمه تمرکز دارند.

اغلب سریال‌های با قسمت‌های بدون فیلر روایتی در هم تنیده دارند که می‌توانند مخاطب را با داستان خود درگیر کنند و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای او رقم بزنند. بهترین انیمه های بدون فیلر در ژانرها و استایل‌های گسترده‌ای قرار دارند که برای هر ذائقه‌ای انیمه بدون فیلری وجود دارد که می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای مخاطب خود فراهم کند. با ما در ملوفیلم تا پایان این نوشتار همراه بمانید تا بهترین انیمه های بدون فیلر را به شما معرفی کنیم.

بهترین انیمه ‌های بدون فیلر

انیمه هیولا (Monster)

انیمه هیولا (Monster)

انیمه Monster یک انیمه هیجان‌انگیز روانشناختی است که توسط ماسایوکی کوجیما کارگردانی شده است. داستان زیبای هیولا که یکی از بهترین انیمه های بدون فیلر است به قلم زیبای نائوکی اوراساوا به رشته تحریر درآمده است.

این انیمه زیبا که توسط شوگاکوکان از دسامبر 1994 تا دسامبر 2001 منتشر شد در چهل ‌و ششمین مراسم جایزه مانگای شوگاکوکان برنده جایزه در بخش کلی در سال 2001 شد. تعقیب و گریزی بین شکار و شکارچی با دوراهی‌های اخلاقی و در نهایت برملا کردن شبکه‌ای از توطئه‌ها، خط داستانی پیچیده‌ای را با کندوکاوی در شخصیت‌های آن ایجاد کرده است که توانست مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

انیمه هیولا (Monster) نام یک مجموعه مانگا ژاپنی است که در اروپای مرکزی به روایت داستان زندگی دکتر کنزو تنما، جراح مغز و اعصاب پرداخته است. کنزو تنما یک جراح جوان و نابغه‌ای است که جان پسر بچه‌ای به نام یوهان را نجات می‌دهد. آینده درخشان پیش روی کنزو تنما با نجات جان یوهان دست‌خوش تغییر می‌شود. یوهان پسری هیولا صفت است پس از نجات یافتن، درگیر قتل‌های سریالی می‌شود و همین پای تنما را به ماجراهای مختلفی می‌کشاند تا بتواند رازهای شوم یوهان لیبرت را کشف کند.

هیولا بدون هیچ قسمت فیلری به‌صورت یک مجموعه تلویزیونی انیمه 74 قسمتی توسط شبکه نیپون تلویژن از 6 آوریل 2004 تا 27 سپتامبر 2005 پخش شد که هر لحظه‌اش برای روایت درگیرکننده‌اش مهم است و می‌تواند با داستان جذاب خود مخاطب را تا پایان با خود همراه کند.

انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو

انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو انیمه‌ای چندوجهی در ژانر ماوراءالطبیعی و ماجراجویانه است که توسط هیروهیکو آراکی نوشته و تصویرگری شده است. این انیمه که یکی از بهترین انیمه های بدون فیلر محسوب می‌شود به‌خاطر مبارزات نفس‌گیر و بی‌رحمی و شخصیت‌های فوق‌العاده‌اش به همراه چاشنی کمدی به یکی از محبوب‌ترین مانگاهای ژاپنی تبدیل شده است.

انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو

داستان انیمه سریالی JoJo’s Bizarre Adventure که همه قسمت‌های آن بدون فیلر است به بررسی نسل‌های مختلفی از خاندان جوستار پرداخته است که اعضایش با نیروهای ماوراءالطبیعی مبارزه می‌کنند. برخی از افراد قادرند نیروی معنوی درونی خود را به یک جایگاه تبدیل کنند. هر یک از نوادگان خاندان جوستار دارای یک علامت ستاره‌ای شکل در بالای تیغه شانه چپ خود هستند که می‌تواند به جوجو تبدیل شود. این انیمه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و در هر بخش شاهد تمرکز داستان آن بر روی یکی از اعضای خاندان جوستار و مبارزات آنها هستیم.

انیمه اشتاینر؛ گیت (Steins;Gate)

انیمه اشتاینر؛ گیت (Steins;Gate)

انیمه اشتاینر؛ گیت یکی دیگر از بهترین انیمه های بدون فیلر است که توسط استودیوی وایت فاکس در سال 2011 ساخته شده است. کارگردانی این انیمه 24 قسمتی توسط هیروشی هماساکی، کیوتا ساکای و تاکویا ساتو انجام شده است. داستان زیبای این انیمه علمی تخیلی و روانشناختی که بر روی سفر در زمان و عواقب ناشی از آن تمرکز دارد، به قلم جوکی هانادا به رشته تحریر درآمده است.

این انیمه بدون فیلر روایتی پر شده از تعلیق، اکتشافات فیلسوفانه و همچنین احساسات را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد که طراحی شخصیت‌های آن توسط کیوتا ساکای انجام شده است. اگرچه تصویرسازی این انیمه پیچیده بوده است اما، به خوبی توضیح داده و به تصویر کشیده شده است و توانسته در ترکیب مفاهیم علمی با دراماهای انسانی به خوبی عمل کند. داستان‌سرایی عالی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده این انیمه مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

داستان انیمه بدون فیلر Steins;Gate به روایت زندگی و کشف عجیب دانشمندی به نام ریتانرو اُکابه و دوستانش پرداخته است که تجربه‌ای باورپذیر و هیجان‌انگیز را برای تماشاگر رقم می‌زند. ریتانرو اُکابه به همراه دوستانش به‌صورت کاملا تصادفی روشی را برای سفر در زمان کشف می‌کنند و این آغازی برای فرستان پیام‌هایی به گذشته برای تغییر زندگی حال است. ارسال پیام‌ها به گذشته توسط ریتانرو و دوستانش واقعیت‌های موازی نا‌خواسته‌ای را پدید می‌آورد که توانسته است مخاطب را تا پایان با خود همراه کند.

انیمه مرد تک مشتی (One Punch Man)

انیمه مرد تک مشتی، انیمه‌ای اکشن و ابرقهرمانی با صحنه‌های کمدی است که اقتباسی از وب کمیکی از One است. داستان این انیمه به روایت زندگی و چالش‌های قهرمانی به نام سایتاما پرداخته است که به‌خاطر تلاش و تمرین فراوان در این راه موهای سرش را از دست داده است.

سایتاما که به یک ابرقهرمان تبدیل شده است اکنون می‌تواند با یک مشت دشمنان خود را نابود کند و در کنار او شاگردش به نام جنوس قرار دارد. بی‌حوصلگی ناشی از کمبود چالش در نبردهای سایتاما به‌خاطر قدرت تخریب‌کنندگی بالای او و ضعف دشمنان، او و همراهش را به کجا خواهند کشاند؟

انیمه One Punch Man با موسیقی متن عالی، شخصیت‌های به یادماندنی، صداپیشگی فوق‌العاده و وفاداری کامل نسبت به داستان و بی‌نقصی از منظر بصری به یکی از بهترین انیمه‌های ژاپنی تبدیل شده است که توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. مرد تک مشتی یکی از بهترین انیمه های بدون فیلر است که قهرمان بودن را با نمایش صحنه‌های طنزآمیز به زیبایی بررسی کرده است و توانسته با اکشن اغراق‌آمیزش در ذهن مخاطب جا باز کند.

انیمه هایکیو (Haikyu)

انیمه هایکیو (Haikyu)

از بهترین اینمه های بدون فیلر می‌توان به انیمه Haikyu اشاره کرد که یک مجموعه شونن مانگا ژاپنی است که ابتدا در 8 ژانویه سال 2011 منتشر شد. انیمه هایکیو، انیمه‌ای هیجان‌انگیز و ورزشی با چاشنی کمدی است که داستان آن به قلم هاروئیچی فوروداته به رشته تحریر درآمده و مصورسازی شده است.

داستان انیمه هایکیو به روایت زندگی یک دانش‌آموز دبیرستانی که شیفته والیبال می‌شود، پرداخته است. هیناتا شویو پس از تماشای یک مسابقه والیبال که غول کوچولو در آن تیم بازی می‌کرد، به این ورزش علاقه‌مند می‌شود و برای دنبال کردن آن به تیم والیبال مدرسه خودش می‌پیوندد. در ادامه با پیدا شدن اعضای جدید، تیم والیبال مدرسه راهی یک تورنمنت می‌شود که رویایی تیم مدرسه هیناتا با تیم قدرتمندی که عضوی ملقب به پادشاه زمین دارد، شکست سنگینی برای آنها رقم می‌زند. هیناتا پس از این شکست به تیم کاراسونو می‌پیوندد که در آنجا با کاگیاما توبیو ملقب به پادشاه زمین روبه‌رو می‌شود و اینجاست که این دو با هم راهی مسیری با چالش‌های کوچک و بزرگ می‌شوند.

سکانس‌های هیجان‌انگیز بازی‌های انیمه Haikyu و شخصیت‌پردازی عالی و تصویرسازی دقیقی از ورزش که به زیبایی در این انیمه رعایت شده است، مورد توجه منتقدان و تقدیر آنها قرار گرفته است. این انیمه با وفاداری به منبع اقتباسش به اثری ماندگار تبدیل شده است.

انیمه کابوی بیباپ (Kauboi Bibappu)

انیمه کابوی بیباپ (Kauboi Bibappu) یک مجموعه تلویزیونی انیمه وسترن فضایی ژاپنی است که توسط استودیوی سانرایز ساخته شده است.

انیمه کابوی بیباپ (Kauboi Bibappu)

کابوی بیباپ یکی از بهترین انیمه های بدون فیلر است که توسط شینیچیرو واتانابه کارگردانی شده است. روایت گروهی از جایزه‌بگیرها در کهکشان در سال 2071 درون‌مایه داستان این انیمه را شکل داده است که فیلمنامه آن توسط کِیکو نُبوموتو نگاشته شده است.

داستان انیمه Kauboi Bibappu که همه قسمت‌های این انیمه بدون فیلر است به روایت یک خدمه شکارچی جایزه‌بگیر در سفینه‌ای فضایی به نام بی‌باپ را دنبال می‌کند که گروهی از جایزه‌بگیرها را در کهکشان در سال 2071 به رهبری اسپایک اشپیگل شکل می‌دهد. آهنگساز این انیمه سریالی یوکو کانو است که طراحی شخصیت‌های آن را توشیهیرو کاواموتو انجام داده است. این انیمه زیبا به داستان‌گویی اپیزودیک عالی، خلق شخصیت‌های دوست داشتنی و همچنین تصاویر دلنشین معروف است. اگرچه به نظر می‌رسد هر قسمت از این انیمه مستقل است اما، ساخت تم کلی و قوس‌های شخصیتی آن بدون هیچ‌گونه قسمت فیلری به زیبایی به تصویر کشیده شده است و تأثیر بسزایی بر فرهنگ انیمه داشته است و توانسته مخاطب را با خود همراه ‌کند.  

انیمه شیطان‌ کش: کیمتسو نو یائیبا

انیمه شیطان‌ کش: کیمتسو نو یائیبا

انیمه Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط کویوهارو گوتوگه نوشته و مصورسازی شده است. این انیمه که در لیست بهترین انیمه های بدون فیلر قرار دارد، داستان پسربچه‌ای به نام تانجیرو کامادو را روایت می‌کند که خانواده خود را طی اتفاقی ناخوشایند از دست می‌دهد.

تانجیرو به همراه خانواده‌اش در کوه زندگی می‌کند که با زغال‌فروشی امرار معاش می‌کنند. خانواده تانجیرو توسط شیطان‌ها (اُنی) مورد حمله قرار می‌گیرند و سلاخی می‌شوند و تنها بازمانده از خانواده تانجیرو به همراه خواهر کوچکترش نزوکو است اما، نزوکو پس از این حمله به شیطان تبدیل شده است.

نزوکو که نشانه‌هایی از احساسات و تفکرات انسانی از خود نشان می‌دهد، تانجیرو را امیدوار می‌کند و او برای درمان خواهرش دست به تلاشی وصف‌ناپذیر می‌زند. در این میان تانجیرو قصد دارد تا انتقام خانواده‌اش را بگیرد و به همین دلیل به شیطان کش تبدیل می‌شود. این انیمیشن زیبا و دیدنی که مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است با داستان پر احساس خود و همچنین نبردهای تنش‌آمیز معروف شده است. کارگردانی مجموعه تلویزیونی شیطان‌ کش: کیمتسو نو یائیبا که همه قسمت‌های این انیمه بدون فیلر است را هاروئو سوتوزاکی انجام داده است.

انیمه سایکو-پاس (Psycho-Pass)

انیمه سایکو-پاس یک مجموعه تلویزیونی ژاپنی است که توسط استودیوی پروداکشن آی.جی ساخته شده است و از جمله بهترین انیمه های بدن فیلر به شمار می‌رود.

کارگردانی این اثر زیبا و جذاب را نائویوشی شیوتانی بر عهده داشته است. داستان این انیمه سایبرپانک که در دنیای آینده دیستوپیایی روایت می‌شود توسط گن اوروبوچی به رشته تحریر درآمده است. تماشای هر لحظه از این سریال انیمه‌ای برای درک داستان پیچیده‌اش حیاتی است.

داستان انیمه Psycho-Pass که همه قسمت‌های آن بدون فیلر است به روایت زندگی و اتفاقات پیش روی دختری به نام آکانه سونموری پرداخته که به تازگی عضو نیروی امنیتی عمومی شده است. نیروی امنیت عمومی خود به دو دسته شامل مجری‌ها و کارآگاهان تقسیم شده است. مجری‌ها که خود مجرم‌های ماهری هستند و دارای ضریب جرمی بالاتر از حد طبیعی هستند وظیفه مجازات و درگیری با مجرمان گروه را بر عهده دارند. از آنجایی که این مجری‌ها در گذشته مجرم بوده‌اند و احتمال دارد دوباره به مجرم تبدیل شوند گروه دوم یعنی کارآگاهان حق نظارت بر آنها را دارند. آکانه در نیروهای امنیتی عمومی در گروه کارآگاهان قرار گرفته است و وظیفه دستگیری افرادی را دارد که سرانه سایکو-پاس بالایی دارند.

این انیمه که می‌توان آن را یکی از انیمه‌های برجسته در ژانر علمی تخیلی دانست دارای اکشنی پرتنش و روایتی تفکربرانگیز است که تجربه‌ای لذت‌بخش را برای مخاطب فراهم می‌کند.

انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)

یکی دیگر از بهترین انیمه های بدون فیلر که به داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی پرداخته است، انیمیشن Jujutsu Kaisen نام دارد که کارگردانی آن را سانگ هو پارک بر عهده داشته است. این انیمه ماجراجویانه و ماوراءالطبیعی اقتباسی از یک مجموعه مانگای ژاپنی نوشته و مصورسازی شده توسط گِگه آکوتامی است.

شخصیت‌پردازی بسیار خوب انیمه جوجوتسو کایسن و نمایش نبردهای تنش‌آمیز آن با داستانی جذاب مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. در هم‌‌آمیختگی وحشت و طنز در این انیمه بدون فیلر با چسبیدن سفت و سخت به منبع اقتباس خود، انیمیشنی عالی برای تماشاگر را رقم زده است.

داستان جوجوتسو کایسن که تمام قسمت‌های این انیمه بدون فیلر است به روایت یوجی ایتادوری، دانش‌آموز دبیرستانی پرداخته که درگیر ارواح نفرین شده است. یوجی به دنبال بلعیدن انگشت پوسیده‌ای که حاوی طلسم است درگیر ارواح نفرین شده می‌شود و این آغازی برای داستان مهیج این انیمه است. در ادامه یوجی را به مدرسه جوجوتسو توکیو می‌کشانند تا با مصرف تمام انگشتان سوکونا او را برای همیشه نابود کنند.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی

در صد سال گذشته هزاران شخصیت کارتونی در انیمیشن‌ها و انیمه‌های مختلف،…

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهترین انیمیشن های سریالی 2023│ از هیولا تا هایکیو

آیا انیمیشن‌ها فقط برای کودکان است؟ از زمانی که Crusader Rabbit بیش…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی 7 انیمیشن جذاب 2023 │ از مهاجرت تا المنتال

سال 2023 شاهد ساخت و اکران انیمیشن‌های شگفت‌انگیز بسیاری بودیم که هر…

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید