بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی سریال شوگان (Shogun) │ تجربه یک ماجراجویی شگفت‌انگیز

معرفی سریال شوگان (Shogun) │ تجربه یک ماجراجویی شگفت‌انگیز

معرفی سریال شوگان (Shōgun) │ تجربه یک ماجراجویی شگفت‌انگیز

سریال شوگان (Shogun) محصول سال 2024 ایالات متحده آمریکا، یک مینی‌سریال درام تاریخی است که ریچل کُندو و جاستین مارکس کارگردانی آن را بر عهده داشته‌اند. این مینی‌سریال براساس رمانی به نام شوگان نوشته جیمز کلیول در سال 1975 ساخته شده که نسخه‌ای تخیلی از رخدادها و تاریخ حقیقی است.

این مجموعه پر سروصدا که پخش خود را از شبکه اف‌ایکس آغاز کرده است، یک داستان کلاسیک ژاپنی را به تصویر کشیده است که توانسته مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد. داستانی تاریخی با صحنه‌هایی از نبردهایی برای رسیدن به قدرت که برای طرفداران این ژانر ساخته شده است و رضایت آنها را به دنبال داشته و در این نوشتار قصد داریم برای آشنایی بیشتر با داستان و عوامل آن، به معرفی سریال شوگان بپردازیم، پس با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

خلاصه داستان سریال شوگان

سریال Shogun، داستان دو مرد جاه‌طلب از جهان‌های متفاوت و یک زن سامورایی مرموز را دنبال می‌کند. جان بلکتورن یک ملوان انگلیسی ریسک‌پذیر است که کشتی‌اش در ژاپن گیر می‌کند و خود را در دنیایی ناآشنا و پر از دسیسه می‌بیند. ارباب توراناگا یک دایمیو زیرک و قدرتمند است که در یک تقابل با رقبای خطرناک سیاسی خود قرار دارد که بر علیه او متحد شده‌اند. در ادامه جان بلکتورن با لرد یوشی توراناگا آشنا می‌شود و فرهنگ و آداب و رسوم ژاپن را از او می‌آموزد.

در طرف دیگر داستان، لیدی ماریکو قرار دارد که زنی با مهارت‌های بسیار ارزشمند است که پیوندهای خانوادگی ناشایستی دارد و باید سعی کند ارزش و وفاداری خود را به اثبات برساند. برای دنبال کردن داستان این دو مرد با زن مرموز و اتفاقات پیش روی آنها، سریال شوگان را از ملوفیلم بیننده باشید.

سریال شوگون

هنرمندان و سایر عوامل سریال شوگان

سریال شوگان که از شبکه اف‌ایکس روی آنتن رفته است توانسته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و اکثریت با قدرت زیادی اعتقاد دارند که این مینی‌سریال تاریخی می‌تواند جایگزین مناسبی برای سریال بازی تاج و تخت باشد. این سریال پس از پخش خود توانسته است افراد زیادی در سراسر دنیا را به خود مجذوب کند و تاکنون طرفداران بسیاری به‌دست آورده است. داستان مینی‌سریال Shogun که به رمانی به همین نام به سال 1975 برمی‌گردد که به قلم جیمز کلیول نگاشته شده بود، قصه آن مربوط به اواخر دوران سنگوکو در ژاپن است. رمان شوگان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها تا سال 1990 بود که اولین کتاب در گاهشماری داخلی حماسه آسیایی نویسنده آن محسوب می‌شود. در سال 1980 یک اقتباس تلویزیونی در 5 قسمت که کارگردانی آن را جری لاندن بر عهده داشت از این رمان انجام شد که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و توانست جوایز مختلفی از جمله گلدن گلوب، امی و پیبادی دریافت کند.

اکنون نسخه تلویزیونی جدیدی از داستان این رمان ساخته شده که قرار است در 10 قسمت قصه خود را روایت کند. این مینی‌سریال تاریخی جذاب که توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند دارای شخصیت‌های گسترده‌ای است که هر یک از آنها جاه‌طلبی‌ها و انگیزه‌های خاص خود را دارند. از هنرمندانی که در سریال شوگان حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به ‌هیرویوکی سانادا، آنا ساوای، کاسمو جارویس، تادانابو آسانو، تاکه‌هیرو هیرا، تامی بستو و فومی نیکاایدو اشاره کرد.

‌هیرویوکی سانادا بازیگر ژاپنی است که در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است که از معروف‌ترین آثار او می‌توان به مرد راه‌آهن، ساعت شلوغی 3، انتقام جویان: پایان بازی، آقای هولمز، آخرین سامورایی، ریبورت مورتال کمبت و سریال آخرین کشتی اشاره کرد. ‌هیرویوکی سانادا در سریال Shogun در نقش ارباب یوشی توراناگا به ایفای نقش پرداخته و جزو تهیه‌کنندگان این پروژه نیز است. شخصیت شوگون ویشی توراناگا براساس توکوگاوا ایه‌یاسو که یک دایمیو قدرتمند بود که بعدا به یک بنیانگذار و اولین شوگان توکوگاوا شوگونات ژاپن تبدیل شد که سلطنت آن از سال 1543 تا 1616 طول کشید، ساخته شده است که شخصیت جان بلکتورن تحت نظر او قرار می‌گیرد.

شخصیت جان بلکتورن که توسط هنرمند و خواننده آمریکایی، کاسمو جارویس بازی شده است، براساس یک دریانورد تاریخی انگلیسی به نام ویلیام آدامز خلق شده است که در نهایت در ژاپن به یک سامورایی تبدیل شد. کاسمو جارویس که فعالیت هنری خود را از سال 2008 میلادی آغاز کرده است در فیلم‌‌ها و سریال‌هایی چون قاتل شکارچی، نابودی، ورا، مزرعه‌داری و همچنین سریال هیومنز حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. مینی‌سریال شوگان با الهام از واقعیت به روایت جنگ قدرت در ابتدای قرن هفدهم میلادی پرداخته است که انگیزه‌های تجاری و مذهبی بر شکاف موجود برای جنگ می‌افزاید که ریچل کُندو و جاستین مارکس سازندگان این سریال تماشایی هستند. از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال Shogun می‌توان به جاستین مارکس، ادوارد ال. مک‌دانل، ریچل کُندو، اندرو مک دانلد، آلون رایش، مایکل دلوکا و جیمز کلیول اشاره کرد.

سریال Shōgun

یکی از نکات قابل توجه سریال شوگون، استقبال فوق‌العاده منتقدان و مخاطبان است که تا به این لحظه توانسته است رضایت 98 درصدی خود را در سایت راتن تومیتوز به ثبت برساند. سریال شوگان از نظر منتقدان دارای جلوه‌های بصری عالی و غنی شده با حقیقت فرهنگی است و شخصیت‌های ژاپنی را نسبت به اقتباس قبلی از رمان منبع، بسیار برجسته نشان داده که قابل تحسین است. سریال شوگان و سریال قبلی که براساس رمان Shōgun ساخته شده‌اند، به روایت اتفاقات واقعی در دنیای واقعی پرداخته‌اند. داستان مینی‌سریال شوگون به زبان ژاپنی و انگلیسی روایت شده است که بخش انگلیسی آن در واقع به زبان پرتغالی است. سریال Shogun با درامی خوش ریتم و جذاب، طراحی صحنه و لباس جادویی، عناصر فوق حرفه‌ای از تیم بازیگران گرفته تا لانگ‌شات‌هایی چشم‌نواز و موسیقی و فیلمبرداری عالی و همچنین اصالت داستان و تاریخ، سریالی تماشایی را برای مخاطبان رقم زده است که در کمتر آثار تاریخی شاهد آن بوده‌ایم.

سخن آخر

سریال Shogun با داستانی تاریخی برگرفته از رمانی به همین نام نوشته جیمز کلیول در سال 1975 است که توانسته نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جذب کند. این سریال درام تاریخی با صحنه‌های نبرد جذاب و برجسته‌سازی شخصیت‌های ژاپنی، یکی از بهترین سریال‌های تاریخی را برای مخاطبان در 10 قسمت به تصویر کشیده است. اگر به دیدن سریال‌های تاریخی و جذاب علاقه دارید، تماشای سریال شوگان را از ملوفیلم از دست ندهید.

برچسب ها :

Fariba Hoseinzadeh

پست های مرتبط

معرفی و نقد سریال رژیم (The Regime) │ فروپاشی در سایه حماقت عجین شده با سیاست

سریال رژیم یک مجموعه‌ سیاسی و طعنه‌آمیز جدید از شبکه اچ‌بی‌او (HBO)…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم خیالی (Imaginary)│ خلق هیولا با خیال

فیلم خیالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جف وادلو یک فیلم ترسناک فراطبیعی…

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و نقد فیلم کافه بین راهی (Road House) │ با بازی جیک جیلنهال

فیلم کافه بین راهی (Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید