بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی و مقاله : بهترین مانگاهای تمام دوران

بهترین مانگاهای تمام دوران

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا طنز بیان می‌کنند. بسیاری از مشهورترین انیمه‌های ساخته شده براساس مانگاها تولید شده‌اند که ریشه در تاریخ ژاپن دارند. قدیمی‌ترین مانگای ژاپن در دوره هی‌آن (794-1185) نوشته شده است که به آن Chojugiga گفته می‌شود که در آن حیوانات مختلف در حال جست و خیز به تصویر کشیده شده‌اند.

خواندن و تماشای مانگاها یا داستان‌های مصور ژاپنی از بهترین سرگرمی‌ها در کل جهان به‌شمار می‌رود. امروزه مانگاها به آثاری بسیار محبوب و پرفروش تبدیل شده‌اند و بسیاری از هنرمندان خلاق با استفاده از این مدیوم، هنر خود را به جهان معرفی می‌کنند. اما بهترین مانگاهای تمام دوران کدام‌ها هستند؟

تا به حال مانگایی را تماشا کرده‌اید یا خوانده‌اید؟ با کدام مانگاها می‌توان به جهانی پر از داستان‌های شگفت‌انگیز و طراحی‌های چشم‌نواز ورود کرد؟ با ما تا پایان این نوشتار در ملوفیلم همراه بمانید تا شما را با بهترین مانگاهای تمام دوران آشنا کنیم.

مانگا دفترچه مرگ

شاید خیلی‌ها انیمه دیدن را با انیمه‌ دفترچه مرگ آغاز کرده‌ باشند که اقتباسی از مانگایی به هیمن نام اثری از مانگاکا تاکه‌شی اوباتا است. اغراق نیست اگر مانگا Death Note را یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران بدانیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از پس‌زمینه‌های فوق‌العاده دقیق خالق این اثر گرفته تا انواع گسترده بیان حالت شخصیت‌ها، مهارت باورنکردنی این مانگاکا را در تمام دوازده جلد مجموعه مانگا دفترچه مرگ به نمایش می‌گذارد که همه این زیبایی‌ها سبب شده تا مخاطبان بسیاری به این مانگا و انیمه اقتباسی آن جذب شوند.

در این مانگا زوایا و پرسپکتیو به طرز ماهرانه‌ای ارائه شده‌اند و سبک طراحی با پیچیدگی داستان آن مطابقت دارد. داستان این مانگا به روایت زندگی لایت یاگامی پرداخته است. لایت یاگامی دانش‌آموزی دبیرستانی در ژاپن است که به طور تصادفی با دفترچه مرگ که ریوک، خدای مرگ آن را به دنیای انسان‌ها می‌اندازد، برخورد می‌کند. لایت در داخل دفترچه، پیامی دلخراش می‌بیند: کسانی که نامشان در این دفترچه نوشته شود، خواهند مرد. در نتیجه او با درک پتانسیل این دفترچه، مجموعه‌ای از قتل‌های شرورانه را با نام مستعار کیرا آغاز می‌کند. او قصد دارد با انجام این قتل‌ها جهان را از افراد فاسد پاک کند و جامعه‌ای کامل و بدون جنایت بسازد. این مانگای روانشناختی جنایی در سال 2003 منتشر شد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

مانگا دفترچه مرگ از بهترین مانگاها

مانگا شین چان

یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران مانگا شین چان (Crayon Shin-Chan) به قلم یوشیتو اوسوی (Yoshito Usui) است. این مانگای کمدی خانوادگی توانسته است بیش از سی سال توجه مردم را به خود جلب کند. ایجاد فضایی خاص و خاطره‌انگیز توسط خالق این اثر یکی از نکات قابل توجه آن است که بدون مشکل بین کمدی کودکانه و شوخ طبعی غیرمنتظره جابه‌جا می‌شود که در دوبله انگلیسی انیمه اقتباس شده از آن هم قابل مشاهده است.

داستان این مانگای موفق به زندگی کودکی شاد و پرانرژی پرداخته است. شین نام کودکی است که حضورش زندگی خانواده نوهارا (Nohara) را شاد و زیبا کرده است. شاید شیوه او برای حل مشکلاتش چندان متعارف نباشد و گاهی رفتار او بسیار خشن به نظر برسد اما، معصومیت و مهربانی شگفت‌انگیز او به مخاطب یادآوری می‌کند که گاهی حتی ساده‌ترین مسائل هم می‌تواند فرد را به خنده بیندازد. تفسیری طنزآمیز از فضای حاکم بر جامعه ژاپن را می‌توان در ماجراجویی‌های شین در کنار اعضای خانواده، دوستان و همسایه‌ها در این مانگا دید که توانسته مخاطبان را با داستان این مانگا همراه ‌کند. شاید این اثر در کشورهای غربی زیاد شناخته شده نباشد اما، منبع الهام یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های انیمه است که موفقیت آن انکارناپذیر است.

مانگا شین چان از بهترین مانگاها

مانگا تمام کاری که باید بکنی کشتن است

تمام کاری که باید بکنی کشتن است (All You Need is Kill) یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران است که محبوبیت زیادی در میان عاشقان داستان‌گویی ژاپنی به‌خاطر بی‌نظیر بودن روایت خود دارد. این مانگای علمی تخیلی به قلم هیروشی ساکورازاکا، به قدری محبوب شد که توسط سینمای هالیوود هم اقتباسی از آن ساخته شد. این اقتباس با نام لبه‌ فردا با بازی تام‌ کروز در سال ۲۰۱۴ منتشر شد که توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

داستان این مانگا به روایت زندگی یک سرباز تازه‌وارد که در وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند، پرداخته است. کیجی سرباز تازه‌واردی است که برای دفاع روانه جنگ می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد. اما اتفاق عجیبی رخ می‌دهد و به طرز معجزه‌آسایی او دوباره به زندگی بازمی‌گردد تا بارها و بارها همان یک روز جنگ را زندگی کند. زنده شدن مجدد کیجی و زندگی کردن در یک روز مشخص، سبب می‌شود تا او تجریبات بیشتری به دست آورد و سعی کند سرنوشت خود را تغییر بدهد.

مانگا هومونکلولوس

از بهترین مانگاهای تمام دوران می‌توان به مانگای هومونکلولوس (Homunculus) اشاره کرد که اثر مانگاکای مشهور هیدئو یاماماتو است. این مانگای روانشناختی در سپتامبر سال 2020 منتشر شد و توانست فروشی بیش از چهار میلیون نسخه در جهان داشته باشد. مانگا هومونکلولوس که مورد استقبال زیادی قرار گرفت مخاطبان را به تفکر درباره انسانیت، برابری، ذات و دغدغه‌های انسان‌ها وا می‌دارد. اگرچه روند داستان بسیار کند پیش می‌رود اما، این مانگا بسیار باکیفیت است و عناصر بصری خیره‌کننده‌ای دارد به نحوی که می‌تواند مخاطب را طی فصل‌های مختلف آن، با خود همراه کند و از آن لذت ببرد.

داستان مانگای Homunculus حول محور بی‌خانمانی به نام سوسومو ناکوشی (Susumu Nakoshi) می‌چرخد که در خیابانی بین یک هتل گران‌قیمت و پارکی پر از افراد بی‌خانمان در ماشینی زندگی می‌کند. سوسومو توسط جوانی برای شرکت در یک آزمایش که در ازای آن مبلغی به او پیشنهاد می‌کند، دعوت می‌شود. در این آزمایش قرار است روی سوسومو تراپاناسیون کنند یعنی برای نوعی جراحی باید جمجمه او را سوراخ کنند تا تأثیر این کار را روی او آزمایش کنند.

سوسومو در ابتدا دودل است و پیشنهاد جوان را رد می‌کند. اما در نهایت با توجه به مبلغ پیشنهادی جوان برای انجام آزمایش که ۷۰۰ هزار یِن است حاضر به این کار می‎‌شود. عمل جراحی روی سوسومو انجام می‌شود که در ابتدا تأثیر خاصی روی او ندارد اما، در ادامه اتفاقات اسرارآمیزی برای او رخ می‌دهد. چشم چپ سوسومو برخلاف همیشه و به‌دنبال آزمایش انجام شده روی او، افراد را به شکل‌های عجیب‌‌الخلقه و هیولامانند می‌بیند. ظاهرهای عجیب و غریب هر کسی که از دید سوسومو، بسیار متفاوت است به نوعی نشان‌دهنده حالات و احساسات درونی افراد است. این مانگا با داستان جالبش توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و یکی از پرفروش‌ترین مانگاها به‌شمار می‌رود.

مانگا هومونکلولوس از بهترین مانگاها

مانگا شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا

مانگا شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا (Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba) اثری از مانگاکای نامی کویوهارو گوتوگه است. موفقیت چشمگیر انیمه اقتباس شده از این مانگا و به‌ویژه فیلم قطار موگن (Demon Slayer: Mugen Train) سبب توجه بیش از پیش مخاطبان به این مانگا شده و در سطح جهانی بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

مانگا شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران به‌شمار می‌رود که با وجود تعداد جلدهای محدود این اثر، فروش قابل‌توجهی داشته و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. این مانگا یکی از کوتاه‌ترین مانگاها به‌شمار می‌رود که داستانی خیال‌انگیز و ماجراجویانه با هنرهای رزمی از تانجیرو کامادو را روایت می‌کند. سفر پرفراز و نشیب تانجیرو کامادو برای نجات جان خواهرش نزوکو و از بین‌ بردن موزان کیبوتسوجی در این مانگا به زیبایی برای مخاطب روایت شده است که در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. این مانگا چنان به دل مخاطبان نشست که رسیدن به موفقیت آن چندان دور از ذهن نبود و بیش از 150 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و بعید نیست شاهد فروش بیشتر این مانگا در سال‌های آتی باشیم.

مانگا اسلم دانک

تاکه‌هیکو اینوئه مانگاکای معروف در سال ۱۹۹۰ با الهام از ورزش بسکتبال مانگایی با عنوان Slam Dunk خلق کرد که داستان‌های آن تا سال ۱۹۹۶ ادامه داشت و در مجموعه ۳۱ جلد از آن به چاپ رسید. این مجموعه که یکی از محبوب‌ترین مانگاهای ورزشی تمام طول تاریخ شناخته شده، تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

موفقیت این مانگا، ساخت یک انیمه سریالی، ۴ انیمیشن سینمایی و چندین و چند بازی ویدئویی مختلف را به‌دنبال داشته است که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت. سبک روایت وقایع این مانگا و نوع به تصویر کشیدن بازی‌های بستکبال در آن که بسیار مورد توجه قرار گرفته است سبب شد تا انجمن رسمی بسکتبال ژاپن به جوانان اللخصوص بازیکنان این ورزش، خواندن این مانگای پرطرفدار را توصیه کند و به‌عنوان اثری که به ترویج علاقه به این ورزش در بین بینندگان جوان نقش داشته، مورد تقدیر قرار گیرد. این واقعیت که مانگا اسلم دانک چندین دهه پس از اتمام نیز همچنان با موفقیت در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند، نشان‌دهنده جذابیت این اثر برای مخاطبان است.

داستان این مانگا که برای طرفداران ورزش، به‌ویژه ورزش بسکتبال بسیار خواندنی و تماشایی است به روایت زندگی پسری به نام هانامیچی ساکوراگی پرداخته است. هانامیچی ساکوراگی پسری قدبلند و قدرتمند است که تاکنون از طرف 50 دختر در راهنمایی رد شده و دوستان زیادی ندارد. او به‌دنبال تجربه شکست و رد شدن از طرف دخترها، تصمیم می‌گیرد با اراده‌ای محکم وارد دبیرستان شود و با سعی و تلاش، بلاخره با یک دختر قرار بگذارد.

او با دختری به نام هاروکو آکاگی ملاقات می‌کند که طرفدار دوآتشه بسکتبال است و فکر می‌کند با توجه به ظاهر و قدرت فیزیکی هانامیچی، او هم پتانسیل بسکتبالیست شدن را دارد اما، هانامیچی از بسکتبال متنفر است. در نهایت هانامیچی به‌خاطر جلب توجه هاروکو، وارد دنیای بسکتبال می‌شود و به مرور زمان این دنیا را بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌بیند.

مانگا اسلم دانک از بهترین مانگاها

مانگا کوچیکامه

مانگا کوچیکامه: پلیس‌های توکیو یکی دیگر از بهترین مانگاهای تمام دوران به‌شمار می‌رود که خالق آن اوسامو آکیموتو است. اوسامو آکیموتو برای خلق این اثر ماندگار حدود چهل سال به امر نگارش آن مشغول بود که بعد از مانگا گلگو ۱۳ به‌عنوان دومین مانگای طولانی تمام دوران شناخته می‌شود و داستانی پلیسی با چاشنی کمدی را روایت می‌کند.

اگرچه مانگا KochiKame: Tokyo Beat Cops چندان در میان علاقه‌مندان به آثار مصور در خارج از کشور ژاپن شناخته شده نیست اما، سبک خاص و زبان طنز آن سبب شده جایگاهی قابل ‌توجه را در تاریخ آثار مانگا به خود اختصاص دهد. موفقیت چشمگیر این مانگا، ساخت چندین اقتباس از جمله سه فیلم انیمیشنی، دو فیلم لایو اکشن، یک برنامه تلویزیونی و همینطور مجموعه انیمه‌ای را به‌دنبال داشته است که توانست مورد استقبال مخاطبان واقع گردد و در شناخته‌تر شدن این اثر نقش مهمی ایفا کنند.

یکی از نکات جالب توجه در این مانگا زبان طنز و شوخی‌های سرگرم‌کننده آن است که داستان آن حول محور شخصیت ریوتوسو و ماجراجویی‌های او اطراف یک ایستگاه پلیس در مرکز شهر توکیو می‌چرخد. ریوتسو برای کسب درآمد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دائما به‌دنبال ارائه طرح‌هایی جدید است اما، بیشتر آنها به دلایل گوناگون به شکست می‌انجامند.

مانگا کوچیکامه از بهترین مانگاها

مانگا ماجراجویی عجیب جوجو

ماجراجویی عجیب جوجو یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران محسوب می‌شود که به‌خاطر محبوبیتش یک اقتباس انیمه‌ای موفق نیز داشته است. داستان این مانگا چالش‌ها و اتفاقات ماوراء‌طبیعی را دنبال می‌کند که خانواده جوستر یکی پس از دیگری با آنها روبه‌رو می‌شوند. اگرچه این مجموعه تا فصل سوم نتوانست به موفقیتی که شایسته آن است دست یابد اما، پس از فصل سوم آن و معرفی استندها، جذابیتی تازه را برای مخاطبان خود رقم زد که سبب موفقیت چشمگیر آن شد.

در داستان این مانگا خانواده جوستر در برابر استندهای شروری می‌ایستند که سعی دارند رویای دیگر افراد را بدزدند. نحوه طراحی و نویسندگی این اثر توسط خالق آن، هیروهیکو آراکی که از بهترین مانگا‌کاهای تاریخ است سبب شده تا این مانگا با سبک منحصربه‌فرد او اثری شگرف باشد که ارزش صرف وقت برای خواندن را داشته باشد. قسمت هفتم از این مانگا با نام JOJO Bizarre Adventure: Steel Ball Run هنوز به صورت انیمه اقتباس نشده است.

این قسمت که برخلاف بقیه‌ مجموعه‌ ماجراجویی عجیب جوجو که از نظر بسیاری آن‌‌ را شاهکار کل این مجموعه می‌دانند، به داستان جوجوهای قبلی متصل نیست و خود یک اثر مستقل محسوب می‌شود، در سال 1890 در آمریکا می‌گذرد که داستان یک مسابقه‌ اسب سواری بزرگ با جایزه‌ پنجاه میلیون دلاری که جانی جوستار فلج شده آرزوی دوباره راه رفتن را در ذهن خود می‌پروراند را روایت می‌کند. جانی جوستار به صورت اتفاقی با شخصی مرموز به نام زپلی آشنا می‌شود که تصمیم دارد در این مسابقه شرکت کند و او کسی است که قابلیت بازگرداندن پاهای او را دارد و به همین خاطر جوستار برای فهمیدن راز او وارد مسابقه می‌شود. این مانگا با داستان جالب و سبک خاص مانگاکای خود توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

مانگا برزرک

یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران را می‌توان مانگا Berserk دانست که به روایت زندگی گاتس و اعتمادی که او را به نابودی می‌کشاند، پرداخته است. گاتس به‌دنبال اعتمادش به یک نفر همه چیزش را از دست دهد. این از دست ‌دادن همه چیز در نهایت سبب می‌شود تا گاتس به مرگ محکوم شود. اعتماد گاتس تنها شکست بزرگی را برای او رقم می‌زند که در آن همه چیزش را از دست می‌دهد اما، آنچه او را در این شکست بزرگ سر پا نگه داشته است، انتقام از شخصی است که باعث این مصیبت برای او شده است.

مانگا برزرک یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مانگاهای دنیا به‌شمار می‌رود که نوشتن و انتشار سری کامل آن سال‌ها به طول انجامید. انتشار مانگا Berserk از سال ۱۹۸۹ آغاز شد که دارای چندین و چند اقتباس است اما، متاسفانه هیچ کدام نتوانسته‌اند هواداران این فرنچایز را راضی کنند و به عنوان اقتباسی لایق و قابل‌قبول برای آن شناخته شوند. این مانگا موفق به کسب جوایز مختلفی همچون جایزه فوق العاده در جوایز فرهنگی تزوکا اوسامو شده است که از سال 2003 ترجمه‌های رسمی به زبان انگلیسی از آن در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

مانگا ناروتو

از بهترین مانگاهای تمام دوران که توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و از پرفروش‌ترین مانگاها به‌شمار رود، مانگا Naruto با داستانی خیال‌انگیز و ماجراجویانه همراه با چاشنی طنز و هنرهای رزمی است. ناروتو به‌عنوان یکی از سه مانگای بزرگ سبک شونن و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های دهه ۲۰۰۰ و دهه ۲۰۱۰ شناخته می‌شود که خالق آن ماساشی کیشیموتو است. خالق این اثر زیبا و خواندنی داستانی درباره نینجایی قهرمان را روایت می‌کند که یک انیمه اقتباسی از آن نیز ساخته شده است که به موفقیت رسید. این نینجای قهرمان ناروتو اوزوماکی نام دارد که تلاش می‌کند رهبر و هوکاگه دهکده خود شود.

مانگا ناروتو از بهترین مانگاها

مانگا مرد اره‌ای

در میان مانگای‌های شونن، تعدادی کمی از آنها توانسته‌اند مخاطبان را هیجان‌زده کنند اما، مانگا Chainsaw Man با داستانی جذاب و ماندگار مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است و یکی از جذاب‌ترین مانگاهای شونن به‌شمار می‌رود. مرد اره‌ای که از بهترین مانگاهای تمام دوران محسوب می‌شود داستان زندگی مرد جوانی را دنبال می‌کند که در کودکی دوران سختی را گذرانده است و در نهایت به وسیله گروهی از تبهکاران به قتل می‌رسد.

اما مرگ دنجی پایان زندگی او نیست و او با کمک و فداکاری حیوان خانگی و عجیب خود دوباره به زندگی بازمی‌گردد و به‌عنوان مرد اره‌ای به زندگی خود ادامه می‌دهد. دنجی پس از بازگشت به زندگی با فردی مرموز به نام ماکیما آشنا می‌شود که به واسطه او با افراد دیگری به نام آکی و پاور که در نهایت گروهی را برای مقابله با شیاطین پست تشکیل می‌دهند، همراه می‌شود.

مانگا مرد اره‌ای با تجزیه کردن کلیشه‌ها و فراهم کردن داستانی که به آهستگی به سمت تاریکی می‌رود، اثری از مانگاکای نامی تاتسوکی فوجیموتو است که مجموعه‌ای به یادماندنی و به عبارتی یک شاهکار خلق شده است که توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد و فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همچنین از دنجی نیز به‌عنوان یکی از بهترین قهرمانان مانگا در سبک شونن یاد می‌شود که این مانگا در سال 2018 منتشر شد.

مانگا وان پیس

از بهترین مانگاهای تمام دوران، مانگا One Piece است که محبوبیتش به شکل چشم‌گیری هنوز در حال افزایش است حتی بسیاری از افراد که مانگاخوان نیستند نیز ماجراجویی‌های وان پیس را دنبال می‌کنند. این مانگا اثری از ایچیرو اُدا است که در سال 1997 برای اولین بار منتشر شد. این اثر در طول 27 سال گذشته عنوان بزرگ‌ترین مجموعه انیمه تمام دوران با اقتباسی از مانگای آن و همینطور موفق‌ترین انیمه و مانگا شونن را به خود اختصاص داده است.

این اثر محبوب به همراه دیگر بخش‌های الهام گرفته از آن همچون انیمه، بازی ویدئویی و کالاهای مرتبط توانسته است نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. مانگا وان پیس بیش از 500 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است که به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مانگاهای تمام دوران محسوب می‌شود.

داستان زیبای این مانگا به روایت گروهی از دزدان دریایی پرداخته است. گل دی راجر، پادشاه دزدان دریایی است که طی ماجرایی دستگیر می‌شود. اکنون که او در شرف اعدام قرار دارد سعی می‌کند در آخرین لحظات زندگی خود، تمامی دزدان دریایی را به چالش بکشد تا گنجی را که پنهان کرده بود پیدا کنند. این گنج One Piece نام دارد و همه دزدان دریایی به تکاپو می‌افتند تا آن را بیابند. دزد دریایی که گنج را پیدا کند پادشاه همه دزدان دریایی خواهد شد.

مانگا دریفترز

دریفترز یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران محسوب می‌شود که از آثار فوق‌العاده نویسنده معروف کوتا هیرانو است. خالق این اثر توانسته است به خوبی مهارت مانگا را در ترکیب ژانرها با تاریخ و سبک و سیاق خودش بیامیزد و داستانی مهیج و زیبا را برای مخاطبان رقم بزند. داستان این مانگا بر روی چندین فرد تاریخی متمرکز است و در یک جهان اسرارآمیز جریان دارد که در طی آن جادوگران برای نجات دنیای خود از نابودی، به توانایی‌های خود متکی می‌شوند.

در ادامه داستان این مانگا شیمازو تویوهیسا در نبرد سکی گاهارا موفق می‌شود تا لی ناموسا را زخمی کند اما، در این نبرد خودش هم به شدت مجروح می‌شود. شدت جراحات او به حدی است که با خونریزی از میدان جنگ دور می‌شود و کم‌کم به سوی مسیری از درهای مختلف روانه می‌شود، جایی که مردی به نام موراساکی پشت میز انتظار او را می‌کشد. این مرد در ادامه شیمازو تویوهیسا را به دنیای دیگری راهنمایی می‌کند و او در آنجا به گروه دیگری از جنگجویان تاریخی می‌پیوندد.

مانگا دریفترز از بهترین مانگاها

مانگا دورایمون

مانگا Doraemon اثر مشترک تیم فوجیکو فوجیو است که یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران به‌شمار می‌رود، اثری موفق و مخاطب‌پسند است که تاحدی موفقیت خود را مدیون قدمت طولانیش است. این اثر که یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های مانگاهای جهان محسوب می‌شود در 45 جلد نگاشته و به تصویر کشیده شده است که توانسته مخاطبان بسیاری را با داستان زیبای خود همراه کند.

مانگا اصلی به‌دلیل مرگ هیروشی فوجیموتو یکی از دو نویسنده اصلی این اثر به پایان رسید اما، همچنان تداوم آن در قالب آثار سینمایی و مجموعه انیمه‌ای ادامه دارد که به موفقیت هر چه بیشتر این اثر نمادین و علمی تخیلی کمک شایانی کرده است. همچنین شخصیت دورایمون این اثر به یاد ماندنی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمادهای فرهنگی ژاپن در نظر گرفته می‌شود.

این مانگا با گذشت زمان همچنان محبوب و مورد توجه بوده و تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است و بیش از 250 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است که گواهی بر جذابیت این مانگا و داستان فوق‌العاده آن است. با اقتباس از این مانگا چندین فیلم بلند و کوتاه و حتی مجموعه انیمه‌ای ساخته شده که ادامه‌دهنده راه پرشکوه این اثر هستند و مخاطبان را بیشتر با این مانگا و داستان آن آشنا ساخته‌اند.

مانگا دورایمون از بهترین مانگاها

مانگا پادشاهی

مانگا Kingdom به روایت داستانی درباره‌ دو دوست به نام‌های ژین و پیائوست پرداخته است که مثل برادر به یکدیگر نزدیک هستند. این دو دوست یتیم بوده و به‌عنوان برده افراد ثروتمند زندگی می‌کنند و آرزو دارند روزی ژنرال‌های بزرگی شوند که آرزوی آنها با توجه به جایگاه پایین‌شان در اجتماع به‌عنوان دو برده یتیم غیرممکن به نظر می‌رسد. در این میان، دست تقدیر یکی از این دو دوست را برای انجام مأموریتی بزرگ به قصر پادشاه می‌رساند. به‌دنبال این ماجرا آنها از هم جدا می‌شوند و زمانی به‌ هم می‌رسند که یکی از آنها به‌شدت آسیب دیده است.

مانگا پادشاهی که از بهترین مانگاهای تمام دوران محسوب می‌شود جوایز و افتخارات مختلفی را از آن خود کرده است که از جمله آنها می‌توان به دریافت جایزه فرهنگی تزوکا اوسامو در سال ۲۰۱۳ و شکستن رکورد جهانی گینس در سال ۲۰۱۲ برای بیشترین بازنویسی اشاره کرد. این مانگا بسیار تأثیرگذار و جالب است و یکی از مانگاهای اکشن درام به‌شمار می‌رود که به دوره‌ای حساس در تاریخ چین پرداخته است.

مانگا پادشاهی از بهترین مانگاها

مانگا کیمیاگر فولادی

مانگا Fullmetal Alchemist یکی دیگر از بهترین مانگاهای تمام دوران است که شخصیت‌های اصلی آن ادوارد و برادرش آلفونس هستند. این دو برادر از سنین کودکی، آموختن کیمیاگری را آغاز کرده‌اند و استعداد زیادی هم دارند. پس از آنکه این دو برادر، در سنین پایین مادرشان را از دست می‌دهند، تصمیم می‌گیرند در تلاشی برای زنده کردن مرده دست به عمل ممنوعه در کیمیاگری بزنند. آنها طی آزمایشی که موفقیت‌آمیز نیست، به شدت مجروح می‌شوند.

در این آزمایش آنها تلاششان را می‌کنند تا مادرشان را دوباره زنده کنند اما، در نهایت پیکر مادرشان به موجودی ترسناک و زشت تبدیل می‌شود. در این آزمایش ناموفق ادوارد، برادر بزرگتر یک دستش و آلفونس، برادر کوچکتر تمام بدنش را از دست می‌دهد. به‌دنبال این اتفاق ادوارد برای اینکه برادرش را نجات دهد، یک پای خودش را قربانی می‌کند و روح برادرش را به یک زره پیوند می‌زند. بعد از این حادثه آنها باید گذشته تاریک خود را پشت سر بگذارند تا بتوانند سفری را برای یافتن سنگ کیمیا آغاز کنند، سنگی که با استفاده از آن می‌توانند بدن‌هایشان را پس بگیرند و همه چیز به شکل اول خود برگردد.

این مانگا با داستان جالب خود توسط هیرومو آراکاوا خلق شده است که توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. مانگای کیمیاگر فولادی یک اثر علمی تخیلی و دارک فانتزی است که در طول سال‌های 2001 تا 2010 منتشر شده است. این اثر به یادماندنی موفق به دریافت جایزه شوگاکوکان در سال ۲۰۰۴ شد و توانست جایزه تزوکا اوسامو در سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص دهد.

مانگا کیمیاگر فولادی از بهترین مانگاها

مانگا کارآگاه کونان

مانگایی که توانست به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین آثار فرهنگ انیمه هم جایی برای خود باز کند و در لیست بهترین مانگاهای تمام دوران قرار می‌گیرد، مانگا کارآگاه کونان است که با نام پرونده بسته شد (Case Closed) نیز شناخته می‌شود. خالق و تصویرگر این اثر محبوب گوشو آئویاما است که اثری جالب را به مخاطبان عرضه کرد و انیمه اقتباس شده از آن نیز جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های انیمه تمام تاریخ قرار گرفته است.

از دلایل اصلی محبوبیت این اثر می‌توان به فضای تعلیق‌آمیز و پررمز و راز در کنار پرونده‌های پیچیده جنایی آن اشاره کرد که سبب شد تا مانگا Detective Conan به بخشی نمادین از هفته نامه شونن ساندی تبدیل شود. این مانگا نیز همچون انیمه وان پیس اثری طولانی است که نمی‌توان زمان مشخصی را برای پایان آن در نظر گرفت. این مانگای پلیسی با داستانی رازآلود و جنایی توانسته است بیش از 270میلیون نسخه فروش داشته باشد و این موفقیت عظیم این اثر را به خوبی نشان می‌دهد.

مانگا کارآگاه کونان از بهترین مانگاها

مانگا هیولا

از بهترین مانگاهای تمام دوران که در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه فرهنگی تزوکا اوسامو شد، مانگا هیولا است که توسط مانگاکای معروف نائوکی یوراساوا خلق شده است. این مانگا با داستانی رازآلود در سال 2001 منتشر شد که توانسته تاکنون مخاطبان بسیاری را با داستان زیبای خود همراه کند. داستان مانگا Monster به روایت زندگی و ماجراهای پیش روی دکتری به نام کنزو تنما پرداخته است.

دکتر کنزو تنما جراح مغز و اعصاب ژاپنی مشهوری است که در آلمان مشغول به کار شده است. او شخصی مهربان و انسان‌دوست است و تقریبا همه چیز دارد و بسیار مورد احترام است و در یک بیمارستان مشهور و خوشنام کار می‌کند و با دختر رئیسش نیز نامزد است که قرار ازدواج باهم را دارند.

او برای انجام دادن عمل جراحی با انتخابی دشوار روبه‌رو می‌شود و بر سر یک دو راهی قرار می‌گیرد: جراحی پسری یتیم و در آستانه مرگ به نام یوهان لیبرت، یا جراحی شهردار دوسلدورف. تصمیمی که کنزو تنما به‌عنوان جراح مغز و اعصاب می‌گیرد، ممکن است بر اعتبار کاری و خانوادگی او تأثیر بگذارد. در عرض یک شب، همه چیز برای او عوض می‌شود و او به‌خاطر یک انتخاب، نه تنها همه چیزش را از دست می‌دهد، بلکه محکوم به تحمل ترس و زجری طولانی مدت می‌شود.

مانگا هیولا از بهترین مانگاها

مانگا یوتسوبا و!

از بهترین مانگاهای تمام دوران می‌توان به مانگا یوتسوبا و! (Yotsuba and !) اشاره کرد که توسط کیوهیکو آزوما خالق مانگای Azumanga Daioh نوشته و تصویرگری شده است که در سال 2003 منتشر شد. این اثر فوق‌العاده به دلیل استعداد هنری، نویسندگی و خلق و توسعه شخصیت‌هایش مورد تحسین منتقدان و مخاطبان بسیاری قرار گرفته است و توانسته جوایز و نامزدی‌های متعددی را به خود اختصاص دهد. این مانگاکای معروف هنر خود را در پس زمینه‌های دقیق، روایت با چاشنی کمدی و به تصویر کشیدن شخصیت‌های عجیب و غریب و در عین حال واقع‌گرایانه، به ویژه شخصیت اصلی داستان (یوتسوبا) نشان داده است به نحوی که مخاطب را در دنیای شگفت‌انگیز کودکی غرق می‌کند.

داستان این مانگا به روایت زندگی و ماجراهای یک دختر پرانرژی به نام یوتسوبا پرداخته است. یوتسوبا دختری پنج ساله است که برخلاف عموم مردم که دنیا را پیش پا افتاده می‌دانند در نظر او، جهان گنجینه‌ای از مکان‌های شگفت‌انگیز است. زمانی که یوتسوبا و پدر خوانده‌اش، یوسوکه به شهری جدید نقل مکان می‌کنند، این دختر بچه پرانرژی تصمیم می‌گیرد تا محله را بررسی کند. توانایی این دختر در لذت بردن بی‌خطر در همه چیز از یادگیری نحوه استفاده از تاب گرفته تا کشف چگونگی جلوگیری از گرم شدن کره زمین سبب متحیر شدن افراد اطراف خود می‌شود.

مانگا یوتسوبا و! از بهترین مانگاها

مانگا توکیو غول

توکیو غول یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران است که به احتمال زیاد اسمش را به کرات شنیده‌اید. این اثر کاری از سوئی ایشیدا است که یکی از بهترین مانگاکاها برای نمایش محیط‌های ترسناک و رمزآلود محسوب می‌شود. این مانگا از زمان انتشار، موفقیت‌های بسیاری را کسب نموده و مورد ستایش منتقدان و مخاطبان بسیاری واقع شده است.

روایت و جزئیات مانگا Tokyo Ghoul به شکلی است که از همان اول مخاطب را درگیر می‌کند و سعی دارد در ابتدا تمام اطلاعات مورد نیاز برای درک اینکه غول‌ها چه نوع موجوداتی هستند را به مخاطب خود ارائه دهد که با پیشروی در داستان می‌تواند شاهد تقلای قهرمان اصلی‌ آن برای انسان ماندن باشد. بهترین قسمت این مانگا را می‌توان به تحولات شخصیتی کارکترهای آن نسبت داد.

در داستان مانگا توکیو غول می‌خوانیم که در سایه‌های توکیو موجودات ترسناکی به نام غول‌ها برای برطرف کردن گرسنگی خود از انسان‌ها تغذیه می‌کنند. در این میان سازمانی به نام کمیسیون مقابله با غول (CCG) در پاسخ به حملات مداوم آنها به شهروندان تأسیس می‌شود. اما کار برای آنها آسان نیست چون شناسایی غول‌ها به دلیل ظاهر مشابهشان با انسان‌ها دشوار است.

کن کانکی یک از شهرواندن شهر توکیو است که بعد از آشنایی با دختری غافل از اینکه او یک غول است، در نهایت مورد حمله‌اش قرار می‌گیرد. به‌دنبال این حمله او به شدن مجروح می‌شود و پس از انتقال به بیمارستان، عضوی از یک غول به او پیوند زده می‌شود. کن کانکی که پس از این پیوند عضو به یک نیمه‌انسان یا بهتر است بگوییم نیمه‌غول تبدیل شده در تلاش است جایگاهی برای خود در میان غول‌ها پیدا کند.

مانگا توکیو غول از بهترین مانگاها

در این نوشتار به برخی از بهترین مانگاهای تمام دوران اشاره کردیم تا شما را بیشتر با این آثار مصور آشنا کنیم. آیا شما هم اهل خواندن مانگا هستید؟ تا به حال یکی از مانگاهای معرفی شده در لیست بهترین مانگاهای تمام دوران را خوانده‌اید؟ کدام اثر را بیش از دیگر آثار دوست دارید؟ مانگاکای محبوب شما چه کسی است؟

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) یک فیلم پویانمایی آمریکایی…

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

معرفی فیلم نگهبانان (The Watchers)│ شاهکار یا فاجعه؟

فیلم نگهبانان (The Watchers) یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی است که کارگردانی…

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید