بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی سریال آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

معرفی سریال آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

معرفی سریال آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

سریال آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender) یک مجموعه تلویزیونی فانتزی ماجراجویانه محصول ایالات متحده است. این سریال لایواکشن مبتنی بر مجموعه تلویزیونی پویانمایی به نام آواتار: آخرین بادافزار ساخته شده است که در فاصله سال‌های 2005 تا 2008 از شبکه نیکلودئون (Nickelodeon) پخش می‌شد.

سریال آواتار: آخرین بادافزار تلاشی است با استفاده از تکنیک‌های سینمایی پیشرفته و هنرمندان جدید برای بازسازی داستان‌ها و شخصیت‌هایی که طرفداران خاص خود را دارند. آلبرت کیم توسعه دهنده این سریال است و هنرمندانی چون ایان اوسلی، دالاس لیو، پل سان-هیونگ لی، الیزابت یو، ماریا ژانگ و کن لئونگ در آن حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. برای آشنایی بیشتر با داستان و عوامل سازنده سریال آواتار: آخرین بادافزار با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

خلاصه داستان سریال آواتار: آخرین بادافزار

داستان سریال آواتار: آخرین بادافزار در دنیایی آسیایی و جنگ‌زده می‌گذرد که در آن افراد با قدرت خاصی قرار دارند که توانایی به افرازش در آوردن یکی از عناصر آب، آتش، خاک و هوا را دارند. دنیایی که ساکنان آن در چهار ملت مختلف قرار دارند و در این میان حدود یک قرن است که ملت آتش رویکردی تهاجمی نسبت به سایر ملل به خود گرفته است و قصد دارد تا با گسترش مرزهای خود و انداختن شعله جنگ به دامن ملت‌ها بر کل جهان تسلط یابد. با گذر سالها و ماندن زیر سایه تهدیدات ترسناک پادشاه اوزای (با هنرمندی دنیل دای کیم) و حملات مرگبار برادر او، ایروه (با بازی سون هیونگ لی) ملت خاک هموراه در حال آماده‌باش بوده است. ماندن در این ترس و نداشتن جرأت مقابله با آنها را می‌توان به خاطره جنگ کشور آتش و ملت باد در گذشته نسبت داد که سبب نابودی تقریبا تمام آنها شد.

در این میان پسری دوازده ساله به نام آنگ (با نقش‌آفرینی گوردون کورمیر) قرار دارد که به زودی متوجه می‌شود او تنها شخصی است که بر چهار عنصر تسلط دارد. آنگ که می‌توان او را پلی میان دنیای انسان‌ها و ارواح دانست با تسلط بر این عناصر چهارگانه می‌تواند با ایجاد صلح، تعادل جهان و طبیعت را حفظ کند. آنگ به‌عنوان آواتار باید پیش از هر چیز دیگری بر قدرت‌های خود مسلط شود تا بتواند جهان را از این جنگ بی‌رحمانه ملت آتش رهایی دهد. همراهان آنگ که در این مسیر قصد دارند او را همراهی ‌کنند، کاتارا (با بازی گیاوندیو تاربل) و ساکا (با هنرمندی ایان اوسلی) از قبایل آب هستند که در استفاده و افزایش قدرت آب مهارت دارند.

زوکو (با نقش‌آفرینی دالاس لیو) شاهزاده تبعیدی ملت آتش است که با تعقیب آنگ قصد دارد تا او را دستگیر و برای خود افتخاری به ارمغان آورد و شرافت خود را در برابر ملت خود باز پس‌گیرد اما، کشمکش‌های درونی او سبب می‌شود تا از دشمنی سرسخت به متحدی وفادار تبدیل شود. در نهایت آنگ با همراهی این سه نفر قصد دارد تا با تسلط بر عناصر چهارگانه به مقابله با پادشاه اوزای برخیزد. سرانجام آواتار و پادشاه ملت آتش را با سریال Avatar: The Last Airbender از ملوفیلم بیننده باشید.

سریال Avatar: The Last Airbender

عوامل سریال آواتار: آخرین بادافزار

سریال آواتار: آخرین بادافزار بر پایه انیمیشنی به همین نام است که توسط آلبرت کیم توسعه داده شده است. اولین بار در سال 2018 بود که نتفلیکس اعلام کرد قصد دارد با اقتباس از داستان مجموعه تلویزیونی پویانمایی به نام آواتار: آخرین بادافزار یک سریال لایواکشن تولید کند که مایکل دانته دی مارتینو و برایان کوتینزکو در ساخت آن نقش دارند. مارتینو و کوتینزکو سازندگان اصلی این سریال هستند که پس از جدایی آنها از این مجموعه به‌خاطر آنچه تفاوت در سبک هنری خوانده شد، آلبرت کیم به‌عنوان سازنده اصلی جای آنها را گرفت. فیلمنامه این اثر جذاب و تماشایی به قلم مایکل دانته دی مارتینو، آلبرت کیم و برایان کوتینزکو به رشته تحریر درآمده است. دن لین، آلبرت کیم، لیندزی لیبراتوره، روزان لیانگ، مایکل گوی و جبار رئیسانی از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی سریال آواتار: آخرین بادافزار هستند.

هنرمندان نقش‌آفرین در سریال آواتار: آخرین بادافزار با توانایی‌های خاص خود توانسته‌اند ابعاد جدیدی از شخصیت‌های محبوب داستان آواتار را به تصویر بکشند و مخاطب را با خود همراه کنند. گوردون کورمیر که در این سریال جذاب و اکشن در نقش آنگ به ایفای نقش پرداخته است به‌خاطر نقش‌آفرینی در مینی‌سریال مقاومت (The Stand) در نقش جو در سال 2020 شناخته شده است. این نوجوان کانادایی با بازی در یک سریال کارتونی به نام کوتوله را بیاورید در نقش اورچین گواتمالایی در سال 2017 به حرفه بازیگری وارد شده است. از دیگر آثار گوردون کورمیر می‌توان به گمشده در فضا در نقش پسر جوان، داستان‌های ترسناک دو جمله‌ای در نقش چارلز جوان و یک معجزه کریسمس در نقش جیکوب اشاره کرد. بازی زیبای گوردون کورمیر در سریال Avatar: The Last Airbender توانسته است نظر مثبت مخاطبان را به خود جذب کند.

نقش کاتارا نوجوان چهارده ساله که پس از کشته شدن مادرش توسط ملت آتش به‌عنوان آخرین شخصی از قیبله خودش در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند بر عنصر آب تسلط یابد در سریال آواتار: آخرین بادافزار را هنرمند جوان گیاندیو تاربل ایفا کرده است که بازی او در این نقش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گیاندیو تاربل که در سال 2006 متولد شده است به‌خاطر بازی در فصل سوم سریال تحسین شده آنه با یک ای (Anne with an E) در سال 2019 شناخته شده است. در سال 2020 گیاندیو با بازی در فیلم بینز (Beans) توانایی‌های بیشتری در حرفه بازیگری از خود به نمایش گذاشت که برای آن جایزه شخصی که باید متوجه‌اش بود را از حلقه منتقدان فیلم ونکوور به خود اختصاص داد. نقش پیکاپ در سریال کمدی آبشار رادرفورد در سال 2021 یکی دیگر سریال‌هایی است که گیاندیو در آن به ایفای نقش پرداخته است.

ایان اوسلی، دالاس لیو، پل سان-هیونگ لی، الیزابت یو، ماریا ژانگ، کن لئونگ، ایوان چپمن، امبر میدتاندر، لیم کی سیو، تاملین تومیتا، دنی پودی و جوئل مونتگراند از جمله هنرمندانی هستند که در سریال Avatar: The Last Airbender حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال آواتار: آخرین بادافزار در هشت قسمت ساخته شده است که نام هر اپیزود آن به ترتیب از این قرار است: آنگ، جنگجویان، اوماشو، در تاریکی، شهر اشباح، نقاب‌ها، شمال و افسانه‌ها. این سریال در 22 فوریه 2024 از طریق نتفلیکس برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.

جمع بندی

سریال Avatar: The Last Airbender با نقش‌آفرینی هنرمندانی چون گوردون کورمیر، گیاوندیو تاربل، ایان اوسلی و دالاس لیو یک مجموعه تلویزیونی در ژانر فانتزی و ماجراجویی با صحنه‌های اکشن عالی است که توسط نتفلیکس منتشر شد. این مجموعه لایواکشن با به تصویر کشیدن مبارزه بین خیر و شر مخاطب را به تأمل درباره معنای واقعی مسئولیت و قدرت و نحوه استفاده از آن دعوت می‌کند.

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا…

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) یک فیلم پویانمایی آمریکایی…

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید