بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم تلماسه: بخش دوم │ انتخابی بین عشق زندگی و سرنوشت تمام جهان

معرفی فیلم تلماسه: بخش دوم │ انتخابی بین عشق زندگی و سرنوشت تمام جهان

معرفی فیلم تلماسه: بخش دوم │ انتخابی بین عشق زندگی و سرنوشت تمام جهان

فیلم تلماسه: بخش دوم (Dune: Part Two) فیلمی حماسی و علمی تخیلی است که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های 2024 محسوب می‌شود. انتظارات برای تولید بخش دوم فیلم تلماسه به پایان رسید و این فیلم به کارگردانی دنی ویلننو ساخته شده است که اولین مراسم افتتاحیه آن در میدان لستر لندن در 15 فوریه 2024 برگزار شد.

این فیلم با حضور ستارگانی که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، انتظار می‌رود حماسه‌ای درخشان را به ارمغان بیاورد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. فیلم تلماسه در بخش اول خود توانست برنده 6 جایزه اسکار 2022 شود. اکنون دنباله داستان این فیلم با عنوان Dune: Part Two ساخته شده است و به زودی اکران می‌شود و انتظار می‌رود با بازی عالی هنرمندانش و کارگردانی خوب دنی ویلننو بهتر از بخش اول خود عمل کند. با ما در ملوفیلم همراه بمانید تا بیشتر با هنرمندان و داستان فیلم تلماسه: بخش دوم آشنا شوید.

خلاصه داستان فیلم تلماسه: بخش دوم

بخش اول فیلم تلماسه (Dune) بیش از نیمی از کتاب فرانک هربرت را پوشش داده است و به روایت زندگی فرزند خانواده‌ای اصیل در آینده‌ای دور پرداخته است که محافظت از ارزشمندترین دارایی و حیاتی‌ترین عنصر کهکشان به نام اسپایس به او سپرده می‌شود. سیاره آراکیس که به‌خاطر طبیعت بیابانی به تلماسه شهرت یافته است دارای این عنصر ارزشمند در خاک خود است که تنها به وسیله آن سفر ستاره‌ای ممکن می‌شود. این سیاره که برای سال‌های طولانی مورد تجاوز و حمله گروهی به نام خاندان هارکنون قرار گرفته است، خیلی ناگهانی فرمانده آن به افراد خود دستور عقب‌نشینی می‌دهد.

امپراتور به رئیس خاندان آتریدیس به نام دوکل لتو مأموریت می‌دهد تا به سرزمین آراکیس برود و سعی کند در آنجا صلح را برقرار نماید. به زودی مشخص می‌شود تنها پسر خانواده آتریدیس به نام پاول که مدتی است رؤیاهای عجیبی از تلماسه می‌بیند، همان کسی است که می‌تواند آزادی و امنیت را به آراکیس و جهان بازگرداند.

داستان فیلم Dune: Part Two به بررسی سفر اسطوره‌ای دوک پل اتریدیز (با هنرمندی تیموتی شالامی) پرداخته است و اقتباسی از بخش دوم رمانی به همین نام را به تصویر می‌کشد. پل اتریدیز کسی است که با قدرت‌های روشن‌بینی خود می‌تواند بشریت را به سمت آینده‌ای بهتر هدایت کند. در حال حاضر پل اتریدیز با فرمن و چانی متحد شده است و در مسیر جنگ انتقامی قرار می‌گیرد که سبب نابودی خانواده او شده است.

در ادامه داستان فیلم تلماسه: بخش دوم، دوک پل اتریدیز با به دست گرفتن کنترل امپراتوری و مواجه شدن بر سر دوراهی انتخاب بین عشق زندگی‌اش و سرنوشت تمام جهان، سعی دارد تا از وقوع آینده‌ای وحشتناک جلوگیری کند، آینده‌ای که تنها خود او می‌تواند پیش‌بینی کند. سرانجام این دوراهی، پل اتریدیز را به کجا می‌کشاند؟

فیلم تلماسه: بخش دوم

کارگردان و سایر عوامل فیلم تلماسه: بخش دوم

سکان هدایت فیلم Dune: Part Two را دنی ویلنوو بر عهده داشته است. ویلنوو تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی-کانادایی است که فعالیت خود را از سال 1990 آغاز کرد و اولین فیلم خود را با عنوان سی‌و دوم اوت در زمین در سال 1998 ساخت. دنی ویلنوو علاوه بر کارگردانی بخش اول و دوم فیلم تلماسه، کارگردانی آثار دیگری چون زندانیان، پلی‌تکنیک، ویران شده، بلید رانر 2049، سیکاریو و طبقه بعدی را در کارنامه خود دارد.

فیلمنامه فیلم تلماسه: بخش دوم را مشترکا جان اسپیتز و دنی ویلنوو به رشته تحریر درآورده‌اند که اقتباسی از رمانی به نام تلماسه چاپ سال 1965 اثری از فرانک هربرت است. در سال 2016 ساخت فیلم تلماسه پس از اینکه کمپانی لجندری پیکچرز حقوق پخش سینمایی و تلویزیونی آن را بدست آورد، آغاز شد که دنی ویلنوو قرارداد همکاری را به‌عنوان کارگردان این فیلم در سال 2017 امضا کرد. در همان زمان ویلنوو قصد داشت اقتباسی دو بخشی از رمان تلماسه را بسازد که بخش اول آن در 2021 منتشر شد و اکنون ساخت فیلم تلماسه: بخش دوم به پایان رسیده است و در مرحله اکران قرار دارد.

جان اسپیتز علاوه بر نگارش فیلمنامه این اثر زیبا در نگارش فیلمنامه فیلم‌های تاریک‌ترین ساعت، مومیایی به کارگردانی الکس کورتزمن، ماینکرفت به کارگردانی پیتر سالت و همچنین فیلمنامه فیلم دکتر استرنج به کارگردانی اسکات دریکسون نقش داشته است.

فیلمبرداری صحنه‌های فیلم Dune: Part Two توسط فیلمبردار استرالیایی انجام شده است. گرگ فریزر علاوه بر فیلمبرداری بخش اول و دوم این فیلم، فیلمبردار صحنه‌های آثاری چون سفیدبرفی و شکارچی، شکارچی روباه، مندلورین، بتمن و بگذار وارد شوم، بوده است. از افتخارات فریزر می‌توان به برنده شدن جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین فیلمبرداری، به‌عنوان فیلمبردار فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب اشاره کرد. موسیقی متن این فیلم کاری از هانس زیمر است. ماری پارنت، کیل بویتر، تانیا لاپونته، پاتریک مک‌کورمیک و همچنین دنی ویلنوو از تهیه‌کنندگان فیلم Dune: Part Two هستند.

فیلم Dune: Part Two

هنرمندان نقش‌آفرین در فیلم تلماسه: بخش دوم

تیموتی شالامی در فیلم تلماسه در نقش پل اتریدیز، دوک خاندادن اتریدیز بازی کرده است که بازی او در بخش اول این فیلم حماسی و زیبا مورد تحسین منتقدان و مخاطبان واقع گردید. از جدیدترین فیلم‌هایی که تیموتی شالامی در آن حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است‌، می‌توان به فیلم وانکا در نقش ویلی وانکا اشاره کرد که بازی عالی او در این فیلم هم مورد توجه قرار گرفت. این هنرمند آمریکایی-فرانسوی فعالیت خود را با حضور در تلویزیون آغاز کرد و بازی در فیلم کمدی درام مردان، زنان و کودکان در سال 2014 اولین حضور سینمایی را برای او رقم زد.

شناخته شدن تیموتی شالامی در عرصه بین‌المللی با بازی او در نقش نوجوانی عاشق در فیلم مرا با نامت صدا کن در سال 2017، برمی‌گردد که نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را برای بازی در این فیلم برای او به ارمغان آورد. از دیگر فیلم‌هایی که شالامی در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به فیلم‌های شب‌های داغ تابستان، بدترین دوستان، مردی به نام اسکات، استخوان‌ها و همه، یک روز بارانی در نیویورک و همچنین فیلم بالارو نگاه نکن اشاره کرد.

فیلم تلماسه

ربکا فرگوسن که در فیلم تلماسه: بخش دوم همبازی تیموتی شالامی بوده است در نقش لیدی جسیکا، یک بنی جزیرت و مادر پاول به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند سرشناس که بازی خوبی از خود در بخش اول فیلم Dune ارائه کرد در بخش دوم آن نیز حضور دارد و یقینا بازی بهتری از او خواهیم دید. علاوه بر بازی در دو بخش فیلم تلماسه، ربکا فرگوسن در فیلم‌های مأموریت غیرممکن 7 در نقش السا فاست، مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی در نقش ریزا استواروس، پسری که شاه خواهد شد در نقش مورگان لو فی، فلورانس فاستر جنکینز در نقش کاتلین ودرلی و همچنین مجموعه تلویزیونی سیلو در نقش ژولیت حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است.

یکی دیگر از هنرمندانی که در فیلم تلماسه: بخش دوم حضور داشته است و در بخش اول از این فیلم بازی بی‌نظیری از خود ارائه داد، زاندیا است. زاندیا در فیلم Dune: Part Two در نقش چانی، یک زن جوان فرمنی و شخص مورد علاقه پاول به ایفای نقش پرداخته است. زاندیا که در سال 2022 توسط مجله تایم یکی از 100 فرد تأثیرگذار جهان معرفی شد در فیلم‌هایی چون بزرگ‌ترین شومن، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، مالکوم و ماری، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و همچنین چلنجرز نقش‌آفرینی داشته است.

در کل می‌توان گفت هنرمندان بااستعداد و نام‌آشنای متعددی در فیلم تلماسه: بخش دوم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. از جمله هنرمندان بازگشته از بخش یکم به فیلم تلماسه: بخش دوم می‌توان به تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، دیو باتیستا، استلان اسکاشگورد، زندایا، استیون مک‌کینلی هندرسون، خاویر باردم و شارلوت رمپلینگ اشاره کرد. از هنرمندان جدیدی که در فیلم Dune: Part Two حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند نام هنرمندانی چون آستین باتلر، کریستوفر واکن، فلورنس پیو، آنیا تیلور-جوی و لئا سیدو به چشم می‌خورد.

سخن آخر

فیلم تلماسه: بخش دوم برگرفته از رمانی به نام تلماسه اثر فرانک هربوت است که بخش اول آن توانست مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد و انتظار می‌رود بخش دوم آن بهتر عمل کند. در این فیلم علمی تخیلی و حماسی هنرمندانی چون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، دیو باتیستا، آنیا تیلور-جوی و لئا سیدو حضور داشته‌اند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر از دوستداران تماشای فیلم‌های حماسی هستید، با ملوفیلم همراه باشید.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید