بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی و ویژه : معرفی فیلم مردی به نام اتو با بازی درخشان تام هنکس

معرفی فیلم مردی به نام اتو با بازی درخشان تام هنکس

بدون وجود آدم‌هایی که دوستشان داریم زندگی خیلی بی معنی است. تا جایی که پایان دادن به زندگی راه فرار از این عمرِ پوچ و بی‌معنی می‌شود…

شاید اگر به پوستر فیلم «a man called otto» نگاهی بیندازید آن را شبیه به یک داستان درام و اشک‌آور که دربارۀ پیرمردهای پرخاشگر است، بدانید؛ اما باید گفت قضیه خیلی پیچیده‌تر است و در پشت پرده، داستانی طولانی برای این فیلم وجود دارد.

در این مقاله از ملوفیلم می‌خواهیم به معرفی فیلم مردی به نام اتو بپردازیم و نقد و نظرات گفته شده دربارۀ این فیلم را با هم بررسی کنیم.

ایدۀ فیلمِ مردی به نام اتو با عنوان «مردی به نام اوه» کلید خورد. رمانی سوئدی که توسط فردریک بکمن در سال 2012 منتشر شد. این رمان در سال 2015 در فیلمی به همین نام به کارگردانی هانس هولم (Hannes Holm) روی پرده نمایش رفت. این داستان بیشتر از یک دهه است که در قالب‌های مختلف نمایش داده شده و اکنون با اسم اتو Otto و با بازی درخشان تام هنکس منتظر بینندگان است.

درباره فیلم مردی به نام اتو

این فیلم محصول آمریکا بوده و در ژانر کمدی-درام ساخته شده است. جالب است بدانید در اولین سالی که روی پردۀ سینما رفت یعنی در سال 2022، بیش از 109 میلیون دلار در سراسر جهان فروش رفت.

بازیگر اصلی این فیلم تام هنکس است که در کنار بازیگرانی نظیر ماریانا تروینو اورتیز، ریچل رای کلر و مانوئل گارسیا-رولفو هنرنمایی می‌کند.

داستان فیلم دربارۀ پیرمردی بدخلق است که همسر خود را از دست داده و با اصول و ضوابط اخلاقی که دارد، اطرافیان خود را به تنگنا می‌کشد. او با زیر نظر گرفتن هم‌محله‌ای‌های خود روزانه به آن‌ها تذکر می‌دهد که همین کار باعث ناراحتی بقیه از او می‌شود.

با ورود خانواده‌ای جدید در بین همسایگان آن محله، رابطه‌ای جدید در زندگی اتو ایجاد می‌شود. رابطه‌ای که باعث می‌شود اتفاقات گذشتۀ این پیرمرد و دلیل رفتارهای او مشخص شود. داستان نشان می‌دهد که اتو مردی خوش دل و کمک‌رسان به هم‌نوع خود است. دریغ از اینکه اطرافیان او متوجه رفتارهای درست و اصولی او نیستند.

این توضیحی کلی بر فیلم بود. اگر فیلم سینمایی مردی به نام اتو را ندیده‌اید، همین الان روی لینک کلیک کرده و آن را مشاهده کنید یا لینک آن را به دوستان خود بفرستید تا آن‌ها هم با دیدن این فیلم سرگرم شده و لذت ببرند.

چهار دلیل برای دیدن فیلم سینمایی مردی به نام اتو

بعد از معرفی فیلم مردی به نام اتو نوبت به علت‌یابی می‌رسد. در این بخش می‌خواهیم در 4 دلیل بررسی کنیم که چرا باید این فیلم را ببینید. با اولین دلیل شروع می‌کنیم:

  • پسر تام هنکس نسخه جوان‌تر از خودش را بازی می‌کند

فیلم سینمایی مردی به نام اتو یک همکاری خانوادگی است که تام هنکس در این فیلم در نقش اتو را بازی می‌کند، همسرش ریتا ویلسون به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم و پسرشان ترومن هنکس اولین بازی خود را در نقش اتو جوان انجام می‌دهد.

هنکس جوان در صحنه‌های متعددی از فیلم دیده می‌شود که با همسرش سونیا ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. این دو اولین بار پس از اینکه اتو، سونیا را در ایستگاه قطار دیده و مجذوب زیبایی او شده است، در داخل قطار همدیگر را ملاقات می‌کنند. سپس با هم شام می‌خورند و در ادامه رابطۀ خود را عمیق‌تر می‌کنند.

اتو حاضر است هر کاری که لازم است انجام دهد تا همسرش را خوشحال کند. داستانِ عشق آن‌ها بخش مهمی از فیلم است؛ زیرا به مخاطب نشان می‌دهد که اتوی امروزی بسیار پیچیده‌تر از یک پیرمرد بدخلق است.

  • بررسی بیماری‌های روانی در فیلم

این فیلم به موضوعاتی مانند افسردگی و افکار خودکشی می‌پردازد. پیرمرد فیلم بعد از دست دادن سونیا بر اثر سرطان، انگیزه‌ای برای زندگی ندارد. افسردگی او منجر به تلاش برای پایان دادن به زندگی و پیوستن دوباره به همسرش می‌شود.

اگرچه واضح است که اتو به شدت افسرده است و هیچ چیز جای خالی سونیا را پر نمی‌کند، او با همسایۀ جدید خود در آن طرف خیابان رابطۀ دوستی برقرار می‌کند که در نهایت زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

ماریسون (همسایۀ جدید اتو) سرسخت، شاد و مبارز است. همه ویژگی‌هایی که اتو آن‌ها را قابل احترام می‌داند را می‌شناسد و با گذشت زمان، او شروع به قدردانی جدی از اتو می‌کند. فیلم این پیام را منتقل می‌کند که حتی زمانی که در پایین‌ترین سطح از روحیۀ خود هستید، همه چیز می‌تواند به سمت بهترشدن تغییر کند.

  • یک داستان عاشقانه و زیبا را روایت می‌کند

در ظاهر، اتو ممکن است چیزی بیش از یک پیرمرد عصبانی به نظر برسد که وظیفه‌اش این است که حس منفی به اطرافیانش انتقال می‌دهد؛ اما در واقعیت او مردی غمگین است. در طول فیلم، فلش بک‌هایی از اتو در دهه 20 زندگی‌اش را می‌بینیم که با عشقِ زندگی‌اش ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. در این مدت، اتو را به شدت آسیب‌پذیر، صبور، شیرین و فداکار می‌بینیم. در واقع برای معرفی فیلم مردی به نام اتو به دیگران باید بگویید که این فیلم، داستان عاشقانه‌ای دل‌نشین را بیان می‌کند.

  • پایان خوب داستان

با وجود تمام احساسات غمبار و افسرده‌کننده‌ای که در طول داستان در زندگی اتو موج می‌زند، او از طرف دیگر بیرون می‌آید و بار دیگر نه تنها هدف، بلکه شادی را در زندگی‌اش پیدا می‌کند. او متوجه می‌شود که چقدر برای اطرافیانش ارزشمند است و هنوز افرادی در زندگی خود دارد که ارزش زندگی‌کردن را دارند.

پایان فیلم مردی به نام اتو به سادگی و با یک پایان واقعی توأم با احساس خوب، خاتمه می‌یابد. همه باید حداقل یک بار برای دیدن این فیلم وقت بگذارند فقط به دلیل اینکه پایان آن بسیار خاص است.

تفاوت «اوه» با «اتو»

قبل از اینکه فیلم تام هنکس ساخته شود، در سال 2015 فیلمی به نام مردی به نام اوه با بازی رولف لاسگارد در نقش پیرمرد عصبانیِ همسایه اکران شد. در حالی که هر دوی این فیلم‌ها بر اساس یک کتاب ساخته شده‌اند، تفاوت‌های عمده‌ای بین این دو وجود دارد.

به‌عنوان مثال صحنه‌های فیلم با یکدیگر متفاوت است. مثلاً در اولین سکانس از فیلم «مردی به نام اوه»، Ove برای قبر همسر خود گل می‌خرد، در حالی که Otto مشغول حلق آویز کردن خود است که به زمین می‌خورد.

تفاوت‌هایی از این دست در مقایسۀ هر دو فیلم به وضوح دیده می‌شود. در معرفی فیلم مردی به نام اتو، موضوع اصلی را بررسی کردیم.

سخن آخر​

تام هنکس بی‌شک یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین بازیگرانی است که امروزه در هالیوود کار می‌کند و این بار در فیلم مردی به نام اتو هنرنمایی کرده است. در این مقاله سعی کردیم با معرفی این فیلم، نقد فیلم مردی به نام اتو را نیز بررسی کنیم.

شما نیز اگر این فیلم را دیده‌اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سینا نظری

پست های مرتبط

معرفی انیمیشن تلما اسب تک شاخ │ رسیدن به رویاها به چه قیمتی؟

انیمیشن تلما اسب تک شاخ (Thelma the Unicorn) یک انیمیشن آمریکایی در…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی سریال شاردلیک (Shardlake) │ صومعه مخوف با راز نهان یک قتل

سریال شاردلیک (Shardlake) یک مجموعه تلویزیونی چهار قسمتی در دیزنی پلاس (Disney+)…

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی فیلم غریبه ها: فصل 1 │ سه غریبه نقابدار به دنبال چه هستند؟!

فیلم غریبه ‌ها: فصل ۱ یک فیلم ترسناک آمریکایی است که کارگردانی…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید