بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی : معرفی فیلم نگهبانان (The Watchers)│ شاهکار یا فاجعه؟

معرفی فیلم نگهبانان (The Watchers)│ شاهکار یا فاجعه؟

معرفی فیلم نگهبانان (The Watchers)│ شاهکار یا فاجعه؟

فیلم نگهبانان (The Watchers) یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی است که کارگردانی آن را ایشانا نایت شامالان بر عهده داشته است. فیلمنامه این فیلم بر اساس رمانی به نام نگهبانان اثری از ام. ای. شاین به قلم ایشانا نایت شامالان به رشته تحریر درآمده است.

این فیلم توسط دو شرکت نیو لاین سینما و بلیندینگ ادج پیکچرز تولید شده است که در ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (18 خرداد 1403) توسط برادران وارنر در ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند اکران شد. این فیلم پس از اکران با نقدهای متفاوت تا منفی از سوی منتقدان مواجه شد. در این نوشتار قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با داستان و عوامل سازنده فیلم نگهبانان به معرفی آن بپردازیم، پس تا پایان با ما در ملوفیلم همراه بمانید.

خلاصه داستان فیلم نگهبانان

داستان فیلم The Watchers به روایت اتفاقات و زندگی زن جوانی به نام مینا پرداخته است. مینا، یک آمریکایی ساکن ایرلند است که در یک فروشگاه حیوانات خانگی کار می‌کند و بر سر مرگ مادرش بر اثر تصادفی که در کودکی ایجاد کرده بود، دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و در این روند با خواهر دوقلوی خود بیگانه می‌شود. او توسط صاحب کارش مأموریت می‌یابد که یک پرنده ارزشمند را تحویل دهد که او را داروین می‌نامد.

مینا برای تحویل داروین راهی می‌شود اما، ماشین او با رانندگی در جنگلی وسیع خراب می‌شود. جنگلی که در هیچ نقشه‌ای ترسیم نشده است. در نهایت مینا مجبور می‌شود به جنگل تاریک قدم بگذارد و همین اتفاقات ترسناکی را برای او رقم می‌زند. مینا با پیرزنی به نام مادلین روبرو می‌شود و فریادهایی به گوش او می‌رسد و همین باعث می‌شود تا او به سمت یک پناهگاه پیرزن را دنبال کند. در آنجا مینا با کیارا و دانیل آشنا می‌شود.

مینا خود را درون قفسی می‌یابد که به گفته مدلین گروهی مرموز به نام نگهبانان هر شب انسان‌های اسیر خود را از طریق شیشه‌های آینه‌ای در قفس مشاهده می‌کنند. آیا مینا می‌تواند خود را از این قفس رهایی دهد و به زندگی آرام گذشته خود بازگردد؟

فیلم نگهبانان

هنرمندان و سایر عوامل فیلم نگهبانان

ایشانا نایت شامالان یک فیلمساز آمریکایی است که کارگردانی فیلم نگهبانان را بر عهده داشته است. فیلم ترسناک The Watchers اولین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود که توسط پدرش ام. نایت شامالان تهیه شده است. پدر این فیلمساز آمریکایی ام. نایت شامالان یک کارگردان و نویسنده آمریکایی-هندی است که بیشتر به خاطر ساخت فیلم‌های فراطبیعی و ترسناک شهرت یافته است.

نخستین ساخته ام. نایت شامالان دعا با عصبانیت نام داشت که در سال۱۹۹۲ به نمایش گذاشته شد اما، شامالان زمانی به شهرت جهانی دست یافت که فیلم حس ششم را در سال ۱۹۹۹ کارگردانی و نویسندگی کرد. این فیلم او برای دریافت ۶ جایزه از جمله جایزه بهترین نویسندگی و بهترین کارگردانی، نامزد اسکار و کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی شد. از دیگر آثار او می‌توان به شکافته، ویوارد پاینز، بانوی در آب و همچنین فیلم واپسین بادافزار اشاره کرد. انتظار می‌رود فیلم نگهبانان ایشانا نایت شامالان همچون آثار پدرش بتواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و به موفقیت دست یابد.

فیلمنامه فیلم The Watchers به قلم ایشانا نایت شامالان براساس رمانی به همین نام اثر ام. ای. شاین به رشته تحریر درآمده است. الی آرنسون فیلمبرداری صحنه‌های این فیلم دلهره‌آور را بر عهده داشته که فیلمبرداری آن از ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ در ایرلند انجام شده است. موسیقی فیلم که توانسته در ایجاد حس ترس و دلهره در مخاطب اثرگذار باشد کاری از آبل کورزنیوفسکی است.

فیلم The Watchers

نقش اصلی فیلم نگهبانان را داکوتا فانینگ در نقش مینا بر عهده داشته است که توانسته به زیبایی این نقش را ایفا کند. هانا داکوتا فانینگ بازیگر آمریکایی است که در هفت سالگی با نقش‌آفرینی در فیلم من سم هستم در سال ۲۰۰۱ درخشید. فانینگ در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور داشته است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های گرگ و میش: ماه نو در نقش جین وولتوری، هشت یار اوشن در نقش پنه‌لوپه استرن، روزی روزگاری در هالیوود در نقش لینته فرومه و وینا و فانتوم‌ها در نقش وینا اشاره کرد.

این هنرمند آمریکایی در نقش‌هایی به‌عنوان یک بازیگر نوجوان در مشهورترین فیلم‌هایش یعنی جنگ دنیاها، مردی در آتش و تار شارلوت نقش‌آفرینی کرده‌ است. او در فیلم فرازی‌ها تمام ترانه‌های فیلم را با صدای خود خواند و توانست مورد تحسین بسیاری از اهالی موسیقی راک قرار بگیرد. داکوتا فانینگ برنده جوایز زیادی شده است و او جوان‌ترین هنرمندی بوده که تاکنون کاندیدای جایزه انجمن بازیگران سینما شده ‌است.

در کنار این هنرمند آمریکایی، جرجینا کمبل در نقش کیارا یکی از افراد داخل قفس در جنگل در فیلم نگهبانان نقش‌آفرینی کرده است. این بازیگر و مدل انگلیسی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور داشته است که اولین حضور او به فیلم اینترنتی فریک در سال 2009 در نقش لوسی برمی‌گردد. این هنرمند در فیلم‌هایی چون وزارت آنتولوژیِ داستان وحشت (2017)، شاه آرتور: افسانه شمشیر (2017)، گربه وحشی (2021)، بربر (2022) و همچنین فیلم همه دوستان من از من متنفرند (2021) حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است.

جرجینا کمبل برای بازی در فیلم تلویزیونی کشته‌شده توسط دوست‌پسرم در سال 2014 برای بهترین بازیگر نقش اول زن برنده جایزه بفتا شد. او همچنین برای بازی در سریال آینه سیاه در سال 2018 نامزد دریافت جایزه بلک ریل برای بازیگر زن برجسته فیلم تلویزیونی یا مینی‌سریال شد. از دیگر آثار تلویزیونی او می‌توان به گل‌ها (۲۰۱۶)، برادچرچ (۲۰۱۷)، رویاهای برقی فیلیپ کی دیک (2017)، نیروی اهریمنی‌اش (2019)، اسب رنگ‌پریده (2020) و سریال سوءظن در نقش اصلی ناتالی تامپسون اشاره کرد.

یکی دیگر از هنرمندانی که در فیلم نگهبانان حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته، آلون فوئره در نقش مدلین است. نفرین شده، اینجا باید همان‌جا باشد، مندی، مصمم به بقا، تب دریا، جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد، حیوانات، منطقه ۴۱۴ و مرد شمالی از جمله فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی این بازیگر ایرلندی است.

از هنرمندان دیگری که در فیلم The Watchers حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به الیور فینیگان در نقش دانیل، آلیستر برامر در نقش جان و جان لینچ در نقش پروفسور اشاره کرد. ام نایت شامالان، اشوین راجان و نیمیت منکد از تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

فیلم نگهبانان در تاریخ 18 خرداد ۱۴۰۳ (7 ژوئن ۲۰۲۴) اکران شد. این فیلم در کنار فیلم پسران بد: بران یا بمیر (Bad Boys: Ride or Die) در سینماها به نمایش گذاشته شد و پیش‌بینی می‌شود در آخر هفته افتتاحیه خود از 3300 سینما حدود 8 تا 10 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم سینمایی نگهبانان

در وب‌سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)، از 101 منتقد حدود 30 درصد میانگین امتیاز 5 از 10 را به فیلم نگهبانان اختصاص دادند. اجماع منتقدان بر این باورند که فیلم The Watchers دارای فیلمنامه‌ای مبهم است و نمی‌تواند آنطور که باید مخاطب را با داستان فیلم همراه کند و طول کشیدن داستان فیلم تنها سبب خسته شدن مخاطب می‌شود. همچنین تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی CinemaScore به فیلم نگهبانان نمره متوسط –C را در مقیاس +A تا F دادند، در حالی که آنهایی که در نظرسنجی PostTrak شرکت کردند 51 درصد نمره کلی مثبت به این فیلم اختصاص دادند.

سخن آخر

فیلم The Watchers براساس رمانی به همین نام اثر ام. ای. شاین توسط ایشانا نایت شامالان کارگردانی شده است که داستان دختری جوان که در جنگل گرفتار می‌شود و توسط موجودات مرموز تحت تعقیب قرار می‌گیرد را روایت می‌کند. این فیلم ترسناک فراطبیعی با وجود بهره‌مندی از هنرمندانی چون داکوتا فانینگ، جرجینا کمبل، الیور فینیگان و آلون فوئره پس از اکران نقدهای متفاوت تا منفی را از آن خود کرد.

برچسب ها :

فریبا حسین زاده

پست های مرتبط

بهترین فیلم و سریال های آمریکایی که انیمه اقتباسی دارند

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سرگرمی در هر فرهنگی انیمه‌ها هستند که توانسته‌اند…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بهترین مانگاهای تمام دوران

مانگاها کتاب‌های مصور ژاپنی هستند که داستانی را با بیانی روایی یا…

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) یک فیلم پویانمایی آمریکایی…

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید