بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مقاله و ویژه : معرفی تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی

معرفی تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی

معرفی تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی

در صد سال گذشته هزاران شخصیت کارتونی در انیمیشن‌ها و انیمه‌های مختلف، به میان ما آمده‌اند که از بین آنها، صدها شخصیت انیمیشنی وجود دارد که هیچوقت از یاد ما نخواهند نرفت و به‌عنوان تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی با ما خواهند ماند. در واقع انیمیشن که از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ژانرهای تاریخ چه در سینما و چه در تلویزیون به‌شمار می‌رود به جزوی جدانشدنی از سرگرمی‌های جهان تبدیل شده که دانسته یا ندانسته شخصیت‌های حاضر در آنها به المانی بسیار تأثیرگذار در زندگی ما تبدیل شده‌اند.

تاثیرگذارترین شخصیت ‌های انیمیشنی کاراکترهایی هستند که نه تنها با فکر کردن به اسم آنها خاطرات ریز و درشتی جلوی چشم‌های ما نقش خواهد بست، بلکه برخی از آنها در فرهنگ ما جا خوش کرده‌اند و تاثیراتی هرچند کوچک در آن بر جای گذاشته‌اند. انتخاب تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی اصلا کار آسانی نیست و کارتون‌هایی وجود دارند که نه‌تنها یک شخصیت از کاراکترهای آن، بلکه دو یا چند شخصیت از آنها می‌توانند در این لیست قرار بگیرند. در این نوشتار به معرفی برخی از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی می‌پردازیم که ممکن است شما نیز با آنها خاطره داشته باشید، پس تا پایان با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

شخصیت بنجامین کربی تنیسون

یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی بن تن (Ben 10) است. بنجامین تنیسون که همه او را با نام مستعار Ben10 می‌شناسند در سال ۲۰۰۵ از طریق مدیوم‌های سرگرمی به میان ما آمد و حالا کمتر کودکی را می‌توان پیدا کرد که او را نشناسد. بنجامین یک ساعت بسیار قدرتمند فضایی پیدا می‌کند که می‌تواند با آن به اشکال زیادی تبدیل شود. این گجت دوست‌داشتنی بنجامین توانسته است در قلب بسیاری از کودکان و نوجوانان جا باز کند تا جایی که همه آنها سعی دارند تا شبیه ‌به او باشند.

تبدیل شدن بن تن به موجودات فضایی توسط گجتش که شبیه به یک ساعت مچی است ماجراجویی‌های زیاد و البته خطرناکی را برای او رقم می‌زد که هدف او مبارزه با دشمنان زمین و انسان‌ها بود و می‌توانست به خوبی آنها را پشت ‌سر بگذارد و همین ارتباط مناسب بین نوجوانان و کودکان با بن تن را به خوبی شکل داد. شکل گرفتن این ارتباط به دوستداران این شخصیت کارتونی این امکان را می‌دهد که به‌راحتی خودشان و دنیایشان را در دنیای بنجامین تماشا کنند.

این قهرمان کارتونی که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد، پس از محبوبیت دیوانه‌وارش در سال ۲۰۰۸ میلادی در قالب برنامه‌ای با نام BEN 10: Alien Force روی آنتن رفت و برای اولین ‌بار درون‌مایه این مجموعه دست‌خوش تغییرات مهمی شد. این برنامه با به نمایش گذاشتن داستانی بالغانه‌تر و اتمسفری تاریک‌تر سعی داشت تا علاوه بر کودکانی که پیش‌تر عاشق آن شده بودند، نوجوانان و حتی بزرگسالان بیشتری را با این مجموعه همراه کند. این تصمیم مهم مجموعه سبب شد تا امروز شخصیت بنجامین تنیسون یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی باشد که تمام ویژگی‌های یک قهرمان را دارد و می‌تواند در ماجراجوهایی که دارد برای مبارزات خود استراتژی و نقشه بکشد.

شخصیت بنجامین کربی تنیسون

شخصیت سوباسا

کسی هست که سوباسا و داستان‌های او را نشناسد؟ داستانی که درباره فوتبالیستی جوان به نام سوباسا اُزارا است و به روایت تبدیل شدن او از یک فوتبالیست ساده در مدرسه به یک قهرمان ملی پرداخته است. سوباسا با مادرش زندگی می‌کند و در مسیر فوتبالیست شدنش با واکابایاشی آشنا می‌شود و مهمترین رقیب آنها کاکرو به‌شمار می‌رود که فوتبالیستی بسیار حرفه‌ای و تنومند است. رقابت آنها سبب پیشرفت سوباسا می‌شود و در نهایت سوباسا به‌همراه تارو، کاکرو، واکابایاشی و سایر هم‌تیمی‌هایشان عضو تیم ملی فوتبال ژاپن می‌شوند و کمک می‌کنند تا این تیم قهرمان جام جهانی فوتبال شود. در نهایت این تیم در فینال مسابقات، تیم ملی آلمان را به‌همراه ستاره خود یعنی کارل هاینز اشنایدر شکست می‌‌دهند.

سوباسا همیشه نماد امید و استقامت بوده است که از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی به‌شمار می‌رود. سوباسا اُزارا به‌عنوان شخصیت اصلی و محبوب ترین کاراکتر مجموعه فوتبالیست‌ها می‌درخشد که انیمیشن آن اولین بار در سال‌های 1985 تا 1989 ساخته شد و توانست مخاطبان بسیاری را با داستان خود همراه کند. فیلم و سریال‌های بسیاری براساس این انیمیشن و شخصیت کارتونی آن پس از آنکه با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد، ساخته و به نمایش گذاشته شد.

شخصیت سوباسا

شخصیت لئونارد، رافائل، داناتلو، مایکل‌آنجلو

لئوناردو، داناتلو، رافائل و مایکل‌آنجلو گروهی که به‌عنوان لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان شناخته می‌شوند از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی هستند که در اواسط دهه ۸۰ میلادی در مدیوم‌های مختلف سرگرمی از راه رسیدند و خیلی سریع خود را در دل مردم جای دادند. این چهار لاک‌پشت در فاضلاب‌های نیویورک زندگی می‌کنند که مهارت‌های رزمی خود را مدیون استادشان به نام سنسی هستند که یک موش انسان‌نماست و به آنها هنر نینجوتسو را آموخته است.

این چهار شخصیت کارتونی که بسیار دوست‌داشتنی هستند با جنایت‌کاران خرده‌پا، موجودات جهش ‌یافته و شرور و مهاجمان بیگانه می‌جنگند و در عین حال تلاش می‌کنند خودشان را از دید جامعه انسان‌ها مخفی نگه دارند. از فیلم و سریال و انیمیشن گرفته تا کامیک و بازی ویدیویی، این محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی را در هر مدیومی که دوست داشته باشید، می‌توانید پیدا کنید.

شخصیت لئونارد، رافائل، داناتلو، مایکل‌آنجلو

شخصیت باب اسفنجی

از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی باب اسفنجی است که در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به جهان معرفی شد و خیلی سریع به محبوبیت سرسام‌آوری در میان مخاطبان دست پیدا کرد. شخصیتی که آنقدر در جهان محبوب و معروف شد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی مختلفی از روی آن ساخته شده است.

باب اسفنجی به‌همراه دوستان بامزه‌اش یعنی پاتریک و اختاپوس در اعماق یک اقیانوس زندگی می‌کنند و هر روز داستان متفاوتی را تجربه می‌کنند. شخصیت باب اسفنجی پیشخدمت یک رستوران است که در اوقات فراغتش همراه‌ با بهترین دوستش پاتریک که یک ستاره دریایی شاد و کمی کم هوش است که باب اسفنجی را بسیار دوست دارد به ماجراجویی می‌پردازد.

این دو که از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی هستند در کنار یکدیگر در انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی داستان‌های بامزه‌ای را خلق می‌کنند که مخاطبان را دهه‌ها است پای تماشای این مجموعه نشانده‌اند به‌نحوی که می‌توانند از تماشای آن نهایت لذت را ببرند. تمام اینها به‌خاطر یک شخصیت کارتونی یعنی اسفنج مکعبی شکل زرد رنگ جذاب، خنده‌دار و پرانرژی است که در بیکینی باتم زندگی می‌کند. اختاپوس یک هشت پای بداخلاق است که اصلا از باب اسفنجی خوشش نمی‌آید. آنها همگی در رستوران آقای خرچنگ به کار مشغول هستند.

اگرچه این انیمیشن در طول زمان تکامل یافته است اما، برای همیشه در قلب ما خواهد بود و تداعی کننده برخی از ناب‌ترین اشکال نوستالژی در مغز ما است از پلانکتون گرفته که سعی می‌کند فرمول مخفی همبرگر خرچنگ را به‌دست آورد تا پاتریک و باب اسفنجی که آقای اختاپوس را به نقطه جوش می‌رسانند.

خالق این اثر ماندگار، آقای استفن هیلنبرگ جهانی را خلق و تقدیم نگاه مخاطبان کرده است که در زیر آب جریان دارد که هر روز آن داستان جدید و ماجراجویی تازه‌ای را با شخصیت باب اسفنجی بسیار مهربان، شاد و پرانرژی و مثبت‌نگر به مخاطب ارائه می‌کند که به کمک داستان‌پردازی جذاب، جهانی شد.

شخصیت باب اسفنجی

شخصیت السا

از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی می‌توان به السا اشاره کرد که پس از اکران انیمیشن Frozen در سال ۲۰۱۳ به محبوبیتی بسیار زیاد در سراسر جهان دست پیدا کرد. السا شخصیتی است که توانست دنیای پرنسس‌های دیزنی را تغییر دهد که او را با نام ملکه السا نیز می‌شناسند. السا علاوه بر اینکه یکی از ماندگارترین ترانه‌های دیزنی به نام Let It Go را اجرا می‌کند، زیر نقاب سرد و بی‌روحش مشکلات متعددی لانه کرده است که لقب یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی چند سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

السا به‌عنوان محافظ جنگل افسون شده در داستان انیمیشن Frozen حضور دارد و به‌دلیل قدرت ابرانسانی خودش می‌تواند برف و یخ تولید کند. السا که یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی به‌شمار می‌رود به‌همراه خواهر کوچک خودش یعنی آنا زمانی‌که در حال برف‌بازی بودند مشکلی برایشان پیش می‌آید. در نهایت السا برای نجات خواهرش و مردم کشور آرندل تمام تلاش خود را می‌کند و مانند یک ملکه پرقدرت، کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد. السا که بیشتر عمرش را به‌خاطر سرکوب شدن قدرت‌ها و توانایی‌هایش در کودکی، در تنهایی و انزوا گذرانده است در نهایت با تصمیم به پذیرش قدرت‌ها و دوست داشتن خودش همان‌گونه که هست در تلاش برای ایجاد رفاه و شادی برای مردم خود اقداماتی انجام می‌دهد.

شخصیت السا

شخصیت راپونزل

راپونزل با انیمیشن گیسوکمند در سال 2010 به میان ما آمد و برخلاف داستان اصلی برادران گریم، برای رهایی از شرایط سخت به یک شاهزاده‌ جذاب نیاز ندارد و تا زمانی که ماهیتابه‌ معروفش را در دست دارد از پس هر مشکلی برمی‌آید. شاید اکثر تماشاگران و کودکانی که این انیمیشن را دیده‌اند از موهای بلند و زیبای پرنسس راپونزل برای یک لحظه هم که شده احساس ترس کرده‌ باشند اما، همین موهای بلند راهی به آزادی برای او رقم می‌زنند. در کنار راپونزل با موهای طلایی بلندش، قطعا مخاطبان از تماشای داستان مهیج و شیرین این انیمشین با کاراکتر بامزه‌ای چون فلین رایدر، دزد باهوش و جذاب و در عین حال پرحرف انیمیشن لذت برده‌اند.

راپونزل یک افسانه آلمانی است که برای نخستین بار به‌عنوان بخشی از داستان‌های Children’s and Household Tales در سال ۱۸۱۲ منتشر شد و انیمیشن Tangled، اقتباسی از داستان آن به‌شمار می‌رود که توسط دیزنی منتشر شد. این انیمیشن داستان یک شاهزاده خانم زیبا با موهای بلند و طلایی که در جنگل توسط پیرزنی به نام مادر گاتل بزرگ شده است را دنبال می‌کند که در یک برج مخفی در جنگل توسط مادر گاتل حبس شده است تا او بتواند از قدرت جادویی موهای راپونزل برای جوان ماندن خود تا ابد استفاده کند.

زمانی که بالاخره راپونزل که از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی است از برج مخفی که به‌عنوان منطقه‌ امنش به‌شمار می‌رود خارج می‌شود، طیف وسیعی از احساساتی چون ترس و پشیمانی تا لذت زیاد و در نهایت آزادی را تجربه می‌کند. احساسات تا تجربیات راپونزل در این انیمیشن یک شخصت کارتونی را رقم زده است که توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی باشد. بهترین خصوصیت شاهزاده راپونزل این است که هیچ‌گاه تظاهر نمی‌کند و اصراری ندارد کامل به نظر برسد و سادگی و مهربانی او هر مخاطبی را شیفته خود می‌کند.

شخصیت راپونزل

شخصیت بی مکس

بی مکس، سایدکیک دوست‌داشتنی و آیکونیک انیمیشن 6 قهرمان بزرگ (Big Hero 6) است که جزو تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی محسوب می‌شود. این شخصیت‌ دیزنی در واقع یک ربات درمانگر است که به شکلی سفید و بزرگ و نرم که تنها به‌منظور کمک به مردم طراحی شده است و همین قضیه هم او را تا این اندازه در بین مخاطبان محبوب کرده است. این شخصیت کارتونی معروف و دوست‌داشتنی برای اولین بار در سال 2014 به میان ما آمد و با ظاهر آرام و بانمکش، یک ربات غول‌پیکر را به موجودی منحصربه‌فرد تبدیل کرد که به دست تاداشی برای برادر کوچکترش هیرو ساخته شده بود و خیلی زود در قلب مخاطبان برای همیشه جا خوش کرد.

بی مکس که به‌عنوان یک همراه مراقبت بهداشتی برنامه‌ریزی شده بود به هیرو، قهرمان داستان کمک می‌کند تا با غم و اندوه ناشی از مرگ برادر بزرگ‌ترش تاداشی کنار بیاید. در ادامه این دو باهم تلاش می‌کنند تا یک سری موانع خاص را از پیش روی بردارند و همین پیوند خاصی میان آنها شکل می‌دهد. همزمان با بهتر شدن تیم ابرقهرمانی هیرو، بی مکس نیز به یک همراه مبارز با جنایت تبدیل می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که برای نجات دوست جوانش فداکاری بزرگی را انجام می‌دهد.

این کاراکتر که از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی است بدون در نظر گرفتن جنبه‌های ابرقهرمانی آن، علیرغم لحظات لذت‌بخش و مهیجی که در انیمیشن 6 قهرمان بزرگ برای مخاطب رقم می‌زند، پیام‌هایی چون مهربانی، دوستی و باهم بودن و مراقبت از کسانی که دوستشان داریم را برای ما یادآور می‌شود.

شخصیت بی مکس

شخصیت آنا

آنا از آرندل یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی است که تصمیمات غیرقابل دفاع زیادی می‌گیرد. آنا بدون هیچ شناختی از مردی که صرفا در نگاه اول یک دل نه صد دل عاشقش می‌شود، ازدواج می‌کند. آنا خواهر السا ملکه یخی است و شخصیتی متضاد با خواهرش دارد و به نوعی نماد محبت و خونگرمی در انیمیشن محسوب می‌شود و به کسانی که دوستشان دارد، وفادار است و تلاش می‌کند تنها خوبی‌های انسان‌ها را ببینید به‌ویژه در ارتباط با خواهرش السا. آنا در وفاداری به خواهرش کاملا مصمم و تزلزل‌ناپذیر است و در نهایت با فداکاری بزرگ، عشق حقیقی را نشان می‌دهد.

از طرفی خوش‌بینی و اعتماد بیش‌ازحد آنا در نهایت دردسرهایی را برای او رقم می‌زند و سبب تجربه سقوط تمام عیاری در رابطه‌اش با هانس می‌شود اما، علیرغم این بُعد تلخ ماجرا درس خوبی از این اعتماد بی‌جا می‌گیرد. با این حال، آنا یکی از منحصربه‌فردترین شاهزاده خانم‌های دیزنی است که باهوش، خونگرم، مهربان و احساساتی است و شخصیتش در کنار باورپذیر بودن، قابل تحلیل و بررسی است.

شخصیت آنا

شخصیت وودی پراید

یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن داستان اسباب‌بازی پیکسار، کلانتر وودی پراید است که تام هنکس صداپیشگی او را در تمام فیلم‌های بلند و کوتاه بر عهده داشته است. کلانتر وودی پراید یکی دیگر از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی، یک عروسک گاوچران است که در داستان‌های مختلف سری انیمیشن‌های معروف داستان اسباب‌بازی، در کنار باز لایتیر وظیفه رهبری گروه اسباب‌بازی‌ها را بر عهده دارد.

کلانتر وودی پراید از نظر برخی‌ها برترین شخصیت کارتونی تاریخ محسوب می‌شود که توانسته خاطرات شیرین و فراموش‌نشدنی را برای مخاطبان خود رقم بزند. این کابوی خوش‌ظاهر که خصوصیات چهره او برگرفته از تون تاین، انیماتور دیزنی در آن زمان است، در اکثر اوقات شخصیت شکاک و بدبینی دارد اما، زمانی که با باز لایتیر ملاقات می‌کند و با او دوست می‌شود شخصیت او دچار تغییر می‌شود.

شخصیت وودی پراید

شخصیت سیندرلا

کم‌تر کسی در کره‌ زمین پیدا می‌شود که درباره‌ شخصیت سیندرلا چیزی نشنیده یا حداقل لحظاتی از انیمیشن سیندرلا را تماشا نکرده باشد. سیندرلا که ایلین وودز به‌عنوان صداپیشه اصلی آن شناخته می‌شود، یکی دیگر از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی است که انیمیشن آن برای اولین بار در سال 1950 توسط والت دیزنی ساخته شد.

سیندرلا دختری که به‌خاطر زیبایی، مهربانی، صبر و خوش‌بینی‌اش که به ناچار پیش نامادری و خواهرهای ناتنی بدجنسش زندگی می‌کرد که شانس و اقبال زندگی او را یک شبه تغییر داد و در نهایت با شاهزاده ازدواج کرد، داستان انیمیشن موزیکال Cinderella را رقم زده است که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد.

سیندرلا یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی است که علیرغم اینکه بیشتر لحظات زندگی‌اش را در اسارت و بردگی گذراند، مستقل و بااراده است و خوش‌بینی و خوش‌رفتاری او و همچنین تسلیم نشدن در مقابل ظلم و ستم، نام او را به‌عنوان یکی از شاهزاده خانم‌های ماندگار و نمادین در تمام دوران شناخته کرد.

شخصیت سیندرلا

شخصیت شرک

غول سبز مهربانی که به‌همراه دوستِ خرِ دوست‌داشتنی و بامزه‌اش تصمیم می‌گیرد پرنسس فیونا را از قصر اژدها نجات دهند برای اولین بار در سال 2001 به میان کودکان آمد و توانست علاوه بر آنها بزرگسالان را نیز با داستان مهیج و زیبای خود همراه کند. شرک یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی است که برای حفظ مرداب و محل زندگی‌اش راهی مأموریتی عجیب می‌شود.

این غول سبز در این مسیر و پس از آزاد کردن پرنسس فیونا کم‌ کم به او علاقمند می‌شود و همین موضوع داستان اصلی انیمیشن Shrek را شکل داده است. پس از محبوبیت سرسام‌آور نخستین قسمت انیمیشن شرک در سال ۲۰۰۱ دنبال‌هایی برای این انیمیشن ساخته شدند که توانستند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند. شرک از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی است که در عین مهربان بودنش بداخلاق است و همین موضوع باعث شده تا با دیگر شخصیت‌های اصلی و مهربان دیگر انیمیشن‌ها متفاوت باشد.

شخصیت شرک

شخصیت اولاف

از دیگر تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی می‌توان به آدم برفی اشاره کرد که در دنیای واقعی زندگی می‌کند. اولاف، آدم برفی سخنگوی فرنچایز محبوب یخ‌زده (Frozen) است که آنا و السا اولین بار در کودکی با هم آن را می‌سازند. اولاف گاهی اوقات می‌تواند کمی ساده لوح باشد، اما، این شخصیت معصوم و خوش‌اخلاق از او یک دوست قابل اعتماد برای آنا و السا ساخته است که نشانه عشق معصومانه و شادی دو خواهر در زمانی است که کوچک بودند و هنوز از هم جدا نشده بودند.

این شخصیت کارتونی بهترین دلیلی است که اکثر افراد هنگام بارش برف دوست دارند آدم برفی بسازند. اولاف تنها آدم‌برفی است که آغوش گرم و به‌ویژه تابستان را دوست دارد و جذابیتی دوست‌ داشتنی و شوخ طبعی دارد که به شخصیت عجیب و بامزه‌اش برمی‌گردد. این آدم برفی توانسته است در طول موقعیت‌های مختلفی که برایش اتفاق می‌افتد خودش را ثابت کند و علاوه بر کمک به آنا و السا همراه قابل اعتماد کریستف، مرد کوهستان و اسون، گوزن شمالی است که به این دو خواهر در ماجراجویی‌شان ملحق می‌شوند.

شخصیت اولاف

اولاف از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی است که با نحوه حرف زدنش و صورت معصومانه‌ای که دارد از مخاطبان دلبری می‌کند که نماد همه‌ اتفاقات خوب، خوش‌بینانه و خالص انیمیشن به‌شمار می‌رود. اولاف به آنا بسیار وفادار است و حاضر است همه چیز را برای نجات کسی که دوستش دارد، فدا کند.

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا…

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی بهترین انیمیشن های سریالی 2023│ از هیولا تا هایکیو

آیا انیمیشن‌ها فقط برای کودکان است؟ از زمانی که Crusader Rabbit بیش…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید