بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار : خالق مانگای ژاپنی دراگون بال (Dragon Ball)، آکیرا توریاما درگذشت

خالق مانگای ژاپنی دراگون بال (Dragon Ball)، آکیرا توریاما درگذشت

درگذشت خالق دارگون بال، آکیرا توریاما

آکیرا توریاما خالق Dragon Ball و شخصیت‌های سری Dragon Quest در سن 68 سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری آکیرا توریاما که در روزهای پایانی عمر خود از خون‌مردگی زیر سخت‌شامه حاد (هماتوم ساب دورال) رنج می‌برد به‌صورت خانوادگی برگزار شد و از حمایت طرفداران او قدردانی کردند. برنامه‌هایی برای بزرگداشت دستاوردهای زندگی این هنرمند مانگاکا، نویسنده و طراح شخصیت هنوز قطعی نشده است.

آکیرا توریاما که نخستین بار برای سری مجموعه مانگای بسیار موفق دکتر سلامپ شناخته شد برای چندین بازی ویدئویی پرطرفدار همچون مجموعه سری بازی‌های ویدئویی اژدهای آبی، کورنو تریگر و اژدها به‌عنوان طراح شخصیت فعالیت داشته است. این هنرمند که تاریخچه مانگا را با آثار بی‌نظیر خود تغییر داده است، جایزه شوگاکوکان را در سال 1981 برای بهترین مانگا شونن یا شوجو با دکتر سلامپ به‌دست آورده است.

یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین مانگاهای جهان، مانگای دراگون بال (Dragon Ball) آکیرا توریاما است که با فروشی حدود 250 تا 300 میلیون نسخه در سراسر جهان، به دومین مانگای پرفروش در تمام زمان‌ها تبدیل شده است. توریاما علاوه بر خلق این اثر برجسته و ماندگار، خالق مانگای موفق Sand Land نیز می‌باشد.

وب سایت رسمی Dragon Ball بیانیه‌ای را منتشر کرد و از درگذشت این هنرمند سرشناس ابراز تأسف کرد و بیان داشت که امیدوار است دنیای منحصربه‌فرد خلق شده توسط آکیرا توریاما برای مدت زمانی طولانی همچنان مورد توجه باشد.

این هنرمند سرشناس و مانگاکا برجسته در سن 68 سالگی در 1 مارس 2024 (11 اسفند 1402) درگذشت.

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

انتشار دو پوستر جدید از انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دو پوستر جدید از انیمیشن…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران فیلم تلفن سیاه ۲ (The Black Phone 2) به تعویق افتاد

در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ اکران فیلم پنج شب با فردی ۲ (Five Nights at Freddy’s 2) اعلام شد

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، مطلع شدیم که شرکت یونیورسال…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید