بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی و مقاله : بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند. انیمه‌ها معمولا با اقتباس از یک مانگا و تبدیل یک نسخه متنی به تصویری ساخته می‌شوند که می‌توانند در شناخته شدن مانگا مؤثر باشند. گاهی انیمه‌ها تنها براساس مانگاها ساخته نمی‌شوند و برخی از فیلم و سریال‌ها برای نجات خود و بیشتر مطرح شدن از انیمه استفاده می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت دیدن یک داستان در قالب انیمه می‌تواند در حفظ اثر اصلی و محبوبیت آن در میان مخاطبان در طول زمان اثرگذار باشد. در این میان برخی از فیلم و سریال های آمریکایی دارای انیمه اقتباسی هستند که توانسته‌اند جانی دوباره به نسخه‌های اورجینال خود بدهند. برخی از انیمه‌های اقتباسی داستانی مشابه با نسخه اصلی را روایت می‌کنند در حالی که بعضی دیگر به روایت داستانی جدید می‌پردازند. با ما تا پایان این نوشتار در ملوفیلم همراه بمانید تا بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند را به شما معرفی کنیم.

انیمه Powerpuff Girls Z

سریال Powerpuff Girls یک مجموعه ابرقهرمانی آمریکایی بود که توسط کریگ مک کراکن ساخته شد. تمرکز این سریال آمریکایی بر روی شکوفه (Blossom)، حباب (Bubbles) و باترکاپ (Buttercup)، سه دختر مهدکودکی با قدرت‌های فوق‌العاده که از شکر، ادویه و دیگر چیزهای دوست‌داشتنی مثل مقداری Chemical X  درست شده‌‌اند، بود. این سه خواهر شگفت‌انگیر در شهر خیالی تاونسویل به همراه پدر و خالقشان، دانشمندی به نام پروفسور اوتونیوم زندگی می‌کردند و شهردار شهر به طور مکرر از آنها درخواست می‌کرد تا با استفاده از قدرت‌های خود به مبارزه با جنایتکاران اطراف و دیگر دشمنان بپردازند.

آنها به منجیان شهر تبدیل شده بودند و مردم را از شخصیت‌های شرور و غریبه، محافظت می‌کردند. سریال Powerpuff Girls، توانست به خوبی داستان‌های این سه خواهر را به نمایش بگذارد و مخاطبان بسیاری را با داستان خود همراه کند. با توجه به محبوبیت این مجموعه که در سال 1998 پخش شد، انیمه‌ای با داستان مشابهی از آن با عنوان Powerpuff Girls Z در سال 2006 ساخته شد.

بنابراین یکی از بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند، Powerpuff Girls است. این انیمه داستان سه خواهر که مورد اصابت گلوله‌های اشعه‌ زد پسری به نام کن کیتازاوا قرار می‌گیرند را به زیبایی به تصویر کشیده است. این خواهران با هم شهر توکیو را بارها و بارها نجات می‌دهند و با قدرت‌هایی که در سریال اصلی از آنها سراغ داشتیم به‌دنبال دشمنان می‌روند و سعی دارند تا مردم را در برابر دشمنان خطرناک محافظت کنند.

انیمه Powerpuff Girls Z

انیمه Highlander: The Search for Vengeance

در فیلم آمریکایی Highlander که در سال ۱۹۸۶ توسط راسل ملکهای ساخته شد به روایت داستان شخصیت کانر مک‌لیود که یک اسکاتلندی هایلندر بود و جاودانه شد، پرداخته است که توسط یک شمشیرزن به نام رامیرز آموزش می‌بیند. زمانی که رامیرز به قتل می‌رسد کانر به دنبال انتقام از قاتل استاد است و قاتل را در یک همایش برای به‌دست آوردن جایزه آن می‌یابد. این همایش در شهر نیویورک و در سال 1985 رخ می‌دهد و کانر برای گرفتن انتقام، وارد مسابقه‌ای می‌شود که در آن باید روبه‌روی آخرین جاودانه‌ بایستد تا به جایزه‌ مسابقه دست پیدا کند. از بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند، فیلم کوه‌نشین است که انیمه Highlander: The Search for Vengeance با اقتباس از آن ساخته شده است.

هایلندر: جستجوی انتقام (Highlander: The Search for Vengeance) یک انیمیشن آمریکایی-ژاپنی در ژانر اکشن فانتزی محصول سال ۲۰۰۷ است که کارگردانی آن را یوشیاکی کواجیری بر عهده داشته است. داستان این انیمه زیبا و پرمخاطب به قلم دیوید آبراموویتز به رشته تحریر درآمده است که به جای شخصیت کانر به روایت زندگی شخصیتی به نام کالین مک‌لئود پرداخته است.

کالین مک‌لئود پس از اولین مرگش در سال 125 پس از میلاد در بریتانیای روم، زمانی که روستای او در انگلستان توسط رومیان فاتح مورد حمله قرار گرفت و ویران شد، تبدیل به یک جاودانه شد. یکی دیگر از جاودانه‌ها، مارکوس اکتاویوس بود که نیروهای نظامی امپراتوری روم را به امید ایجاد رویای خود برای یک جامعه اتوپیایی رهبری می‌کرد که در زمان کانر بوده است. اکتاویوس، همسر کالین، مویا را کشت اما، نتوانست کالین را بکشد.

اکتاویوس تلاش می‌کند تا جامعه اتوپیایی خود را از طریق زور و ترس بسازد و در طول دو هزاره بعدی، او به‌عنوان یکی از اعضای بلندپایه امپراتوری‌های قدرتمند مختلف، از امپراتوری مغول تا آلمان نازی خدمت می‌کند. برای دو هزار سال، کالین چندین بار در طول تاریخ با مارکوس درگیر می‌شود و همیشه در طرف مقابل می‌جنگد و سعی می‌کند هر رژیم مستبدی که مارکوس از آن حمایت می‌کند را سرنگون سازد.

کالین در سال 2187، اکتاویوس را در آینده‌ای پسا آخرالزمانی در شهر نیویورک می‌یابد. اکتاویوس حمایت از رژیم‌های دیگر را متوقف کرده و امپراتوری جدیدی به رهبری خود تشکیل داده است. مارکوس مشغول برنامه‌ریزی برای انتشار یک ویروس مرگبار است که به اهداف او برای فتح کمک می‌کند. در این زمان کالین با شورشیان ناراضی شهر درگیر می‌شود و قصد دارد تا اوکتاویوس را شکست دهد و از اقدامات شرورانه او جلوگیری به عمل آورد.

انیمه Supernatural: The Anime Series

سوپرنچرال (Supernatural) یک مجموعه تلویزیونی درام فراطبیعی است که آن را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و در عین حال طولانی‌ترین اثری می‌شناسیم که در تلویزیون آمریکا طی ساله‌های اخیر پخش شده است. این سریال پرمخاطب ساخته اریک کریپک است که قسمت اول آن در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد. جرد پادالکی در نقش سم وینچستر و جنسن اکلس در نقش دین وینچستر در این سریال محبوب و طولانی آمریکایی حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

این دو هنرمند سرشناس نقش برادرانی که در سراسر کشور آمریکا شیاطین و دیگر شکل‌هایی از موجودات ماوراطبیعی را شکار می‌کنند و اغلب مردم اعتقادی به وجود آنها ندارند را در این سریال بازی کرده‌اند. داستان این سریال آمریکایی، وام گرفته ‌شده از فولکلور و افسانه‌های محلی و همچنین بررسی پاگانیسم و اساطیر مسیحی است.

این سریال به روایت‌ قصه‌ دو برادر که پس از مرگ مادرشان، توسط پدر خود تکنیک‌های شکار هیولا را می‌آموزند، پرداخته بود. در طول این سریال جذاب و تماشایی که توانست در طول 15 فصل و 327 قسمت مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند شاهد ماجراهای دین و سم وینچستر، این دو برادر در مصائب مختلف‌شان در برابر هیولاها و موجودات ماوراءطبیعی بودیم.

موفقیت این اثر در جذب مخاطبان و دریافت نقدهای مثبت از منتقدان منجر به ساخت انیمه‌ای 22 قسمتی در سال 2011 شد که هنرمندانی چون جرد پادالکی، آناکین اسلید، هیروکی توچی، یویا اوچیدا، دانیل بروشو، آلن گولم، ارین آگوستینو و هری استاندیوفسکی وظیفه صداپیشگی آن را بر عهده داشتند. این سریال انیمیشنی ترسناک و رازآلود داستان و ماجراهای دین و سم وینچستر را در قالبی متفاوت به نمایش ‌گذاشت که علاوه بر جذب مخاطبان به خود، در دیده شدن بیشتر سریال اصلی نقش مؤثری داشت.

اگرچه در ابتدا این انیمه برای بینندگان ژاپنی در نظر گرفته شده بود اما، صداگذاری آن با دوبله‌ انگلیسی توسط همان هنرمندان سبب شد تا از سوی مخاطبان غربی نیز مورد استقبال قرار بگیرد. یکی از بهترین فیلم و سریال ‌های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند، سوپرنچرال است که انیمه آن نیز همچون سریال اصلی توانست مورد توجه مخاطبان واقع شود.

انیمه Batman Ninja

یکی از معروف‌ترین ابرقهرمانان دنیا، بتمن است که دهه‌ها داستانش را از دریچه‌های مختلف شنیده‌ایم. بروس پس از مرگ والدینش توماس و مارتا سال‌های زیادی را وقف یادگیری مبارزه می‌کند و در نهایت به بتمن تبدیل می‌شود. در واقع او از یک بیلیونر خوش‌گذران به فردی که به دنبال اجرای عدالت است، تغییر می‌کند. این ابرقهرمان چه با گروه مخصوص خودش و چه به تنهایی، سعی دارد تا خلاف‌کاران متعدد و متفاوت را در شهر گاتهام مواخذه کند.

بتمن اولین بار در کتاب‌های طنز آمریکایی در سال 1939 توسط DC Comics منتشر شد. در سال 1960 مجموعه تلویزیونی بتمن ساخته و پخش شد و با توجه به محبوبیت این ابرقهرمان در میان مخاطبان، در سال 2018 انیمه Batman Ninja با اقتباس از آن ساخته شد. بنابراین، از بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند، می‌توان به بتمن اشاره کرد که در طول سالها توانسته است بر محبوبیت خود بیفزاید و فیلم، سریال، انیمه‌ها و حتی بازی‌های ویدئویی مختلفی براساس این شخصیت ساخته شود.

Batman Ninja یک انیمه ابرقهرمانی آمریکایی-ژاپنی است که در آن شاهد داستانی از بتمن در ژاپن فئودالی هستیم. این ابرقهرمان از یک ماشین زمان استفاده می‌کند و زمانی که به گاتهام می‌رود، متوجه می‌شود که خلاف‌کاران گاتهام سعی دارند نقشه‌ای را اجرا کنند که در آینده قدرتشان را تثبیت خواهد کرد. در این میان بتمن با کمک آلفرد و دیگر اعضای خانواده‌ بَت، در تلاش برای نجات ژاپن و گاتهام هستند. این انیمه علاوه بر موفقیت خود توانست جان تازه‌ای به شخصیت بتمن ببخشد و مخاطبان بسیاری را با داستان این ابرقهرمان همراه کند.

انیمه Batman Ninja

انیمه Stitch!

سریال انیمیشنی لیلو و استیچ محصول سال ۲۰۰۳ کشور آمریکا در ژانر اکشن، ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و علمی تخیلی است که هنرمندانی چون دیوی چیس، کریس سندرز، دیوید اوگدن استایرس، کوین مک‌دونالد، جیلیان هنری، راب پالسن، کوین مایکل ریچاردسون و لیلیانا مومی در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند.

این سریال توسط کمپانی دیزنی تولید شده و ساخته دین دبلویس و کریس سندرز است. همچنین این سریال اسپین‌آفی برای فیلم لیلو و استیچ محصول سال ۲۰۰۲ محسوب می‌شود که داستان و ماجراهای یک دختر و سگ او را روایت می‌کند. لیلو که فرصت به دست آوردن یک سگ را پیدا می‌کند با سگ Experiment 626 همراه می‌شود که همه او را با نام استیچ (Stitch) می‌شناسیم. در طول داستان سریال لیلو و استیچ با دشمنان بینِ کهکشانی روبه‌رو می‌شوند و این همزمان با دست ‌و پنجه نرم کردن آنها با مشکلاتی است که خواهر بزرگ لیلو مسبب آنها است. اما با تمام مشکلات پیش رویشان هیچ‌گاه لیلو و استیچ پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند.

انیمیشن لیلو و استیچ از جمله بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارد و انیمه Stitich! اقتباسی از این انیمیشن به‌شمار می‌رود که در سال 2008 ساخته و پخش شد و تا سال 2015 ادامه پیداکرد. اولین فصل از این انیمه در سال 2010 در کانال دیزنی آمریکا به نمایش گذاشته شد که توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. این انیمه یک دختر ژاپنی به نام یونا را به جای لیلو نشان می‌دهد و به جای هاوایی در جزیره‌ای خیالی در ریوکیوس در سواحل اوکیناوا می‌گذرد. این جزیره ایزایوی نام دارد.

یونا دختری سرکش و بازیگوش است که با استیچ تیم می‌شود. در این انیمه استیچ بر روی انجام دادن کارهای خوب تمرکز دارد اما، راه رسیدن به این هدف با وجود دیدگاه‌های یونا و عادات عجیب استیچ بسیار پر فراز و نشیب طی می‌شود.

سخن آخر

فیلم و سریال‌ های آمریکایی طرفداران مخصوص به خود را دارند و در میان ایرانیان نیز محبوبیت خاصی دارند. تعدادی از فیلم و سریال های آمریکایی توانسته‌اند علاوه بر آمریکا در سطح بین‌المللی نیز مطرح شوند و از سایر کشورها نیز مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند. محبوبیت برخی از آنها به حدی است که گاهی اقتباس‌هایی از آنها ساخته می‌شود که گاهی داستانی مشابه با منبع اقتباسی خود دارند و گاهی نیز داستان را بسط می‌دهند و تغییراتی در آن برای جذب مخاطب بیشتر ایجاد می‌کنند.

کشور ژاپن معمولا قالب انیمه را برای اقتباس از آنها انتخاب می‌کند و توانسته است در این امر بسیار موفق عمل کند. اقتباس از آثار آمریکایی در شناخت بیشتر آنها مؤثر بوده است و توانسته در جذب مخاطبان نیز تأثیرگذار باشد. در این نوشتار به معرفی برخی از بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند، پرداختیم. شما کدام مورد را تا به حال تماشا کرده‌اید؟

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا…

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) یک فیلم پویانمایی آمریکایی…

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

معرفی فیلم نگهبانان (The Watchers)│ شاهکار یا فاجعه؟

فیلم نگهبانان (The Watchers) یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی است که کارگردانی…

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید