بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > نقد و بررسی : معرفی 15 فیلم کمدی رمانتیک ترکیه

معرفی 15 فیلم کمدی رمانتیک ترکیه

در سال‌های اخیر صنعت فیلم‌سازی ترکیه، با محوریت فیلم‌های سرگرم‌کنندۀ اجتماعی و رمانتیک، رشد چشمگیری داشته است. چنان‌که توانسته توجه بخش اعظمی از مخاطبان و علاقمندان فیلم‌های خانوادگی و اجتماعی را به خود جلب کند. 

قرار است در این مقاله بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه را به شما معرفی کنیم تا با تماشای آن چند ساعتی را به شادی و دریافت حس خوب بگذرانید.

در ادامه به بررسی یک دسته از این فیلم‌ها در ژانر کمدی با درون‌مایه رمانتیک و عاشقانه، می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با معرفی پانزده نمونه از فیلم‌های این ژانر، بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه را معرفی کنیم. 

بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه

برویم سراغ معرفی بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکی. در زیر 15 فیلم سینمایی ترکی را لیست کرده‌ایم تا نسبت به سلیقۀ خود انتخاب و تماشا کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید تمامی فیلم‌های زیر را با کیفیت عالی در ملو فیلم مشاهده کنید.

اندازه شوهرت حرف بزن

شخصیت اصلی این فیلم یک دختر به نام افسون است که در بازۀ سنی 30 سالگی خود به سر می‌برد. افسون برخلاف دختران اطراف خود اهل ازدواج و عشق و عاشقی نیست؛ البته چندباری هم در روابط عاشقانۀ قبلی خود شکست خورده است.

در فیلم اتفاقاتی رخ می‌دهد که افسون به‌طور ناگهانی با معشوق قدیمی خود ملاقات می‌کند. روابط این دو رفته‌رفته عمیق‌تر می‌شود و حوادث غیر منتظرۀ دیگری پا در میان می‌گذارد.

دیدن فیلم Kocan Kadar Konus را توصیه می‌کنیم؛ چراکه داستانی بسیار زیبا از واقعیت زندگی زنان و دختران و مشکلاتی که می‌توانند در روزمرۀ خود داشته باشند را با زبان طنز به تصویر کشیده است.

فیلم اندازه شوهرت حرف بزن در دو قسمت جدا با فاصلۀ زمانی مختلف روی پردۀ سینما رفت.

فیلم انشاالله که خیره

یکی از بهترین فیلم سینمایی کمدی رمانتیک ترکیه، فیلم Hadi İnşallah است. این فیلم با هنرنمایی «مراد بز» و «بوشرا پکین» به اجرا گذاشته شده است. شخصیت اصلی این فیلم دختری است به نام پوکا که با خواهر، پدر و عمۀ خود زندگی می‌کند.

داستان از جایی شروع می‌شود که پوکا بعد از اتمام دانشگاه تصمیم می‌گیرد شاغل شود و به اولین محیط کاری خود قدم می‌گذارد. بعد از آن روایت‌های عجیب و مختلفی برای پوکا رخ می‌دهد که از خنده، شکم درد خواهید گرفت.

این فیلم محصول سال 2014 است؛ اما موضوع آن همچنان جدید و دیدنی است.

فیلم دلیها

دِلیها اسم دختری است که دنیا را به کام خود می‌چرخاند؛ اما در عین حال، دل ساده و مهربانی دارد. این فیلم در دو قسمت منتشر شده است که قسمت اول در سال 2014 و قسمت دوم در 2018 روی پرده سینما رفت. 

جالب است بدانید نقش دلیها را در فیلم خانم Gupse Ozay بازی می‌کند که در عین حال کارگردان فیلم نیز هست. دیدن این فیلم جذاب را از دست ندهید.

فیلم برادرم

داستان دو برادر است که سال‌ها با هم قهر بودند و بنابر وصیت پدرشان مجبور به آشتی و ادامه دادن بخشی از زندگی خود می‌شوند. در این مسیر اتفاقات کمدی و عاشقانه‌ای رخ می‌دهد که بهتر است خودتان تماشا کنید.

در فیلم Kardeşim Benim مرادبز، بوراک اوزچیویت و آصلی انور هنرنمایی کرده‌اند. این سینمایی در دو قسمت 1 و 2 در فواصل زمانی مختلف پخش شده است.

فیلم تو با کی می‌رقصی

دختری به نام پلین وقتی می‌فهمد که نامزدش به او خیانت کرده است از او جدا می‌شود. یک مرد جوان به او کمک می‌کند تا این مسیر سخت و دردناک را طی کند. در این مسیر آن‌ها عاشق هم می‌شوند؛ اما شرایطی وجود دارد که آن‌ها را از با هم بودن باز می‌دارد. 

البته این اتفاقات در خلال حوادث کمدی رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم فیلم سینمایی کمدی رمانتیک Her Sey Asktan را در ملو فیلم ببینید.

فیلم اگه برگرده مال تو

مِهمت که یک عکاس تبلیغاتی ایده‌آل است، به تازگی از دوست دخترش سلین جدا شده است. او عمیقاً رنج می‌برد؛ اما امید خود را برای به دست آوردن دوبارۀ او از دست نمی‌دهد. سپس با دفنه ملاقات می‌کند که او را تشویق می‌کند تا قبل از اینکه همه چیز دیر شود دست به اقدام بزند. در این فیلم هم مراد بز ایفای نقش بسیار عالی داشته است.

منو بکش عشقم

یک زوج جوان با وجود اینکه زندگی متفاوتی می‌خواهند؛ اما نمی توانند این را بیان کنند و بدون اینکه دراین‌باره صحبت کنند با یکدیگر دعوا و جدل می‌کنند. در سالگرد ازدواجشان قربانی یک سوء تفاهم بزرگ می‌شوند و در اثر اشتباه، زن و شوهر پنج ساله تصمیم به کشتن یکدیگر می‌گیرند. این فیلم جزو جدیدترین فیلم سینمایی کمدی رمانتیک ترکی است.

فیلم دوست داشتنی خطرناک

سال ها پیش، جیب بری به نام زاروک، دختری را که هنوز نوزاد بود، در ادرنه ربود و باعث شد که خانواده دیگری او را به فرزندی قبول کنند. زاروک پس از سال‌ها فرصت را غنیمت شمرد تا گناه خود را پاک کند. البته این دختر دوست‌داشتنی داستان‌های متفاوتی در مسیر زندگی خود می‌بیند که جریان زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

فیلم تاکتیک‌های عشق

یک مدیر تبلیغات و یک طراح مد و وبلاگ نویس به عشق اعتقادی ندارند و با دوستان خود با تاکتیک‌های غیرمعمول شرط می‌بندند که یک نفر را عاشق خود کنند. این فیلم محصول 2022 است و به نظر ملو فیلم جزو بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه است.

فیلم تو خواب ببینی

انجین و پلین که به عشق اعتقادی ندارند، در یک مهمانی با هم آشنا می‌شوند. آخر شب، وقتی آن دو نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده، خود را در خوابی می‌بینند که در آن، دو سال است ازدواج کرده‌اند. پلین و انگین که نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند، هر راهی را برای بیدار شدن از کابوس امتحان می‌کنند.

موضوع جالبی است مگر نه؟ پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را که در سال 2023 ساخته شده است را مشاهده کنید.

فیلم جلال و جرن

جلال و جرن با هم نامزد هستند و به تاریخ ازدواج آن‌ها کم مانده است که جلال با رفتن به یک مهمانی، همۀ برنامه‌ها را به هم می‌زند. بعد از این اتفاق رابطۀ این دو نفر به هم می‌خورد و با هم به جنگ و جدال می‌پردازند. داستان جنگ و جدال آن‌ها کمدی و شیرین است.

  •  درس خصوصی (ozel ders)

در گزینه سیزدهم یک کمدی عاشقانه دیگری معرفی می‌کنیم که مخصوص دختران جوان است. آزرا دختری جوان است که به‌عنوان یک معلم خصوصی در راستای آموزش چگونگی رفتار در روابط عاشقانه فعالیت می‌کند. 

او پنهانی دانش آموزان خودش را برای دستیابی به اهدافشان در زندگی و عشق همراهی می‌کند؛ اما اتفاقاتی میفتد که منجر به یادگیری برخی درس‌ها برای آزرا نیز می‌شود.

  •  رمانتیک کمدی (Romantic Comedy)

بله اسم خود فیلم هم رمانتیک کمدی است و در لیست بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه قرار دارد. موضوع فیلم خیلی جذاب جلو می‌رود. اسرا بعد از عروسی دوستش تصمیم می‌گیرد زندگی جدیدی را شروع کند. کارش را رها می‌کند و از دوست پسرش جدا می‌شود. 

او زندگی جدید خود را با رفتن به یک بارِ شبانه با بهترین دوستش جشن می‌گیرد و در پایان شب در آغوش یک غریبه فرود می‌آید. این فیلم سینمایی کمدی رمانتیک ترکیه در دو قسمت ساخته شده است.

فیلم آخرین ایستگاه رهایی

آخرین فیلمی که معرفی می‌کنیم فیلم کمدی – درام «آخرین ایستگاه؛ رهایی» است. داستان فیلم دربارۀ چند زن همسایه است که به تازگی نفر جدیدی به جمع‌شان اضافه شده است. زنان همسایه سعی می‌کنند به تازه وارد ساختمان که اخیراً توسط دوست پسرش رها شده است، روحیه دهند. 

تازه‌وارد نیز یک روان‌شناس است و به زنان همسایه کمک می‌کند تا روابط عاشقانه خودشان را اصلاح کنند. در این راستا اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد.

فیلم همه چیز از عشق است

دختری به نام پلین وقتی می‌فهمد که نامزدش به او خیانت کرده است از او جدا می‌شود. یک مرد جوان به او کمک می‌کند تا این مسیر سخت و دردناک را طی کند. در این مسیر آن‌ها عاشق هم می‌شوند؛ اما شرایطی وجود دارد که آن‌ها را از با هم بودن باز می‌دارد. 

البته این اتفاقات در خلال حوادث کمدی رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم فیلم سینمایی کمدی رمانتیک Her Sey Asktan را در ملو فیلم ببینید.

جمع‌بندی

آنچه که ما به‌عنوان بهترین فیلم‌های کمدی رمانتیک ترکیه می‌شناسیم همگی تابع یک ساختار کلی هستند و برای سرگرمی و آموزش برخی نکات در زندگی ساخته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در جمع خانوادگی، دوستانه یا حتی به تنهایی این لیست از فیلم‌های کمدی عاشقانه ترکی که معرفی کرده‌ایم را ببینید و لذت ببرید و لطفا نظرات خود را در مورد فیلم‌هایی که دیده‌اید را از بخش ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

سینا نظری

پست های مرتبط

نقد فیلم فضانورد │ اثری غوطه‌ور در پوچی در ژانر علمی تخیلی

فیلم فضانورد (Spaceman) یک فیلم درام علمی تخیلی آمریکایی محصول ۲۰۲۴ است…

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقد سریال مسئله سه جسم │ اثری جاه‌طلبانه در ژانر علمی تخیلی

سریال مسئله سه جسم (3 Body Problem) اثر جدیدی از سازندگان سریال…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقد فیلم آرگایل (Argylle)│ اثری ناامیدکننده از متیو وان

فیلم آرگایل (Argylle) یک فیلم اکشن جاسوسی با چاشنی کمدی به کارگردانی…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید